hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dyretolk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Dyretolk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:13:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Var innom ei hjemmeside her nå, ei som hadde 2 hester som hadde hatt dyretolk til hestene sine. Det jeg lurte på er hva synes dere om dyretolker? Tror dere på det? Hesten min er plaget med beina, skal til biri i morra *grue seg* men hva om vetrinær ikke finner ut noe? Leste på siden til hun som hadde hatt dyretolk at hesta svarte hvor dom hadde vondt osv. Men det jeg er litt redd for er hva om garsy mistrives til meg og har gjort det di 6 åra jeg har hatt henne?

Sikkert en tåpelig tråd dette men hva synes dere om dyretolker? Tror garsy har hatt en ikke så bra oppvekst, alle synes hun ser gladere ut til meg.

Hvor finner man disse? hva koster det?

mvh Garsy og lillian

Garsy du er verdens beste!

Lopke

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:30:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.. lang debatt om dette fra før.. står mye info. Men søkeknappen min funker ikke idag. Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:34:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
ok, er sikket jeg som ikke seg skogen for bare trær men hvor finner man den søkeknappen??? hehe
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:42:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
MIX - Alt om hest!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  13:30:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Er det denne tråden du tenkte på, Lopke?
http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=7468&SearchTerms=dyretolkning

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  13:33:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
vi fikk gåse hud når vi snakket med en dyretolk ang våre hester og hun satt og så på bilder!

hun fant ut at hesten min hadde sommereksem selv om vi hadde med bilde av han med man og uten sår! ( vi skulle prøve henne sikkelig ut med og ta med det bilde)

hun fant ut at varmblodtsen til mamma hadde veltet med vogn når mamma sa spør hva arja opplevde i påsken!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  14:11:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Tror jkeg kommer til bestille en slik en når jeg ser garsy begynner å bli trett av livet, før jeg tar det steget i avliving, vil ikke ha det på meg at jeg avlivet hesten min som ville leve.... tror på slike men.. ja.... har aldri sett slike in reel life

Kurre

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  23:49:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror jkeg kommer til bestille en slik en når jeg ser garsy begynner å bli trett av livet, før jeg tar det steget i avliving, vil ikke ha det på meg at jeg avlivet hesten min som ville leve.... tror på slike men.. ja.... har aldri sett slike in reel life

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Om det er i den situasjonen du tenker på å bruke en "dyretolk" er det en veterinær du skal ha. Det der er ikke en avgjørelse et menneske uten faglig veterinærmedisinsk bakgrunn skal ta.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  10:34:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Enig med Kurre her. Og hvorfor be en dyretolk snakke med hesten hvis du allerede ser at hesten er trett av livet? Det er viktig å stole på egen magefølelse, samt medisinsk veiledning av veterinær. Skulle det fremdeles være uklarheter. DA kan det muligens være aktuelt å kontakte dyretolk.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/06/2006 :  11:09:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er av den oppfatningen at dyretolker kan finne frem til mye en veterinær ikke kan. Jeg har ikke sett dyretolker i aksjon selv, men jeg har lest historier som virkelig får meg til å undres...

Og det er jo nettopp det som er poenget med dyretolker, det ligger i navnet. Det er mennesker som mener de kan kommunisere med hesten og finne ut av problemer som en veterinær kanskje ikke er i stand til. En veterinær har ingen kommuniskasjon med hesten, men veterinæren ser på helsetilstanden og ut i fra det kan de "gjette" seg frem til en diagnose.

Hvis det virkelig finnes mennesker som kan "prate" med dyr, da kan jo hesten selv fortelle hvor den har vondt eller hva som plager den. Og da finner man jo rett diagnose vil jeg tro?

Ja, ja... Meg om det...
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  11:12:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Selfølgelig skal vetrinær bli tilkalt, garsy har blitt en helt annen hest siden jeg flyttet henne, mer ungdommelig, men har hatt en del prøbl med bakbeinet og halter.. Biri i dag, skal få sjekke hva det er, men etter vi bytta stall sp er hun helt raka motsetningen, var på en tur i går, haltet ikke da, fyller ikke så mye i lymfangitt beinet og var helt koko, sprek og ville flyge masse, men matmor ga ikke lov...

Vil egentlig høre hvordan garsy har det, hørt mye ang fortid, tynn sliten av livet og ja slike ting når hun sto til trav trening, men har aldri sett tendenser til det jeg, ble fetet opp litt når jeg fikk henne og er verken tynn eller feit nå.... bare høre hvordan hun har det..

Kurre

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  11:44:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor lite hesteeiere stoler på sin egen magefølelse og kunnskap om det dyret de tilbringer så mange timer med jeg...
men for all del. Bruk dere pengene deres på det dere vil!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:08:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
jeg klarer da å finne ut når hesten vil slippe, men veit ikke om jeg klarer det å avlive henne, må men veit ikke om jeg takler det. Derfor artig ikke å høre bare hvordan hesten har det nå men fortid, om det går ann... Har vært på biri nå 0 feil med hesten min er sprek og i god form, ingenting å se på bøyeprøver, så har nokk mange år med gronjinta mi håper jeg...

absinthe

» VIP

Skrevet - 16/06/2006 :  21:14:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
jeg har brukt dyretolk på den ene hesten min, da han hadde store problemer med bena, og dyrleger sa mye forskjellig.. var siste håpet mitt..
kom fram masse som fikk meg til å få gåsehud. ting ho umulig kunne vite om både meg og hesten. og ho gikk rett til problemet i beinet, tilogmed riktig bein!
så fikk en massør til å fikse opp i det, en behandling, og hesten har aldri vært friskere!! :)

Skal til dyretolk i vanse den 25 juni og, ho reiser rundt og holder kurs.. gleder meg!

www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.