hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Egoistisk med selvmord?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Egoistisk med selvmord?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:02:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Læreren min (skoleår2003) er død, leste avisen i dag og såg det, hørte fra stalleier som kjenner sønnen hennes(felles venn med sønnen til stalleier) at hun hadde tatt livet sitt 1 dag etter hennes 49 års dag, hun har en sønn på 13 og 20 + ei datter, verdens beste lærer var ingen som var håpeløse tilfeller i hennes nærvær, nå driv jeg å funderer på om jeg orker å dra i begravelse, jeg er den som knekker sammen og hikster biggtime. Mistet 1 veninne av samme grunn, var lei av livet. Er så trist her jeg sitter, verdens beste lærer er borte. Føler meg så tom, hun var glade i oss alle i klassen, og hun var en spesiell lærer for meg

Måtte bare få ut litt følelser, sorry..

Garsy du er verdens beste!

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:11:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Uff så leitIkke gøy når sånt skjer da!Må vertfall være tungt for ungene

Og for å svare på overskriften...
Eg mener at selvmord er en smule egoistisk,greit nok at en bare har lyst å dø pga at en har det helt forferdelig eller noe,men tenk på de du etterlater deg?!Tenk hvordan det er for de,hvor hardt det er for de og miste noen på den måten
Den som tar selvmord er jo dø,ferdig med det,ingenting mer den måtte tenke på.Men det kan jo påvirke livene til de etterlatte i stor grad!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  14:12:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ufattelig vondt for de som sitter igjen når noen velger å avslutte livet. Jeg synes dette var vondt å lese, fordi jeg selv har en gutt på 11 år.

Siden jeg selv har vært alvorlig syk, så syk at jeg nærmest har gitt opp, blir jeg trist ved tanken på at små barn mister foreldrene sine. Særlig når foreldrene velger å forlate barna sine på denne måten. Det er nettopp pga sønnen min at jeg har valgt å kjempe meg videre, han fortjener en mamma.

Men er det feigt? Vi andre har ingen mulighet til å sette oss inn i livet til et annet menneske på denne måten. At enkelte velger å gi opp for så å få slippe er IKKE feigt, men det er trist for de som sitter tilbake med et stort svart hull i hjertene sine.

Uff, dette var leit. Jeg synes du skal gå i begravelsen for å vise din respekt. I kirken er det lov til å gråte, og blir det for ille kan du gå deg en tur. Det er noe alle forstår.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:12:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok kanskje litt ego med tanke på folk som var glad i henne, men folk som tar selvmord gjør det ikke uten grunn.

Men det var trist..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Redigert av - Flokus den 09/06/2006 14:13:11 Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:13:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg er også ganske trist om dagen.. Har i det siste tenkt mye på en spesiell person som gikk i klassen min, som tok sitt eget liv i 2003. Vet ikke helt hvorfor jeg har tenkt så mye på han nå, men i går følte jeg at jeg måtte få ut litt tårer, så jeg jogget ned til kirkegården, og tilbrakte nesten en time sittende ved graven hans, og jeg gråt og gråt. Plukket blomster og la ned også.. Det hjalp faktisk litt, men jeg føler ikke at jeg er "ferdiggrått". Så jeg får jogge ned i løpet av helga også..

Jeg syns du bør dra i begravelsen. Om ting ikke går helt opp for deg, så får du hvertfall et godt farvel med læreren din, og du kan sitte sammen med venner som betyr mye for deg, og dere kan trøste hverandre. Jeg har vært i to begravelser på grunn av selvmord, og jeg er glad for at jeg har vært der i ettertid, selv om jeg ikke likte det akkurat da. Det klarner en del tanker og følelser.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:23:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Følsomt tema, dette. De som tar sitt eget liv er som regel svært syke, og selv om de kanskje ser at deres handling vil føre til problemer for de etterlatte, så har de det så vondt at de ikke orker mer. Jeg synes ikke det er en egoistisk handling, men det er veldig vondt for de etterlatte. Ikke minst på grunn av skyldfølelse og spørsmål en sitter igjen med. Tragisk.

Å gå i begravelsen er viktig for sorgprosessen. Noen gråter mye, mens andre klarer ikke få frem en tåre. Alt er like naturlig, og det er ingen som vil synes det er rart om du gråter. Jeg synes du bør gå. Familien vil nok sette pris på det også.

