hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spøkelseshus
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Spøkelseshus
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  00:56:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Opisen, som vanligvis er en fornuftig dame, har fått det for seg at et hus vi passerer langs veien (for bl.a å komme til ridebanen) er forferdelig skummelt . Hun har alltid tullet (i større eller mindre grad) når vi har ridd forbi dette huset. Vi kommer oss forbi men det kan ta tid og mange krumspring. Veien er ikke veldig trafikkert, men de bilene som kommer de kommer i hundre og da er det lite stilig å stå og spinne midt i veibanen. Jordet på andre siden er sådd så kan ikke tråkke uti der heller som man kan om høsten (var riktignok en liten tur utpå der i går - ufrivillig dog!).

Huset ligger relativt tett inntil veibanen med gjerder rundt (med normal høyde). Det bor en liten hund der som sier vov-vov (noen ganger) som jeg ser som sitter oppå henne, men som hun ikke ser. Hun er ikke redd hunder så det kan liksom ikke være den som får henne til å freake ut og den er jo ikke der bestandig). Det er to hester der også som enten går på beite bak huset eller står i boksene sine ved siden av huset.

Hun begynner sin lille seanse mange hundre meter før vi nærmer oss huset....Så hva gjør man? I går brukte jeg nesten en halv time på å få henne forbi der... Stoppe - glo - klappe - gi sjenkel - gi mere sjenkel - to steg frem - stoppe - glo - trippe - trippe....osv Hun er vesentlig lettere å kontrollere fra salen når hun er i "nervøs" modus så det er ikke noen løsning å hoppe av ....

Redigert av - Opal den 03/06/2006 00:57:25

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  02:13:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et skikkelig rå-tips (da det UTROLIG nok er et spøkelseshus her også) er å bare fortsette som før... du gjør jo det rette, hun kommer nok over det (-: Er ikke kjekt med ny-sådde gjorder og sinte bønder... host.. kremt... men de får bare overleve... Tror det er riktig å drive henne frem fra salen i stedenfor å hoppe av, det kan bli en uvane det også. Ulskaug er også best fra salen, hopper jeg av blir han VIRKELIG mistenksom!
Smør deg med tolmodighet (-:
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  11:38:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke har og en ide med rare hus.. men det er egentlig de fleste hus.. mulig Vikedal er fyldt med spøkelser.. he he.. tror egentlig det er noe med å se "ting" som er større enn henne selv.. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 03/06/2006 :  14:37:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Vi har også et sånt hus. Har vært helt inntil og snusa flere ganger, men det er enda skummelt.
Vi prøver bare å overse for harde liet.
Har jeg Matilda sin fulle oppmerksomhet en dag,jobber meg forbi huset, så "glemmer" hun å reagere.
Aner ikke om de har en god grunn til å være redd eller ikke. Prøver bare å vise at jeg ikke synes det er noe der å bry seg om. Håper det blir bedre med tida ja.

Heldigvis er det lite biler der, og de kjøres ikke sååå fort forbi..
Jaja,da ser vi at vi er ikke alene med "synske" hester iallefall

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:55:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Har du prøvd med klikkertrening? Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 04/06/2006 :  23:33:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du prøvd med klikkertrening?

Opprinnelig postet av Fröya

Nope.
Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 07/06/2006 :  12:28:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøvd og rygge forbi? Gi hesten ett valg. enten fram, eller bakover;)om jeg rygger ca 5 skritt mot en skummel ting, og snur han, å skjenkler med en gang, ja da går han rett forbi;) Hehe.. det funker kjempe bra! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.