hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir på Lefdals rideskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir på Lefdals rideskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

libban

» VIP

Skrevet - 27/05/2003 :  00:16:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelibban  Svar med kopi av melding
Jeg tror du trygt kan dra på Lefdals Rideskole i sommer. Har ikke vært der på rideleir, men driften på stallen ellers er seriøs og moralsk, Lefdals hadde ikke blitt såpass populære og anerkjente hvis de drev med dyremishandling... At noen er misfornøyd med hester, instruktører, rom etc vil forekomme på alle rideleire. Vi er alle individer, også som ryttere, og går overens med ulike typer hester og instruktører. En hest som den ene rytteren elsker, kan en annen "hate". Samme med instruktører. Selv de dyktigste ridelærere har misfornøyde kunder, som ikke synes instruksjonen passer helt for dem. Så samme hvilken rideleir du drar på, er sjansen der for at det ikke blir helt som du håpet. Men jeg tror Lefdals er blant de bedre rideleirene her i landet, og at du vil bli fornøyd. Ha en fin sommer på rideleir! Gå til toppen av siden

equador_it

» VIP

Skrevet - 27/05/2003 :  10:33:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis noen av dere abonerer på tønsbergs blad, burde dere lese litt i anonsen til lefdal når de kungjører nye kurs. de har så mange forskjellige kurs der; ponnikurs, hestekurs, dagtidskurs, kveldstidskurs, shettiskurs, turridening i helgene, sprangkurs, dressurkurs osv, at hestene umulig kan ha mye fri. har hørt at det noen ganger tar opptil 2 uker før hestene blir sluppet ut!
jeg har hest på en stall i nærheten, og hver gang jeg rir forbi, er det bare privathestene og shettisene som er ute.
det er sikkert sant at de står ute hver helg om sommeren, men det gjør de i hvertfall ikke resten av året, uansett er hver helg altfor lite for en hest!
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 27/05/2003 :  19:26:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig.
At skolehestene står i boksen med sal og hodelag på mellom timene, og de går som equador_it sier mange timer, er vel heller ikke den beste behandlingen en hest kan få.

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2003 :  23:03:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Ser dere på nytt har lyst til å slakte Lefdals. Det synes jeg er helt tåpelig. Jeg rir selv på Lefdals og tilbringer mye av fritiden min der og kunne ikke tenkt meg et bedre sted å ri eller å ha hesten min på. Skolehestene og ponniene på Lefdals går ute hver eneste formiddag og koser seg på store beiter. På Lefdals har de lister og skriver opp til enhver tid når hestene går, slik at de ikke går for mye og at arbeidet blir fordelt mellom dem. Det er veldig mange skoleponnier og hester på Lefdals så de går ikke for mye. Det høres for meg ut som dere er imot rideskoler generelt. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2003 :  00:53:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Enig.. Nå har jeg vel aldri vært på Lefdals noen gang før. Og vet vel egentlig ikke hvordan stedet er. Men har man ikke noe mer å si enn å slenge dritt, så la vær. Folk jeg kjenner som har vært der sier det er veldig bra, og dette er folk jeg virkelig stoler på på dette området. Selvfølgelig kan det være totalt motsatt, men jeg tror neppe disse menneskene ville vært så fornøyde dersom det ikke var bra. At noen ikke liker hesten, maten, soverommet, ridelærern eller noe annet sært på en rideleir, så betyr det ikke at stedet er ræva. Ofte er årsaken i bunn og grunn er kresen person, som kanskje ikke har grunnlag til å uttale seg. Ingen rideleir serverer pizza hver eneste dag "desverre".

Mulig hestene går mye. Men til tross for uttallige typer kurs, så kan det jo være det er tilsvarende antall hester som gjør at det ikke blir mye per hest? Dessuten.. Hvor tungt er det for en ponni å gå noen runder runderidning i skritt på en barnebursdag eller på de såkalte shettiskursene? Eller på en herlig timestur i rideskolen som kanskje bare går i skritt og trav (kanskje litt galopp når rytterne er litt rutinerte)? Neppe særlig krevende.. Kanskje til og med bare veldig hyggelig for ponnien/hesten faktisk! Dessuten vil jo slikt "arbeid" være god erstatning til mye utegang. Da får de rørt på seg. Ofte går faktisk skolehester ute på dagtid når alle andre er på jobb/skole. Og på kveldstid når det er rideskole, så står dem alle inne i stallen rett og slett fordi det er upraktisk å hente hesten fra paddocken 5 minutter før en ridetime.

Hvordan ting til punkt og prikke er på Lefdals vet jeg ikke, men å utifra kurstilbudet i avisa mene at skolehestene går alt for mye blir å trekke for mange konklusjoner selv. Og uten sterkere grunnlag enn det bør man igrunn bare holde kjeft.

Som sagt.. Mine bekjente sier Lefdals er et topp sted på alle områder, og dette er folk jeg faktisk tørr stole på med tanke på dette utsagnet. Bare for å ha sagt det! Tror jeg ikke vil stille meg tvilende til stedet når jeg vet at såpass oppegående mennesker har slike meninger. Aldri møtt noen virkelige "motstandere" av stedet heller. Tenker da på i "real life".

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 28/05/2003 :  01:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt grunnlag for å kritisere Lefdals er i hvertfall ikke fra aviser..
Jeg kjenner flere som jobber/har jobba der, og søstra mi har ridd der i 7 år. Jeg har vært der mange ganger selv i forbindelse med venner/søsken. Jeg er slett ikke imponert over hva jeg har sett, men folk har selvsagt forskjellige oppfattelser på hva som er godt hestehold!
Jeg har sagt nok i denne sammenhengen tidligere, og skal prøve å holde kjeft heretter.

frik, (prøv gjerne min anatomi- og sykdomsquiz)
Gå til toppen av siden

Brennos
» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  11:41:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrennos  Svar med kopi av melding
hei!!
jeg tror at som rideleirdeltaker så ser du kun det som foregår på overflaten, man får lixom ikke vite så mye om hvordan hestene har det til vanlig. Jeg var på lefdals og syntes det var kjempebra, men jeg tror hestene gikk veldig mye resten av året, for mange av hestene (heldigvis ikke papagena) vat kjempe sinte på boksen. Og om det at hjestene ike får gå på beitet andre ganger enn i helgene er jo veldig dumt, men hvis man tenker over at 60 hester (?) skal ut på beitet hver kveld og elevene skal leie sin egen hest så må man jo sette av en time halvannen til det. Så jeg synes det er veldig dumt at de ikke fikk gå ute hver dag, men det skal organiseres godt for å klare å frakte 60 hester til og fra beitet hverdag....

men Lefdals er veldig bra!!

Hest er livet, og jeg digger det!! Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  22:42:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Snakk om å ta opp en gammel debatt.

Vært på lefdals på leir, trivdes greit der. Sånn er det med den saken..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.