Jeg mistet en av mine aller nærmeste venninner ved selvmord i 2003. Det gjør vondt ennå, men man lærer seg å leve med det.

Redigert av - maane den 09/06/2006 14:27:26 Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:26:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Tror nok jeg skal dra, får dårlig samvittighet om jeg ikke gjør det, mistet nesten mamma pga dette, men heldigvis gikk det bra, å mamma har blitt myye bedre. Ja stakkars unger, har ikke noe kontakt med dom, men får vel bare gi dom en var tanke.
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  15:41:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
selvmord er ikke feigt!

om man først har bestemt seg for at det ikke finnes håp så tenk på alt det motet det skal til og ta skrittet og faktisk gjøre det!

jeg høres kanskje kald ut men jeg har faktisk respekt for de som klarer og fullføre det for jeg hadde aldri turt!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  16:12:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Søstra til læreren min tok selvmord før jul... Utrolig ekkelt, og læreren min har ikke vært sge selv siden.

Jeg vet ikke hva jeg mener egentlig. På en måte er det ens eget valg, men samtidig er det så inderlig vondt for dem som sitter igjen.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  16:17:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser ikke opp til folk som tar livet sitt eller syns det er modig gjort på noen som helst måte.

Men jeg synes derimot det er veldig trist for dem som blir forlatt. Spesielt når man blir forlatt uten forklaring!! Når barn er inne i bildet kan de ofte påta seg skyld av de særeste grunner og dette kan ødelegge livet for dem senere..

Jeg mener ikke aktiv dødshjelp og selvmord er det samme, derfor er jeg motstander av selvmord hvis man kan være det.

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  16:28:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
selvmord er et skummelt "fenomen", og utrolig vanskelig for de som opplever det. De lærde mener det finnes tre fenomener av selvmordstyper, og en av dem er "egoistisk selvmord", det motsatte er altruistisk selvmord, mens det tredje er anomisk selvmord (endringer i samfunnet o.l.). Faktorer som utløser dette er forskjellig, siden mennesker er forskjellige.

Jeg håper du går i begravelsen, Asa Garsy, du skriver at det var en spesiell lærer for deg.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  17:38:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Her har det vært 7 selvmord etter at ei lita jente på 16 valgte å legge seg på toglinjen i hvinter. Tragedien er stor for både bygda og pårørende. Jentas storebror var en klassekamerat av meg. Å se hans sinne og frustrasjon, var utrolig sårt. Han følte at hun hadde sviktet han og resten av familien, å det forstår jeg. Han har forandret seg å blitt en annen person, den gode gamle snill er borte, igjen er en hard, kald og overlegen fyr. Men jeg og hans andre venner ser at han lider.

De som velger å ende sitt liv, når det virker håløst, må tenke på de som blir igjen. Som 15 åring kan jeg ikke se at noe kunne være så håpløst, at hun ikke så noen løsning. Syns det er utrolig håpløst. Egoistisk er det på en måte, men noen skjønner jeg, men noen ikke.

Men omtanken for de som blir igjen, er ubeskrivelig. Føler med familie og venner, det er en grusom tragedie å ikke se noen framtid for seg selv. Å være så langt nede at du tenker mere på deg selv enn de i rundt deg, nervene må være temmelig øddelagt for å klare å gjennomføre et selvmord.

Ufattelig trist:-(

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  18:43:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Men det jeg syns er veldig egoistisk med selvmord, er de som bruker andre som "våpen". F eks var det her for en tid tilbake en jente som kjørte ut foran en lastebil, og de er nesten sikre på at det var fordi hun ville ta livet av seg. Tenk da på lastebilsjåføren, som i tillegg er faren til en av mine beste venner! Han hadde og har det ikke veldig bra, mareritt, vonde tanker, skyldfølelse, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis det var meg!!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  19:26:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Eller mennesket som kjørte ut i feil retning på E6 med vilje, og drepte bla en 6 år gammle jente, overlevde selv. Ei venninne så ulykken, og jenta ble slengt tvers igjen frontruta.
Vil man ta livet sitt skal man ikke involvere andre hvertfall!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  19:36:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
japp man må jo gjøre det så det ikke rammer andre!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  19:41:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
japp man må jo gjøre det så det ikke rammer andre!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Det kan ikke unngås.. men her mener jeg følelsesmessig..

Men å hive seg ut foran toget er jævla egoistisk!
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.