hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Min elskede Tritla fra Skreppestad
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Min elskede Tritla fra Skreppestad
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Tritla4alltid

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  16:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er bare nødt til å få dette ut på en måte.
Så at dette var begynt å diskuterte, men føler at det er best jeg starter det selv.

Tror ikke det er noen i hele verden som skjønner hvordan jeg har det nå. For det er ingen andre i hele verden som har mistet min Tritla.
Tritla og jeg har vært bestevenner i 10 år. Jeg rei henne inn selv og vi vokste opp sammen. Uten henne hadde ikke livet mitt vært det samme, det finnes ingen som henne. Livet mitt har stort sett vært Tritla. Vi var sammen hele tiden. Er helt uvirkelig å sitte her å skrive sånn.. For litt over et døgn siden skulle vi ut og vinne finalen vår.. Men det ble aldri sånn... Vi har vinne alt det går ann å vinne sammen.. Stall Åsen stevne, Rideleir stevne, Klubbmesterskap, Sørlandsmot, Sørlandsmesterskap, Pinsestevne, Hrimnirstevne, St.Hans stevnet, Norgesmesterskap, FEIF cup og til og med Nordisk fikk jeg mulighet til å vinne sammen med dette virdunderet.. Og vi klarte det nesten umulige og få 9 for pass, noe som få andre norskfødte hester har klart hverken før eller siden. Du fikk en kjempegod rideprøve på 7,94. Den skulle vi ha over 8,00 til høsten. Det blir det aldri noe av.

Du elsket å konkurrere, vi vare et team som få hadde sett maken til.
Du hadde masse energi og utstråling. Jeg elsket deg og jeg elsker deg fortsatt. Tårene mine tar ikke slutt. Minnene om deg vil aldri bli glemt.
Du var den mest fantastiske hesten i hele verden. Uerstattelig...

Nå håper jeg du går ordentlig fort pass over gressslettene i hestehimmelen, du var og vil alltid være best. Du fortjener kun det beste, og jeg har aldri vært slem med deg, du var jo prinsessa mi..

De fantastiske minnene om deg, de vil aldri bli glemt.....
Mamma tenker på deg vettu...

Er så ufattelig lei meg, og håper ikke du hadde det vondt. Men det ble best slik...

" Kjærlighet er vårt livs største glede, og vårt livs største sorg. Den er livet "

Nå håper jeg at noen tar kontakt om de også har mistet hesten sin..?
Ellers hjelper alle trøstende ord og tanker...

Og hvis det er noen som vet hvor Soley fra Skreppestad, mammaen til Tritla, så ta kontakt!

<3 TRITLA <3

veronicaoxaas

Skrevet - 06/06/2006 :  16:42:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kondolerer virkelig masse.
Håper virkelig du får den støtten og hjelpen du trenger fremover..
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 06/06/2006 :  16:53:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vondt at du skulle miste stjerna di på denne måten...Håper du en dag finner en som vil være like spesiell for deg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  16:56:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, så vondt for deg. Håper det blir bedre for deg etterhvert.

Kondolerer :'(

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  17:18:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Uff :( Kondolerer så masse! Gå til toppen av siden

maja

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  18:33:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ble så lei meg når jeg mottok meldingen om Tritlas død i dag tidlig (06.06.06). Jeg som aldri har opplevd en så tragisk episode noen gang, vil ikke si hvordan du har det nå, men jeg kan tenke meg hvordan du har det.

Jeg begynte nesten å gråte. Selv om jeg aldri har møtt Tritla før, så kan jeg tenke meg hvordan hun var og hvor mye hun betydde for deg. Husker første gangen jeg snakket med deg. Da sa du så mange gode ord om Tritla, og jeg skjønte straks hvor glad du var i henne. Selv om du aldri vil finne maken til Tritla, så må du love meg en ting. Ikke steng deg inne og ha det vondt. Kom deg ut, snakk med andre som har opplevd det samme, eller snakk med noen bare for å få ting ut. Det vil nok hjelpe. Så har du noen å dele sorgen med.

Jeg føler så med deg Malene:(
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  19:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Føler med deg Malene.
Dette var forferdelig vondt og en helt ufattelig avslutning på Pinsestevnet.

Det å miste det kjæreste man har er ubeskrivelig meningsløst,smertefult og tomt. Den man trodde ville være der alltid er plutselig borte.Vi kan ikke mer enn å klamre oss fast til at de har det godt "der de havner". Kall det "Hestehimmelen" "De grønne gressganger" eller "Trapalanda" kanskje det er en plass der man kan møtes igjen?

Tritla var spesiell.Dere sammen var spesielle.Husk det som var godt. Ta deg tid til å sørge og å ha det vondt,men ikke bli borte i det.Gjør ære på henne ved å ta neste hest like langt.Det du opplevde og lærte med og av Tritla,ta det med til neste og kom tilbake på passbanene like sterk som du var.

