hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir på Lefdals rideskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir på Lefdals rideskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Brennos
» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2003 :  20:50:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrennos  Svar med kopi av melding
Hei jeg er en jente som har meldt meg på ,på Lefdals rideskole og er nå blitt skeptisk fordi det er flere som skriver at hestene virker mishandlet ,og rommene er møkkete osv.....

kan noen pleeeeeeeezz svare på om det de andre skriver om leiren er sant....

JEG VURDERER OG IKKE DRA DIT.!!!! KOOOZZZ SKEPTISK JENTE

Nikita

» VIP

Skrevet - 08/01/2003 :  13:49:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg var på rideleir der i sommer som var. Jeg skal fortelle:

Jeg var da 21 år, så jeg var den eldste. De fleste var fra ca 10 til 14 år. Det var delt inn i nybegynner-grupper, viderekommende-grupper og erfaren-grupper. Jeg hadde med egen hest. Noen av rommene var ikke så mye å skryte av, men en skal jo stort sett bare sove der. Var på rom med 5 andre jenter (10 - 14 år) og vi hadde det kjempe kult. Rommet var reint når vi kom, men etter at 6 jenter hadde vandret i stallen og slikt hele dagen, var det ikke reint der lenger. Vi var vel de sløveste med å holde orden på rommet, men vi var der for å ri og ikke rydde. Men at rommet vårt var så som så, tenkte ikke jeg over. Det er fint stallanlegg der, bortsett fra den midlertidig stallen som var satt opp med presening og slikt. Den var ordentlig altså, det var den. Men det blei helt umenneskelig varmt der. Det var skikkelig varmt der den uka jeg var der. Det virka som skolehestene hadde det bra spør du meg. Tror ikke hestene har det stort bedre andre steder altså. De blir sluppet på beiet hver helg hele sommeren, og de henter dem inn på mandag morgen, og det var tøft å se på. De bare åpna beitet og alle løp inn inn på stallområdet. De hadde gjort til sånn at de hadde bare en vei å løpe fra beitet, og det var til stallen. Det var veldig koselig folk der, både instruktører og hjelpere. Og mye bra hester, de fleste godt skolerte (det er jo alltid unntak) men jeg tror hestene var bedre enn mange av ponniene. Det fikk jeg inntrykk av. Jeg måtte hjelpe noen av jentene som hadde noe litt vriene ponnier. Det prøvde seg hele tiden og tulla når man skulle sale på og slikt, det er ganske irriterende. Men skulle det skje deg, så spør om noen av hjelpene kan være med deg og vise deg, for det har du rett til! Du skal ikke stå å slite med en vrang hest, du har tross alt betalt mye for leiren og skal ikke stå der oppgitt og lure på om du må bytte hest. Men husk at kanskje de litt vriene ponniene kan være de beste å ri på!!! Men de ferreste var vrange altså!

Tror absolutt ikke noen av hestene blir mishandlet, etter det jeg så på dem. Nå vet jeg ikke hva som skjer resten av året, men det er nok ikke noe mer av slikt i så fall enn andre steder.

De hadde ganske likt av sprang og dressur, og vi hadde en bitte liten skritte tur. Men det var jeg glad for (at det ikke blei mye turgåing), siden jeg har hest selv. Jeg reiser ikke til en rideleir og betaler masse penger for å ri på tur. Det kan jeg gjøre hjemme! De hadde også konkurranser og sånn med hest, delt inn i lag og sånn. Noe løshopping, voltige og annet.

Så jeg synes det var en fin uke jeg. Men jeg kommer kanskje ikke til å dra dit igjen, da det bare var jeg som var "voksen". Selv om jeg ganske barnslig av meg og kan godt være med de på 14 år! I stallen der jeg har hesten min er de fleste rundt 13 år, og vi har det skikkelig gøy.

Men er du 8 - 16 år er dette en fin plass å dra på rideleir til!

Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  14:06:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Jeg har også tenkt å dra dit en gang. Synes at det høres bra ut jeg! Har ikke hørt noe negativt! Gå inn på hjemmesiden dems og se deg litt rundt da vell! ;)

http://www.lefdals-rideskole.no/

-Milla :)
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2003 :  14:32:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd på Lefdals i 6/7 år og er lommekjent på stedet. Jeg rir i rideskolen to ganger i uka og har også vært der på rideleir. Ingen kan si at hestene på Lefdals er mishadlet, for det er de IKKE! De har det kjempebra! Til kings_musik du burde absolutt dra på Lefdals Rideskole, på hjemmesiden dems http://www.lefdal-rideskole.no kan du lese historier om alle hestene, anbefales!!! Lefdals er et supert sted og jeg har lært kjempemye der. Alle hestene som brukes i rideskolen (både heste, ponni og shettis) er kjempeflotte. Her brukes det ikke avdankede travhester, men de satser på gode og velskolerte hester. Har også vært på andre rideskoler å prøvd meg,, men de har ikke så gode hester som på Lefdals. Instruktørene finne på kjempemye gøy samtidig som du lærer mye nytt og alle de ansatte er kjempe hyggelige. Noe mer du lurer på? Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 15/01/2003 :  13:28:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
En jeg kjenner var der på rideleir sommeren 02. Hun likte seg ikke der. Instruktørene var visst ikke greie og hesten hun fikk var håpløs....

