hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - s s spøkelse..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 s s spøkelse..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kaizergutten
» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  10:49:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Driver og rir inn en fjording som heter kindar. Kjempe snill han, men det er et sted der han ikke vil gå forbi. jordet der medby brødrene drap hverandre. Er det noe jeg kan gjøre? Vi har fått det gjordet og hestene står der nå, det vil si alle utenom kindar. Han hopper ut og legger langstrak hjemover igjen. Sto og skalv i boksen sin da vi kom hjem! Han er dritredd...

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  11:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skal ikke kjimse av slike ting... Har hørt historier før hvor hester enser ting vi mennesker ikke ser på steder hvor det har foregått mindre hyggelige ting.

Jeg tror nå på at vi kanskje havner et sted etter døden, hvor vet jeg ikke. Men jeg er hellig overbevist om at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Mulig det kan henge igjen energier på steder hvor det har skjedd ting...?
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  11:26:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Dette er kanskje litt OT, men men. På stall moldegaard, så ble det for maange år siden slaktet en hest der. Den måtte nødslaktes. Problemet var at de gjorde det nesten rett utenfor stallen, og det er ganske vanskelig å flytte på en død hest.. Så de skjærte den opp i deler, kjørte litt ned mot et sted vi pleier å ri og kastet delene ned en skrent. Hestene nektet å gå forbi der fordi de kjente eimen av den døde hesten ett helt år etterpå! Kanskje hesten din lukter det, men det er nok ikke så gale som du tror:) Bare ta tiden til hjelp.. Bygge høyere gjerde?
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  11:29:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Driver og rir inn en fjording som heter kindar. Kjempe snill han, men det er et sted der han ikke vil gå forbi. jordet der medby brødrene drap hverandre. Er det noe jeg kan gjøre? Vi har fått det gjordet og hestene står der nå, det vil si alle utenom kindar. Han hopper ut og legger langstrak hjemover igjen. Sto og skalv i boksen sin da vi kom hjem! Han er dritredd...

Opprinnelig postet av knabstruperjenta

Men fortell om disse Medbybrødrene da. Hva skjedde?
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/06/2006 :  11:49:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Ja fortell!
Spesielt at de drepte HVERANDRE liksom. Sånn, nå skyter jeg meg selv! Du er neste

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  11:54:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå ble jeg nysgjerrig her!

Kopi av melding:
du skal ikke kjimse

Hva betyr det? :-P

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Redigert av - Flokus den 09/06/2006 11:55:30 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  12:27:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmpf! Legge ut slike tråder som gjør at vi dør på oss av nysgjerrighet, for så bare å "forsvinne"???

Dårlig gjort

You evel woman!!!!!!!
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  12:30:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

You evel woman!!!!!!!

Opprinnelig postet av BirgitteogVickie

Også må jeg legge til noe som har STERKT oversett:

Kopi av melding:
Kopi av melding:
du skal ikke kjimse

Kanskje det er DU som er evel woman her?? hehee..
Eller er det jeg som er ute på fjortistur med et helt unødvendig innlegg?

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Redigert av - Flokus den 09/06/2006 12:35:47 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  12:46:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

You evel woman!!!!!!!

Opprinnelig postet av BirgitteogVickie

Også må jeg legge til noe som har STERKT oversett:

Kopi av melding:
Kopi av melding:
du skal ikke kjimse

Kanskje det er DU som er evel woman her?? hehee..
Eller er det jeg som er ute på fjortistur med et helt unødvendig innlegg?

Opprinnelig postet av Ojdiis

Tja, om du er på bærtur vet ikke jeg... Men hvis det var ordet "kjimse" du lurte på, så betyr det noe sånt som at du .... Søren, den var vanskelig!

Noe sånt som at "du skal ikke tulle med" eller "se bort i fra".

I dette tilfellet mente jeg at man skal ikke bare tulle det vekk med at hesten er redd. Det kan faktisk være en sammenheng mellom tidligere hendelse og adferd på hesten.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  12:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ukej ;-) Takk :-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  14:07:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hesten min er ikke noe glad i og bli kost med men hun lar seg motvillig bli kost med. Jeg var ute og bygget bane mens pappa passet på Roxanne. Så kom det bort en mann til Roxanne. Roxanne ble helt gal og begynte nesten og steile på lang avstand. Pappa lurte selvfølgelig på hva det var. Sånn hadde hun aldri reagert. Da fortalte ''mannen'' at han hadde slaktet en gris.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  17:36:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Roxy: Det er det en helt logisk forklaring på. Hester er redde for griser. Mannen lukter gris. Hesten er redd for mann. Ikke noe overnaturlig med det :) Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  17:51:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxy: Det er det en helt logisk forklaring på. Hester er redde for griser. Mannen lukter gris. Hesten er redd for mann. Ikke noe overnaturlig med det :)

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Stemmer ikke alltid det nei. Hesten min har stått i stall med et hengebuksvin der hun kom fra, og gamlehesten hadde ingen problem med å gå forbi grisehuset. Tror det er mer en myte enn sannhet det der. Tror vel heller denne hesten fikk ferten av blod etter slaktingen.

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.