hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Panikk når den blir bindt!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Panikk når den blir bindt!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  16:33:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Fått mange tips her nå :) Å det er bra.
Men jeg vil vise tilbake til første innlegget mitt hvor jeg skrive om at hesten får TOTALT panikk når hun blir bindt. Hun har tidligere revet ut kjetting av murvegg og om hun ikke kommer seg løs holder hun på helt til hun har skada seg skikkelig... Skjedd før... I helgen har vi øvd mye på å binde oss. Jeg har tatt den andre hesten min i bruk..! Hun (som ikke liker å bli bindt) har sett han stå bindt, og etter hvert fikk jeg henne til å stå bindt sammen med ham. Da virket hun som om hun følte seg trygg. Bandt henne i ett tre sammen med han som bøyde seg ganske mye hvis hun dro litt i tauet, samtidig som jeg bandt en knute som gikk opp hvis hun fikk panikk... Hun stod faktisk bindt i nesten en time!! :) Neste mål må være å få henne til å stå bindt litt lenger unna den andre hesten... Får vi ta ting i det små :)
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  23:46:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres bra ut... Jeg har tro på denne veien å gå. Hadde hun blitt satt fast slik at hun ikke fikk slitt seg løs så ville hun for det første aldri vært fortrolig med å stå bundet i utganspunktet pga skrekken hun fikk sist og du kunne hatt et evig problem, for det andre så ville hun kanskje som du sier skadet seg så stygt at det ville alikevel ikke være verdt det... Hesten din får selskap men også singnaler fra den andre hesten om at det er ok å stå bundet. Tålmodighet er en dyd...men i omgang med dyr så er det ofte den beste løsningen...

Lykke til videre..

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  00:49:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare lurer litt jeg på hva du har gjort i tilsvarende situasjoner i 7 år jeg da?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  18:17:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bare lurer litt jeg på hva du har gjort i tilsvarende situasjoner i 7 år jeg da?
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg har faktisk bare latt være å binde henne..
Går greitt, men er stress hvis vi skal på en lang tur, eller er noe sted hvor vi må binde hestene, feks på beite ett sted lang fra stallen.
Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:58:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan enda ikke binde Enya, unghesten jeg holder på med.
Men det rare er at jeg har vasket hele henne med vannslange i vaskespiltet før, men så var det en dag jeg satte henne i spiltet, og skrudde på vannet for å bløte en svamp. Hun klikka, hun steilte og steilte og var helt panikk-klikk. Jeg fikk panikk selv og min første reaksjon var å løpe til henne og stå foran henne og holde henne rundt halsen og holde så godt jeg kunne men ikke presse henne tilbake, samtidig som jeg prøvde å roe henne. Dette gikk bra, og jeg fikk løstnet henne fra vaskespiltet. Jeg var livredd for at hun skulle steile så høyt at hun falt bakover og at hun kom til å brekke nakken.
Hva gjør jeg neste gang det skjer? Til slutt skjønner hun kanskje at hun kan gjøre sånn når hun ikke er redd også. Og nå er hun redd hver gang hun hører lyden av rennende vann. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd i mellomtiden etter sist gang jeg vasket henne. Det er dagligarbeidere på stallen som ofte tar inn unghestene for å fore dem (de står på utegang), så kan godt hende noe har skjedd..
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.