Har ikke vært der selv, men har hørt om en del missfornøyde folk!
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 15/01/2003 :  14:19:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror dere det er noe bedre andre steder?

At noen av hestene er stae og ikke noe god og sånn forkommer vel overalt ville jeg tro.

Jeg var der, og synes det var like greit der som et hvilket som helst annet sted.

Uansett hvor man kommer så kommer det an på hesten man får! Blir det skjærings mellom hest og rytter er ikke rideleiren gøy uansett hvor den er!
Gå til toppen av siden

meg

Skrevet - 15/01/2003 :  19:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rideleier andre steder er tusen ganger bedre enn lefdals. Ta heller å bestill reise med hest og sport reiser (svenskt) det er mye bedre. Selv har jeg meldt med på ungdomsleir i ireland! Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2003 :  18:48:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
sjekk forresten http://lefdals.tk, super side om stedet!!! Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2003 :  21:33:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Meg: Når skal du på rideleieren i Ireland? Kunne du ha fortalt litt om hvordan det var når du kom hjem igjen? Spennende å høre hvordan det er i andre land.. :)

Gå til toppen av siden

turbo

Skrevet - 22/02/2003 :  11:27:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler Lefdals Rideskole på det varmeste. Det er et supertsted som du ikke vil glemme med det første. Masse flotte hester, ponnier og shettiser i alle størrelser. Man koser seg en hel uke på rideleir sammen med en hest som blir "din" hele uken. Uken avsluttes med et show for foreldrene der du kan velge å ri dressur, sprang eller voltige. Jeg skal ditt på rideleir i år også, gleder meg vilt til å se Turbo igjen. Klemz Gå til toppen av siden

lm
» VIP

Skrevet - 22/02/2003 :  18:33:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg likte meg IKKE på lefdals.
Fikk en utrolig lat ponni som ikke kunne en dritt.
Så rommene var helt fæle, doen var tett, og dusjen var alltid opptatt.
Lærte heller ingen ting.

Meg: Jeg skal også på rideleir i ireland i år. Skal på en ungdomsleir med profosjonelle feltryttere som trenere!
Gå til toppen av siden

Cool mule
» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  10:35:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCool mule  Svar med kopi av melding
hei!!!!
Jeg hear vært på lefdal på rideleir 5 år på rad.......! Hestene blir IKKE mishandla i det hele tatt........! Mange mener at de blir det fordi at hestene er så unge og kan hoppe 1.10 og hoyere......Anders Lefdal tar imot hester til klargjøring for salg og hestene på lefdal har det kjempe bra!!!!! de har store bokser, blir møkket for 2 ganger om dagen og har gigantiske beiter! TIL ALLE SOM SIER AT HESTENE BLIR MISHANDLA VET NOK IKKE HELT HVA MISHANDLING ER!!!!!!!!
Rommene er helt rene når du kommer og mens du er der har du selv ansvaret for at det holdes rent!!!!!!
Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 23/02/2003 :  11:20:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Jeg skal på rideleir der til sommeren... Synes det høres bra ut, jeg =)
Men så har jeg jo ikke vært der ennå da...

En ting jeg lurer på om rideleirer på Lefdal's er hvor mange leir deltakere det bruker å være på hver leir? Noen som vet?

Gå til toppen av siden

turbo

Skrevet - 25/02/2003 :  21:44:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kult at så mange har vært på Lefdals, hvilke hester red dere? Gå til toppen av siden

horse-lover

Skrevet - 26/02/2003 :  17:15:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal kansje på lefdals , jeg å..Men jeg vet ikke enda.
Høres nok grei ut!!Kan noen fortelle meg mer om hvordan det er, hva man holfer på, hva man kan gjør osv??!
Pliiis!
Enten her eller mail
sir_dr@hotmail.com
Gå til toppen av siden

turbo

Skrevet - 19/05/2003 :  18:13:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle som skal på Lefdals til sommeren. Sjekk ut: http://home.no.net/lefdalen/ og gå inn på RIDELEIRVENNER!! Der kan dere bli kjent med folk som skal til Lefdals sommeren 2003! Kult eller? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.