hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slapp og snørrete
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Slapp og snørrete
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

nn

Afghanistan

Skrevet - 10/06/2006 :  19:45:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg kom på stallen i dag hadde ikke Vickie spist opp all maten sin fra frokost. Detet syntes jeg var litt rart, for hun er glad i mat og spiser opp alt hver dag.

Da vi la ut på skrittetur i finværet syntes jeg ikke virket så gira på noen tur, hun pleier å ha et behagelig tempo, men i dag måtte jeg bruke litt sjenkler og "mase" litt på henne.

Hun fikk en deilig dusj da vi kom tilbake og jeg lot henne tørke i solen mens hun fikk gresse. Hun var ikke særlig ivrig på grønt gress heller, og da er hun IKKE frisk. Hun snøt seg etter dusjen og det rant masse hvitt snørr ut av nesen hennes etterpå.

Da jeg slapp henne ut i luftegården igjen ble hun bare stående ved inngangen og henge med hodet, tydelig ikke noe særlig i form.

Blir hester slappe og snørrete på sommeren? Hun hoster ikke, men kan hun ha fått en sommerforkjølelse, eller kan det være allergi?

Hun var så rar i dag...

Redigert av - nn den 10/06/2006 19:45:52

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  19:58:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Om det kommer hvitt/gult snørr er det vel ikke så bra, blankt snørr er vel ikke farlig, ville tatt tenpen på henne, selv om det er varmt, event ta kontat med vet og høre hva han/henne synes, stakkar hesten, liker ikke når hester blir sjuke, an føler seg så hjelpesløs....
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 10/06/2006 :  20:08:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg får se an formen hennes i morgen og ta tempen da. Nå er det kvelden på stallen, så det blir litt dumt å dra dit nå... Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  19:33:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vickie er fortsatt veldig snørrete, og n¨å kommer det gult blankt snørr fra nesen som IKKE lukter særlig godt. Hun har dårlig ånde, og i tillegg når jeg snuser henne i nesen lukter det egentlig litt kvalmt...

Hva er det som skjer?

Kan det ha noe med tenne å gjøre? Jeg vet det kommer veterinær på stallen på onsdag for å raspe en hest. Kanskje lurt å få han til å titte på Vickie samtidig? Alikevel så skjønner jeg ikke sammenhengen mellom rennende illeluktende nese og dårlig ånde...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  19:40:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke hadde skikkelig dårlig ånde da hun skifter tenner... litt snørr og men det var ikke så farlig var min beskjed. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  19:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lopke hadde skikkelig dårlig ånde da hun skifter tenner... litt snørr og men det var ikke så farlig var min beskjed.

Opprinnelig postet av Lopke

Men Vickie skifter da ikke tenner, hun er jo 11 år og en dame i sin beste alder...He, he!
Det lukter skikkelig py, og jeg snuste på en av vennindene hennes også i dag for å sammenligne, og de luktet sånn som hester skal lukte. Friskt og godt.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:02:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei hun har ikke tannskifte, lopke er jo kun tre år så der skjer mye i munnen hennes for tiden, men trodde egentlig at hester skiftet tenner litt oppe i årene og?? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:02:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
eller får nye eller flere tenner var det jeg mente.. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  20:06:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
eller får nye eller flere tenner var det jeg mente..

Gjør de? Det visste jeg ikke... Uansett så lukter hun ikke godt om dagen, hun er ikke særlig fristende å nusse på lenger...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:08:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er ikke sikker.. skal spørre dr. dyregod i kveld :) Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  20:13:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg er ikke sikker.. skal spørre dr. dyregod i kveld :)

Det hadde vært interessant å få svar på det du
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:26:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
har nettopp snakket med tante.. de skifter kun en gang.. i 2-4 års alderen forskjellig fra hest til hest. Men noen hester får hjørnetenner senere i livet.. f.eks jeg tok en titt i munnen på den 21 årige hannoveraneren på stallen, den har noe gevaldig hjørnetenner de andre ikke har..

Men tante er ikke hestedyrlege så om det er et par småfeil ikke slakt meg for det..
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  20:35:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har nettopp snakket med tante.. de skifter kun en gang.. i 2-4 års alderen forskjellig fra hest til hest. Men noen hester får hjørnetenner senere i livet.. f.eks jeg tok en titt i munnen på den 21 årige hannoveraneren på stallen, den har noe gevaldig hjørnetenner de andre ikke har..

Men tante er ikke hestedyrlege så om det er et par småfeil ikke slakt meg for det..

He, he...! Skal ikke slakte deg Lopke, det er du alt for dyrebar til
Setter så stor pris på deg atte!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  20:38:36  Vis profil  Svar med kopi av melding

Du også tøffen..
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 11/06/2006 :  21:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
En infekjsjon i luftveiene vil føre med seg både snørr, puss og dårlig ånde. Det er nok lurt å la dyrlegen sjekke henne. Håper det går bra:) Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  21:56:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En infekjsjon i luftveiene vil føre med seg både snørr, puss og dårlig ånde. Det er nok lurt å la dyrlegen sjekke henne. Håper det går bra:)

Opprinnelig postet av stall grønli

Uæææ, ikke skrem meg sånn da. Hva kan slike infeksjoner komme av? Og hun er fortsatt slapp og puster litt tungt også... Men har ikke feber.

Redigert av - nn den 11/06/2006 21:57:45 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.