hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HVA? Roode Blod(?) Prikker???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 HVA? Roode Blod(?) Prikker???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 17/10/2003 :  13:40:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hesten min har leeenge hatt en liten bulk i pelsen paa frambenet sitt. Siden han ellers har hatt litt mugg der, har jeg bahandlet det som det. Men saa, naa som muggen ellers er borte, har ikke klumpen forsvunnet. Bestemte meg for aa ta en naermere titt. Og da ble jeg overasket:

Naar jeg flyttet unna haarene og studerte huden, oppdaget jeg masse bittesmaa(omtrent paa stoorelse med en haar follikel(?)) roode prikker! Det ser nesten ut som om haarene har blitt dratt ut, og blod har kommet ut! Men hva er dette? Er dette noe jeg boor behandle? De er saa smaa, kan ikke si helt sikkert, men de ser nesten ut som smaa saar. Kan de bli infisert? Hva skal jeg gjoore med det? Han har hatt det i omtrent ett aar naa. Det er ikke vondt naar jeg tar paa det. Jeg er bare nysjerrig paa hva det er!

Den andre tingen jeg lurer paa er om mugg utvikler seg fra ett saar? I gaar studerte jeg hestebena, og fant ut at fra ett saar som er i ferd med aa gro, stakk det ut en bulk med mugg. Trodde foorst det var arr, men fant ut at det var mugg. Puttet paa olje, og dro det ut. Er ikke sikker paa om det var riktig av meg... hesten begynte aa bloo en liten prikk(bare som ved ett litelite kutt). Deretter puttet jeg paa antibakteriel krem, og lot det vaere. Det saa ikke ut til aa bry hesten noe(men han hadde jo maten sin aa tenke paa;)) Kan mugg vokse ut av saar? Dro jeg ut en 8mm stor klump av flassete arr, eller mugg?

Venter spendt paa svar;

Jeg er en av de som vil laere aa kjenne vaer bittelille del av hesten min;)

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 17/10/2003 :  14:39:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Humm...vansklige spørsmål å svare på.

Bulken kan være en av flere typer knutedannelser. Knuter skyldes som regel enten betennelseceller eller svulstceller. Blant annent Granulomer som er hevlser med eller uten betennelse, Abscesser/verkebyller, eller svulster og cyster. Eller kansje bare en vorte.
Siden hesten har hatt den lenge uten tydlige smerter, er det neppe noe farlig, men det skader jo ikke å la dyrlegen ta en titt...man vet jo aldri.

Sår hud er mye mer utsatt for mygg enn hel frisk hud.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.