hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pinse stevnet!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Pinse stevnet!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  23:25:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Okk!
Har nå blitt informert av Reiersen og blitt langt klokere.

Først,søte lille Hanna.Når man omgås så ordentlige og flinke folk som deg er det ingen kunst å styre dem forsiktig i retning av noen riktige knapper.
Å følge deg og Freyja frem dit dere er idag har vært både veldig veldig gøy og ikke så rent lite rørende.
Riktig glad i dere begge.( Kurr er litt mer glad i Freyja enn i deg,men det er...ja. hun er bare lekrere. Sorry...)

Pinse var...tja.Både og. Veldig hyggelig,selvfølgelig.Tidvis litt stressende (Ikke like lett alltid å holde styr på alle man gjerne skulle hjulpet på diverse oppvarminger og baner) litt frustrerende (at man kan være så dum å stramme neseremmen til Freyja ett lite lite hull for mye,makan til sær ponni!) Litt...nei...veldig irriterende.Det er noe med det når herr Arvakur sier IKKE så sier han IKKE. IKKE myk og ettergivende i trav betyr IKKE og IKKE mer enn en langside pass betyr så avgjort IKKE IKKE IKKE! Dette:

http://www.hestemarked.no/vip/29844/Kurreikkepass2.jpg
Skulle vært langside nr 2 i pass. Som dere forstår fikk vi ikke så fryktelig vel betalt for den nei.

5-gang er tricky greier og det er ikke ofte alle gangartene fungerer like godt på samme tid.
Men,men.Sånn kan det gikk. Vi endte på 14 (tror jeg?) Bra betalt for det utenom passen,så ja,ja. Seljord er ikke det letteste stedet i verden å få pelsdyret i gjenge.
Vi prøver vel igjen til SThans.Må vel løsne oppi der også før eller siden.

(Vi red "stil"pass også,men den tror jeg vi ikke nevner så altfor høyt.)

Opprinnelig postet av Kurre

han tenkte vel at dommeren vil mye heller se den fantastiske galoppen min

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  00:19:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akkurat da tenkte han nok ikke så veeeldig mye annet "Ikke-snakk-om-atte-i-helvete-atte-ikke-takke-faen-om-atte-jeg-skal-nei!!!!!"
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  14:28:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Jeg setter i grunn pris på at Kurr er mer glad i Freyja enn meg jeg... Hadde vært en smule skummelt om jeg ble en lekkerbisken i hans øyne..... hihi...

Og Freyja er et sært lite ponnitryne.. Ting må være riktig for henne på en dag som ikke er så veldig riktig fra før av.. Ja hormoner.. Ja hoppe.. Ja, veldig brunstig.. Så sånn nesereim et hull for stramt.. Da gidder vi ikke tølte så veldig fint nei..
Men hun er riktig morsom igjen nå! Tølte fort i skogen og sånt, artig! Fôrer havre, og det har en veldig god effekt på henne!
Gå til toppen av siden

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  21:02:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he Hanna. Når vi først nevner HAVRE, så må jeg jo innrømme at det funker
Starra får nå en liter komplett og en liter havre. Har ridd henne korte, kjappe turer og i dag gitt så dura henne avgårde i tølt på slakke tøler. Tenk at jeg ikke trengte å holde henne oppe. Hun VILLE selv!!!
Gjett om mor er stolt da?!?

Ja Nina. Du får litt du også: TUSEN TAKK for ALL HJELP i Seljord. Deilig å ha en som engasjerer seg i meg og ponnien og som virkelig er der for man når man trenger litt hjelp og støtte....fordi om det er både ris og ros!! Tror nok Hanna og mange andre er enige der!!
Uten dine gode, fine og noenganger litt 'harde ' komentarer, har man jaggu lært masse mere enn man trodde man kunne få inn i hue. Som du veit er det vannskelig å lære en gammel hund å sitte, men det er dòg ikke umulig...hehe...
Ser Hanna til helgen og det hadde vært gøy å se deg igjen snart også

Gjør livet til en fest,ri islandshest

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  21:32:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ble nok en smule hissig i Pinsa ja...det kan nok stemme.
Er enkelte eh...utstyrsting jeg har et "litt" anstrengt og engasjert forhold til,og så er jeg så hellig overbevist om at jeg har rett,så da kan jeg bli litt...skal vi kalle det overtalende?

Gamle hunder kan lære nye triks,de. Gjør det selv stadig vekk.Noen ganger er det vanskeligere enn andre når man ikke har "frie tøyler" til å gjøre det man vil med en hest og da blir det tungst å følge opp treningstanker og ideer.Og når man da har ei som står fri og frank på utsiden og mener en hel masse,så kan man lett få lyst til å slå henne i hodet med noe hardt.
Hanna har nok opplevd den siden noen ganger,når jeg har vært litt mer enn litt frustrert over enkelte sider av "treningsopplegget" hennes.

Dere får ikke ta det tungst,det er et brennende engasjement ikke sumaget kritikk.

Sånn,det ble skikkelig "internt" og nok en smule OT, dere andre får bare "scrolle" pent over og fortsette med resultater og positive opplevelser fra Pinsestevnet.

Kurre

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  21:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pernille!!
Se hva jeg tok?! Vet det ikke er så bra...men det er da et lite minne.

Om du vil ha det i "fullt format" så send meg en mail,så shipper jeg det over!

http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/IMG_5063.jpg

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  22:31:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Hehe.... Dine meninger om fôrryttere og sånt...... hihi..... Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  10:38:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe.... Dine meninger om fôrryttere og sånt...... hihi.....

Opprinnelig postet av Irja&Freyja

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  16:59:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvadahvada? Nå er jeg spent her, Kurre :-P Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  17:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
He He

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  18:15:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
"He He" er da ikke noe svar :-P Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:06:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
oi, Takk Kurre:)

Firegangen regner jeg med:D

Tølten min gikk jo helt rævva, da jeg fant ut at jeg skulle ri med Pessoabittet.. Gutten ville ikke det vøtt

Men er kjempe fornøyd med 4-gangen. 7 i sits og innvirknig ( full dommer?)
og 6 i trav og galopp og hurtig tølt..
Alle bilder av Lùk er bra,

Savner gullet :)

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  22:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var 4-gangen,ja.
Nå stirret jeg ikke intenst på deg desverre,hadde elev i samme heat om jeg ikke husker feil,men den så da ganske hyggelig ut?
Og satt pent gjorde du!

Pessoabitt har ikke noe i en ponnimunn å gjøre,Flink Lukas det som sa fra til mamma'n sin!

Når kommer du ut og viser deg frem med ny hest?

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  08:49:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe. Ja Nina du reddet Starra fra det bittet i Seljord
Kjøpte til henne ett 3 delt bitt i Seljord, som hun fungerer kjempe fint på. Ikke engang så seig i munnen på det;o)
Du skal vel ri i helgen?!? Lykke til!!!

Gjør livet til en fest,ri islandshest

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  09:47:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir støtt,jeg....men nå er det da siste stevnet for en stund,så bare et lite kurs (HURRA!!!!! Glede seg glede seg glede seg!!) Og så stikker vi til fjells på ferie!
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.