hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva har du lagt merke til?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva har du lagt merke til?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 20

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  22:17:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

er ikke det samme som

sarkas'|me m1 (fra gr, av sarkazein 'rive i stykker kjøtt; skjære tenner', av sarx 'kjøtt') spydighet, spottende bemerkning; bitende hån stemmen var full av s-

:-)
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  22:30:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kansje Carambee er Kokkolokko...???

Opprinnelig postet av Lopke

Kanskje det du! xP

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  22:43:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
fnis,lopke du har rett i at eg kommer frå vikedal,men ida kommer frå ølen,eg har eit avslappa forhold til nh

lopke,kommer med mange morsome kommentarer som eg morer meg med,har tilfeldigvis ei flott friser hoppe i same bygd som meg.kommer med nyheter frå dk,forumet ville ikkje vert det same uten deg

ida&fjellvåk,er søsken barnet mit,me kan snakke om hester i timevis,har veldig gode svar og er ei fornuftig jente

carambe,gjir mange gorde råd og kan mykje,viss me treng hjelp så er det berre til og spør deg

spoff,kan det meste om dressur og er gaaaaanske kunnskapsrik

missy,kan mykje om 7 games og gjir mange gode råd

knife,min ridekamerat

øydjis,forumet ville ikkje vere det same uten deg,din isifreak

TORHILD ,bur ikkje så alfor langt unna meg og er ein veldigt grei person som ikkje er redd for og sei det ho meine

mari^^,svarer på det meste og er ei latterbombe

kristine,ein utrolig god hobby fotograf,du må lære mg og ta bilder ein gong

dei eg har gløymt,må eg sei unskyld te,forumet ville ikkje ver det same uten dåkke

*lene med sin syke humor*
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/06/2006 :  22:47:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fy søren, jeg må le av deg Lopke!!!
Og jeg må le av det dustete navnet Kokolokko! Hvem i alle dagers navn og gummi rike kan finne på noe så dumt?

Jeg undres: Mange her bruker hestenavn på nickene sine, sånn som du Lopke. Tror dere Kokolokko gjør det samme? He, he!

Carambee: jeg tror du er offer for total missforståelse i denne sammenhengen. Jeg også tolket sutringen din som ironisk, og at du truet med uteblivelse fra hestemarked tok jeg som en stor fleip. nesten det samme som jeg selv skrev i tråden om longering som Bente startet. At jeg godt kan gå ut i skogen å dø...

Men du er ikke glemt, det tror jeg vi alle her inne er enige om! Alle vet hvem du er og vi nyter alle godt av de kloke innleggene dine.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  22:55:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tolket også innlegget til carambee som ironi (husk å bruke ironi knappen!!!) Vanskelig og vite når man ikke ser kroppspråket eller hører tonefallet.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:07:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja og så er du så diplomatisk at du er UMULIG å si imot Sikkert derfor du ikke blir ufrivillig revet med i de heftigste diskusjonene...
Jeg har lest mange av dine innlegg og vet godt at du er her!

Jeg, diplomatisk?? hehe, jaja...skjønner at man oppfattes ulikt på et forum og i det virkelige liv

Har ikke lyst til å trekke frem noen spesielle jeg, altfor fort gjort å glemme noen...og det er alltid noen som gjør seg mer bemerket enn andre.

Den eneste jeg vil nevne er Formosissima (husker ikke det nye nicket ditt jeg...), ene og alene fordi veldig ofte når jeg skal svare på en tråd...så har hu allerede svart det jeg tenker, eller hadde tenkt til å skrive. Har mange like tanker som deg, tror jeg

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:20:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Julie Anne for at hun nesten alltid skriver ,,,,,,,
*Skogli Western Riders* for bildet

Så klart elle dere andre også, men det var disse ^ jeg la mest merke til akkurat i dag.

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 09/06/2006 :  23:36:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil også være med her.......:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  23:49:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ane&Blida: Søtt bilde!

