hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - importere fra andre land?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 importere fra andre land?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  18:23:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Er det folk som importerer fra USA? hvordan foregår dette, og hva blir det kostende? Er jo så mye paint og QH der, og veldig stor prisforskjell.
Er det håpløst å få en hest derfra? :|

Tonje_

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  18:27:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke peiling.
Men det er vel ikke håpløst, men sikkert mye styr og papirer som må ordnes å sånn
.

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  18:39:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kontakte Peer Werner Vogel? Han fikk jo hest fra USA (norges eneste mustang) Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  18:45:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
God idee lopke

Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  19:27:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hei

Ikke lenge siden jeg leste noe om dette.. *tenketenketenke*

Tror det var på hest.no det stod en artikkel om det, sikkert ett år gammel eller noe.
Lurer på om det ikke var han der tureksperten som hadde importert en hest fra usa, og skreiv om hvordan det var å få den til norge?
Noen som husker?
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  21:28:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg husker artikkelen hans...
Det er vel ikke umulig, men du burde regne ganske mye på det... frakt og sånn er garantert ikke gratis!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  23:33:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er blitt flere og flere som finner hest i USA og imorterer dem over hit. Ettersom jeg vet, så må man regne ca 40-45 tusen i tillegg til kjøpesummen, for å få dem hjem. Du må ha dem i karantene i USA, 1 mnd (?). Så må de shippes over i kontainere som tar 3 hester av gangen. Som regel flys de til Amsterdam eller Frankfurt, så må du hente den der, evt. sende med transport derfra. Så får du moms + toll, og om du ikke henter den selv - moms og toll på frakt og (tror jeg). Du må vel også betale moms og toll på flybilletten vil jeg tro.

jeg er ikke helt 100 % sikker på hvordan det fungerer, men dersom du søker litt på nettet i sverige og danmark, så finner du sikkert noen som har tatt inn hester fra USA. F.eks. på Circle M farm i DK, de vet jeg har tatt inn flere fra USA. Charlies Corral i DK også.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.