hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - egen hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 egen hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*heidi*

Skrevet - 11/10/2003 :  13:01:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!!
lurer på en ting!!
jeg er 12 år og har ridd i 4-5 år tror DU at jeg er litt for liten og u-erfaren til å kjøpe min egen hest?

jeg har ridd turer, dressur, sprang og voltise eller hvordan det nå skriver og så har jeg ridd barbak på bane og på tur.

er det best å ha hest på halvfôr eller hel fôr først eller spiller ikke det noen stor rolle bortsett fra hvor mye det koster?

hilsen meg....

jeg ser jeg har fått forslag om å ha hest på halv fôr, så hvis du har eller kjenner noen som har en hest/ponni som passer til meg så skriv en mail eller så får du litt info om meg på hvipen min så stikk innom der og titt litt.

mail adressen er: horse_love_girl@hotmail.com

jeg bor i akershus!!!!

VIP adressen er: www.hestemarked.no/vip/4368

Redigert av heia!! den 14/10/2003 14:10:59

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2003 :  14:38:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
du sier ikke noe om hvor langt du har kommet, og hvor mye du har ridd på tur... da jeg hadde ridd i 4 år så hadde jeg aldri ridd på tur, og nesten aldri galloppert... men en gammel venninne av meg hoppet 1.30 innen 3 år... men hvis du har ridd en del på tur og er trygg på din egen ridning, og samtidig har noen erfarne på stallen der du skal ha hesten, så går det sikkert kjempebra et råd er å ha en hest på fôr først da, så du kan erfare selv hvor mye ansvar det er å ha hest, kanskje du kan kjøpe den etterpå. anbefaler også en ponni når du er så ung... lykke til da

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

*heidi*

Skrevet - 11/10/2003 :  16:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for hjelpen kristy!! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2003 :  17:50:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare en ting: vet du forskjellen på hel- og halvfôr? snek meg innom vipen din en tur skjønner du, og der sa du at du ville ha hest på halvfôr. det er at du har en hest noen dager i uka, og betaler for de dagene, mens eieren av hesten har den resten av uka og betaler resten. da er det eieren som bestemmer alt... helfôr er at du har hesten hele tiden, på hvilken som helst (nesten da. den må være godkjent av hesteier) du vil og betaler for alt hesten må ha.

du vet det sikkert, siden du har ridd så lenge, men jeg ville opplyse om det likevel, siden det er en stor forskjell på det.

lykke til da

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 11/10/2003 :  18:39:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror at om du er klar for å ha hest eller ikke,kommer mye ann på om du vil bli helt alene med ansvaret.
Skal du stå på en stall der det er erfarene folk?
Hvis ikke,kan du evt få hjelp av foreldre e.l?Kan de noe om hest?Skal du evt ha en erfaren forrytter på hesten?
Det er mye som kan skje med en hest,så å være alene om ansvaret når man er 12 synes jeg er litt tidlig.
Men hvis du har erfarene folk rundt deg vil du lære masse av å ha egen hest,både mht ridning og hestestell.
Lykke til!
Gå til toppen av siden

-Christalle-

» VIP

Skrevet - 13/10/2003 :  17:22:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er også en jente på 12 år, jeg har hest! jeg har ridd i sånn 4-5 år og det tok lang tid før jeg fikk egen hest... Jeg vet ikke om du er klar for en hest enda, men hadde jeg vært deg ville jeg gjort som jeg gjorde, ha en ponni på fôr eller ha en ponni på¨halvtfôr... (det er best med en ponni i begynnelsen...). Gå til toppen av siden

LinnogLuna

» VIP

Skrevet - 02/11/2003 :  10:45:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,hei:) Nå har ikke jeg lest nedover på de andre innleggene så kanskje jeg sier mye som andre har sagt!
Men det som du bør tenkte på er om du har tid, har du penger nok, og om du i det hele tatt er interessert nok.. noe som du sikkert er:) Det som oxo er viktig er at du kan hanskes med hest i de fleste situasjoner! Skader, sykdom, ulykker, i trafikken, på banen o.l.
Det er veldig viktig:9 Du burde kanskje ha skrevet hvor langt i ridningen du har kommet, men men:) Du bør få deg en hest på fòr først.. Det er nok lurt. Jeg hadde først hest på for i litt over 2 år, så kjøpte jeg meg en grei konkurranse hest som var snill som et lam, så kjøpte jeg meg en konkurranse hest som var litt mer krevende!
Det som jeg syntes var lurt, var å kjøpe meg en trygg førstehest. Dette var oxo fordi jeg hadde en ganske gæren fôrponni!!
Du finner helt sikkert en hest/ponni som du liker:):)

Lykke til med fôrhest:)
Med Vennlig Hilsen Linn og Luna
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/11/2003 :  14:48:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg syns det har kommet mange fornuftige forslag her, om hest på halvfôr eller evt helfôr.
Det er ingen dum ide å ha hest på halvfôr sånn i starten.
Du finner ut om du takler å ha hest helt alene, og du finner ut om du syns det er gøy i forhold til hvor mye tid du bruker.
Ingen dum ide

Ofte kan det være en grei måte å begynne på, og det medfører også at du blir kjent med folk i stallen og rutiner osv. slik at det blir lettere når du så får din egen hest.

Guro

Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  19:48:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok at du er klar for egen hest, men da må du ha voksne og erfarne rundt deg til å hjelpe til... Men du trenger jo ikke å kjøpe en veldig vanskelig hest som førstehest heller da vettu... Men det kan være lurt å ha hest på halv- helfor først, for å se om du er klar for ansvaret og om dette er virkelig hva du har lyst til... Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  18:15:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Enig med linn og luna!
=D Gå til toppen av siden

Frk.Iselin
» VIP

Skrevet - 27/12/2003 :  19:19:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.