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Å, tuuusen takk Må jo innrømme at det er et av de få bildene jeg synes er ok selv..hehe

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  00:24:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ja, Norm Rigel som er blitt veldig aktiv på travforumet i det siste! Og det er bra for sånne uvitende mennesker som meg som spør om både dusker og det ene og det andre Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  00:27:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Oi, dette var da en enorm tråd....
Jeg må si at det er mange det er lett å legge merke til, og det er mange det er lett å glemme.
Jeg har vært her lenger enn mange av dere andre, og jeg har ikke vært her så mye i det siste.
Å diskutere "mellom himmel og jord" - ting er ikke min grunn for å være på et hesteforum, og i det senere syns jeg det har vært mye sånn diskusjon, og veldig lite annen diskusjon.

Når jeg leser gjennom denne tråden så ser jeg også at en del av dere tenker over helt andre "personer" enn de jeg ville nevnt om jeg skulle "forte meg" å nevne noen:-)

Nå blir det vel ratt ramaskrik her, men jeg tar meg den frihet (siden jeg da har lest alle sju sidene i denne tråden, fordi jeg lurte på hvordan en tråd med sånn en merkelig overskrift kunne få så mange svar syns jeg at jeg fortjener det;-)) å nevne noen jeg syns det er lett å legge merke til, fordi det virker som de tenker gjennom det de skriver, og har innspill fylt av fakta og erfaringer.

Lene. --> Hun har mye fornuftig å komme med på generellt hesteholds fronten
Spoff --> skulle du lure på noe i KR er det bare å spørre;-)
Silje og Tindra --> Også god på generelle ting, mange erfaringer rundt stressa dyr og har derfor ofte gode forslag der. Samt at Silje er en litt sånn "potetperson" syns jeg, hun har erfaringer fra lavageiter, ex-travere og noen litt mer fornuftige hester.. (eneste skuffen er at du har skifta brukernavn når jeg endelig har lært å stave det du hadde;-)) Også skal det nevnes at Silje og jeg har stått på samme side i mange forrytter debatter, så der deler vi nok ganske mange meninger. Også får Silje æren for å være en av svært få som har fått meg til å skrive innlegg før jeg i det hele tatt har tenkt meg om, og trykket "send svar" helt uten sensur *flau i ettertid*
Lucinda --> Gulinger og dressur *here we go* :-)
Destrier --> Dressurdommer, har mange bra tanker om mye, og spesiellt om hvordan hesten bør jobbes i forhold til anatomi etc.
Natalie_s --> Kan masse på omskolere traver fronten og en god del kjøring og akademisk :-)
Hege J --> Har et innmari fornuftig syn på ridning og sprang generellt til å være sprangrytter!
xxxoooxxx --> Rå på fôring
Anniken B.--> Også god på fôring
Kurre --> Har et enormt reportoar og har vel vært innom mer enn mange i sporten.
Kristine med Ibbe --> Her kan jeg ikke si annet enn at hun kjennetegnes av sin enorme kjærlighet til Ibbe :-) og til hester generellt.
Frøya --> Hun har masse informasjon om barfot, og mange fine tanker, og stortsett veldig gode svar.
Horton & Renate --> Renate har masse erfaring, og det er en vektig grunn for å lese hennes innlegg nøye.
Kristy --> Hun er kanskje en av de som har gjennomgått den største forandringen kunnskapsmessig siden sine første innlegg :-) (det er positivt ment Tone, virkelig:-))

Nå har jeg helt sikkert glemt noen, så om det blir en edit eller sju så ja...
Så vil jeg bare legge til: jeg kan lite om lavageiter, mounted games, trav og galopp (sånn i all hovedsak) så de delene av forumet leser jeg sjelden eller aldri, så hvem som er kjempeflinke på det aner jeg ikke :-S Håper ingen føler seg støtt av den grunn.

mvh
Guro

Redigert av - Guro den 10/06/2006 00:55:41 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  02:17:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Silje og Tindra;

jeg tror nok jeg også brukte sarkastisk på feil måte...:(
mente ikke at du var spydig eller spottende...

beklager...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  02:37:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fy søren, jeg må le av deg Lopke!!!
Og jeg må le av det dustete navnet Kokolokko! Hvem i alle dagers navn og gummi rike kan finne på noe så dumt?