Hver gang jeg spiser plommer tenker jeg på Tritla,hver gang jeg spiser rundt en nektarinstein er det henne jeg ser for meg.
En stor stor personlighet i en liten kropp.

Jeg håper at det som satt igjen i henne var følelsen av å atter en gang ha lyktes på konkurransebanen med det hun likte best,å "gi jernet" og virkelig vise hva hun gikk for.Jeg tror det.

En ny stjerne er tent på himmelen,vi glemmer ikke Tritla.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 06/06/2006 :  20:36:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, kondolerer Malene!

Unnskyld at jeg spør(!), men hva skjedde egentlig?
Har ikke fått dette med meg. . .
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  20:59:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Mine varmeste kondolanser... Ha fokus på de gode minnene, og tiden dere fikk sammen... Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:14:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kondolerer Malene, utrolig trist!
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:22:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Dette var ufattelig trist, Malene :( Det er grusomt å miste noen man er så glad i og det er vel omtrent umulig å forestille seg hvordan det er..

Tritla var en kjempetøff liten hest og virkelig noe for seg selv, selv for oss som ikke kjente henne personlig. Ingen burde få oppleve å avslutte et så langt samarbeid på den måten dere gjorde og jeg er fryktelig lei for at det skjedde.

Jeg håper du en dag finner en annen liten pånni som du kan oppleve mye fint med og at Tritla har det fint der hun er nå.

Ask me no questions and I will tell you no lies

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:42:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Alle mine varme tanker til deg i denne stund Marlene.
Jeg husker selv mange ganger hvor du og Tritla suste avgårde i knallpass. Hun var en utrolig tøff liten frøken, og hun endte nok dagene sine der dere begge trivdes godt, ute på konkurransebanen.
Det er vondt når noe så plutselig rives fra deg, men hun vil aldri forsvinne helt...hun vil alltid være i våre minner!

Ta vare på deg selv fremover nå, det er mange som tenker på deg.

Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:26:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Kjære deg!

Dette var utrolig trist, og det river opp et sår innvendig i meg, et sår som knapt har grodd. Jeg mistet også min kjære Irja i tarmslyng i det lørdagen gikk over til søndag 29/30 april 2006. Det tar tid å komme over, jeg har ikke kommet over det enda.. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på Irja, savner Irja, noen ganger gråter over Irja.. For meg var hun store deler av livet mitt i de årene jeg var så heldig å få tilbringe med henne. Jovisst har jeg vært irritert på henne, men ingen er som Irja, ingen blir noengang som Irja på godt og vondt, og det at jeg skal leve et helt liv uten Irja, det er nesten ikke til å bære. Sånn har nok du det også..

Min støtte i disse vanskelige ukene har vært gode venner, ja faktisk også venner jeg kanskje ikke før har sett på som gode venner, men som virkelig har stilt opp for meg når det gjaldt, og nå er blitt virkelig gode venner av meg. Også har min kjære Freyja, islandshest, vært en stor støtte, kanskje den største. Hun er nå mitt lille hjertebarn mer enn noen gang, til tider må jeg ta meg selv i nakken for og ikke bli en helt overhysterisk mor.. Et lite utstillingsprosjekt, en åring jeg fikk hit i trening, har også gjort mye for å få meg opp å stå..

Jeg liker tanken på at Irja vandrer rundt på de eviggrønne beitemarker, i hestehimmelen sammen med din kjære Tritla, og mange andre sine kjære dyr. Der kan de løpe og herje så mye de vil uten å bli slitne.. Spise så mye saftig gras de vil uten å bli feite.. Det eneste de mangler der oppe er oss, deres mennesker..

Nei, Malene, dette er så vondt! Du har all min medfølelse!
Skulle du trenge en prat med en i samme situasjon som deg.. Legg meg til på MSN; hanna_bs85@hotmail.com..
Tenk på at mange tenker på deg nå!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:27:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kondolerer. Som Kurre sier; det lyser en ny stjerne på himmelen nå. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  22:31:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
kondolerer.

hva var det egentlig som skjedde?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  23:26:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det skulle ikke vært mulig...
Har tenkt så mye på deg Malene selv om du ikke kjenner meg.
Og vet akkurat hvordan du har det,mista selv den herligste hesten i verden veldig brått for 1,5år siden.
Og da forstod jeg ikke vitsen med å leve lenger når jeg ikke hadde min beste venn der,men kom meg videre til slutt men savner ham så utrolig mye enda...
Det å aldri få se ham igjen forstår jeg ikke enda og det samme tenkte jeg om Tritla.
Med en gang jeg forstod hva som var i ferd med å skje kom minnene opp med min gamle hest...

Men håper du har det bra og at du har mange som støtter deg,det trenger du.
Jeg tenker hvertfall utrolig mye på deg,den hendelsen der har satt spor i meg siden jeg så alt sammen...

Og må si meg enig at det lyser en ny stjerne på himmelen nå,bare se opp og finn den fineste og sterkeste,det er Tritla:)

Mange klemmer fra meg.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.