hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Insektspray:S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Insektspray:S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  22:37:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Sibbe blir så fælt plaga av fluer og knott fortida.. Smører og gnir han inn med alskens fluemidler, og et synes han ikke er noe gøy.. han har NOIA for alt som heter sprayflasker.. Og det er ganske vanskelig å få dekekt hele han med en liten svamp..(og grisete blir det å)
noen her som har hester som er sånn å? Noen gode ideer? han sparker meg om jeg sprayer han..

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  22:53:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg snakket med venninden min om akkurat dette i dag. Haflingerhoppen hennes er i ferd med å bli spist opp av fluer, og hun også sliter med den sprayen som hun må mase med hver dag.

Hun tok kontakt med veterinær i dag og forhørte seg ved å legge frem problemet. Hun ble fortalt at hun kunne bruke lusemiddel på hesten. Dette trenger man kun å påføre en gang hver 14 dag. Men man skal være klar over at dette er litt sterke saker, så det KAN slite litt på pelsen der man smører på. Men det er helt ufarlig!

Poenget var jo å slippe sprayflasken og det å spraye hver dag. Det er masete både for deg og hesten.
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:18:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
eller du kan prøve eplecider eddik :p sånn som du kjøper på matbutikken.... Bare å ha på en litt stor svamp å gnikke litt på hesten, tar ikke mer enn maks 5 min :) Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
2 av mine var slik, 2 ikke. Jeg bare trente i vei jeg, gjerne i kombinasjon med noe hyggelig som børsting, foring med kraftfor ol.
Ville han ha kraftfor fikk han vær så god å tåle en dusj (-: Trente med vann da for å slippe å bruke dyr spray... En NH-instruktør jeg hadde sa at det er denne hssss-lyden av flaska som skremmer de da det fra naturen sin side er forbundet med fare, slanger ol.
I begynnelsen var de veldig redde, hopping, stille seg i hjørne osv. Så var det å roe ned, klappe kose sååååjaaaa... og på`n igjen. Tok ikke mer enn 4-5 dager så var det greit og nå dusjer jeg alle løse på beitet. jeg prøvde også å slippe unna med gelé ol. men så tungvindt og klissete...
Ringer du vet. kan du få kjøpe Coppersect eller Poor Switch, som er reseptbelagte midler.
Du klemmer ut 30ml i et målebeger og legger en stripe fra øvre nakke, langs ryggen (hopp over salleiet) og til halen. Dette virker mot de fleste innsekter i opp til 4 uker.
Det er karenstid på det men det er ikke farlig og det virker! (mot flått også)
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:22:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker Switch... man bare fyller måle begeret på flasken som harnesaug sier og heller langs ryggraden... kjempe enkelt og super effektivt.. veldig drøyt også..
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 09/06/2006 :  23:37:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker denne og synes den fungerer veldig bra.
Den er ikke klissete.
Den inneholder bla.aloe og lanolin.
Hvis hesten din er redd for sprayen direkte på kroppen kan du jo bare ta det på en klut først.
Det går som oftest greit å venne hesten til sprayen også.
Bruk litt tålmodighet og hold litt avstand fra ansiktet dens.

-Switch er også veldig bra for de rasene som er hardere angrepet og utvikler allergi/sommereksem.

Redigert av - xxxx den 09/06/2006 23:45:23 Gå til toppen av siden

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:43:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Har prøvd å venne han til det, men det går bare ikke.. Sist jeg prøvde forsøkte han å spenne meg...
Får nok ringe vet i morra...
Men takk alle sammen=)

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com
Gå til toppen av siden

hanfla

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  21:50:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.. jeg anbefaler også at du får tak i det som heter SWITCH...!! det er lett og helle på og hjelper mot de fleste insekter..=) ellers så synes jeg fyra ess sin tjæresalve er veldig bra å smøre på spener og under på vallaker, det holder fluene unna og spenene myke, men lukter litt så bruk en hanske..! ellers så kan du risikere å lukte tjære en lang stund, hehe.. Gå til toppen av siden

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  18:10:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Tjære?? Er ikke det litt ekkelt for hestene? hehe...
Men Switch, skriver veterinæren ut resept på det eller? har sett at de har det i svenske blader ol..
:)

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  20:14:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Switch kan du iallefall få kjøpt på Brumby og mener også Skoies uten resept. Billigere enn hos vet. Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  09:50:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Oi,kan man få kjøpt det uten resept?Det må jeg sjekke ut:)
Hadde tenkt å ringe vet.i dag for å få resept(ja,switch virker veldig bra på eksemhester...men det er et sterkt middel da)

Lykke til!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

hanfla

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  12:43:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.. ja switch er et veldig sterkt middel, lukter skikkelig gift når man tar det på, men er virkelig effektivt.. hadde det på hestene mine for to dager siden, og har nesten ikke sett hverken knott eller fluer på dem siden da... og her er det vanvittig mye insekter... men husk å bruke hansker..! jeg kjøpte i sverige, men mulig noen butikker fører det i norge også.. man trenger foresten ikke resept på det...! Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 13/06/2006 :  14:13:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser i Bôrjes katalogen at de forhandler Switch,men bare i 250ml flasker og til 339 kr.Kanskje det blir billigere hvis man får det på resept?!
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  16:06:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Ser noen skriver at man må bruke hansker når man har på Switch. Kremt, det brukte ikke jeg... Håper jeg overlever uansett
Håper i allfall den ekle flåtten og alle andre insekter holder seg borte nå

Beate & Alger Gå til toppen av siden

hanfla

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  16:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, virker sikkert dyrt med 339kr for 250ml, men man bruker bare 10ml per 100kg hest. og det holder i 4 uker mot flott og i 8 uker mot knott og fluer. dvs at hvis man har en hest på ca 300kr så holder det ihverfall 2 sesonger. for det har lang holdbarehet. det jeg kjøpte i år bør brukes før 2009. så egentlig er ikke 339kr så dyrt... synes ihvertfall ikke jeg.. men man kan jo eventuelt gå sammen to og to og spleise, for det holder til to hester 1 sommer.. Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  16:13:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg har akkurat samme problem med en av hestene mine. Hun tilter helt bare jeg tar fram sprayflaska. Jeg mener, hun tar helt av, nesten litt sint. Og jeg kommer ikke til å bruke tid på å venne henne til det. Hun er 16 år og verdens snilleste ellers. Så jeg må ha det på svamp og gni det inn.
Switch er jo opprinnelig et lusemiddel som ikke skal brukes for ofte, anbefaler det IKKE!

Ikke alle hester tåler det middelet en gang.

Lykke til
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.