Jeg undres: Mange her bruker hestenavn på nickene sine, sånn som du Lopke. Tror dere Kokolokko gjør det samme? He, he!

Opprinnelig postet av BirgitteogVickie

Hehe.. så er vi på saken og jeg har følgende:

er kokkolokko Tore fra Trondheim eller jente fra Florø?? hmm..
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  02:50:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*littledevil: Hun er en liten frekkas på den gode måten, masse morsomme innlegg!!
Opprinnelig postet av Lopke

Så søtt at noen nevnte meg da:D

Lopke: Ler meg skakk av humoren
Kurre: Smileyene
X-tine: Frekkheten mot enkelte :P (selv om hun egentlig er bare søt og snill)
Ullsokken: Negativiteten
Mari^_^:Flink til å se flere sider av en sak og snill jente
Dr_ag_on_86: Lopkehumor og innlegg som jeg MÅ lese av en eller annen grunn:P
Spoff: Tre meter lange innlegg som er veldig saklige og interessante
*Ina*: Fornuftig :)
MIX: Gledesdreper.

Kommer vel på mer senere :)

-Marte Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 10/06/2006 :  03:31:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... Nå har jeg lest igjennom hele tråden, og det er et par ting eller tre som slår meg.
For det første synes jeg det er interessant at de fleste som blir nevnt, er de som har vært mest aktive de siste dagene og ukene. Helt naturlig, det er jo de som man nettopp har blitt minnet på at eksisterer her på forumet. Men allikevel overrasker det meg at ikke flere av de 'gamle', kunnskapsrike menneskene her på forumet nevnes mere enn de gjør.

Jeg er også overrasket over all 'pepperen' Silje har fått her i debatten, sarkasme har overhodet ikke falt meg inn som ting ved hennes innlegg. I såfall må jeg ha gått glipp av noe.. Jeg undres også over om folk virkelig vet hva som ligger i ordet sarkasme?
Ironisk? Ja, og også utrolig flink til å ta tingene på kornet. Hun er en dyktig debattør, som nesten alltid finner det svake argument hos en motstander. Det setter store krav til andre, og gjør at man må tenke grundig igjennom innleggene sine.

Silje er en av de deltagerne her på Mix som jeg virkelig setter pris på, spesielt hennes gode kunnskaper om ridning og hestehold, hun er fantastisk allsidig i sin erfaring med hester. Og det hender så ofte at hun svarer så veldig det samme som jeg hadde gjort, at jeg nesten må klø meg i hodet og lurer på hvordan noen kan ha lest tankene mine så grundig..
Jeg blir alltid glad når jeg ser at Silje har svart på en tråd, for da vet jeg at det oftest befinner seg et gjennomtenkt og kunnskapsrikt innlegg der. (Og dessuten et innlegg jeg ofte er enig i, og det er jo alltid deilig..;-) )
Når jeg leste at Silje endelig har fått seg en hest som er 'bare Siljes sin', ble jeg både kjempeglad og rørt. For det er noe av det mest velfortjente jeg har vært borte i, når det gjelder hest! (Så nå krysser jeg fingrene for at Spoff snart skal få en 'bare Spoff sin' :-) )
Kanskje det er fordi jeg selv er i samme situasjon som hun så lenge har vært at jeg lar meg engasjere? Oslostudent, har 'alltid' ridd andres hester og klør etter å se resultatet av eget arbeid, i tillegg til veldig mange like synspunkter osv..

Hvorfor skriver jeg dette så sent på nattetid?
Jo, fordi jeg oppriktig mener at dersom du på noen måte skulle komme på tanken om å forlate dette forumet, ville det vært veldig, veldig trist.

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 20 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.