hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - brakkestall??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 brakkestall??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

crusabell

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  09:10:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
går det an å bygge container/brakkestall selv? altså å bygge om f.eks ei brakke? må sikkert noen forsterkninger til å sånn.. noen som har prøvd?

eller hvor kan man få kjøpt slike staller? pris?

HelleG

Skrevet - 09/06/2006 :  10:07:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Du kan fint bygge bokser i en brakke eller container. I brakka må du forsterke gulvet, både inni og under. Det beste er vel å sette brakka på lecasteiner hele veien. Inni må du finne gulv som tåler en del, gjerne litt tjukke planker. Det blir jo slitasje av sko med brodder om vinteren og av urinen.

Container stall må jo ha nytt gulv inni, men ellers står den jo best på bakken av seg selv.

Ferdige staller er å få kjøpt, men de er DYRE. Men det er bare å søke rundt på nettet så finner du ferdige isolerte containerstaller, og enkelte selger brakker som er innredet med boks/bokser, men de koster de og ja. Får du tak i brakke selv eller container er nok det billigere selv om det koster med å legge gulv og slik, men i det lange løp tror jeg det blir billigere.

Noen store selskaper som bruker mye containere bytter noen ganger ut disse og da er det jo mulig å høre om du kan få kjøpt en bruk gammel en til en grei pris, eller kun betale for frakten og få containeren gratis.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  15:33:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Har sett en del som lager stall av gamle togvogner, men jeg vet ikke om det er noe alternativ. Vanskeligere å få i enn containere kanskje!
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  18:43:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding

Hadde en brakkestall til ponniene mine( Welsh ponni og sportsponni). Den var 7 m. lang og 2,5 m. bred. Boksene ble ikke av de største, men det såg ut som ponniene trivdes.

Brakka kjøpte jeg for en billig penge (brukt arbeidsbrakke) og la på impregnerte planker på gulvet (skikkelig tykke). Forsterket også veggene og hadde på gitter foran vinduene. Selve brakka står på paller som dekker hele bunnen.

Det er kanskje litt mer arbeid med brakke stall med mindre du får lagt inn vann. Kan bli litt tungt å bære vann midt på vinteren, i tillegg til at vann stamper fryser igjen. Er brakka brugt kan det lønne seg å passe på taket og. Ligger det mye snø på den kan taket bli litt salrygget.

Hestene som står i den blir også veldig avhengige av hverandre. Og det kan være vannskelig å ta ut bare den ene for å ri f.eks.
Men den har fungert fint for meg, da ponniene stort sett har hatt fri de siste årene. Har hatt den i 5 år nå og blir "pensjonert" i sommer. Kanskje den ender som St.hans bål.

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  19:26:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
så spennende kanskje jeg kan få tak i ei billig arb.brakke og bare ha den som en stor boks(utegangstall) har bare to hester,og de er veldig gode venner.. må jo uansett være mye billigere med brakke enn å bygge en stall. dessuten kan jeg ta den med meg om jeg flytter

hvor fikk du tak i din brakke da musken? bare å spørre rundt på byggeplasser eller,hehe..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  19:31:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har sett staller som er bygde inni containere og brakker.

Naboen fikk tak i gamle brakker fra en byggeplass og bygde dem om. Enkelt, billig og resultatet ble bra :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  12:07:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Mener jeg såg en annonse på den i avisa. De skulle bare ha 500,- for den, men jeg fikk den gratis
Det kan nok også lønne seg å sjekke rundt på byggeplasser eller hos bedrifter der det åpenbart står ei brakke som ikke er i bruk.
Når de ikke brukes lenger er de som oftest glad for at noen kommer og vil ha dem.
Selve flyttingen av brakken kan fort koste litt da. Til meg var faktisk flyttingen det dyreste med hele brakkestallen.

Lykke til på brakke jakt da

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.