hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - - Steinlager har fryktelig vondt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 - Steinlager har fryktelig vondt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Tone_

Skrevet - 30/05/2006 :  18:05:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Til Tone:

Jeg skjønner helt klart at det er to sider her! Men det du sa med belegg: Kjøp deg et belegg og sett det på hesten din, etter ei beite kan jeg nesten karantere deg 100% at de er slitt! Jeg mener omtrent alle trenger belegg! Men dette er min meninga asso! hehe

Sant som du sier at på elite nivåe i sprang rir ikke alle hestene sine selv...trur du jeg syns det er bedre eller??? Nei! Selvfølgelig syns jeg ikke det!

Det med at sjekken skal gjøre så hesten kan vile hodet...hmmm? JEG ville aldri satt på min hest en sjekk...det er MIN mening..hehe Jeg vil heller at hesten min skal ha rygg muskeler ikke masse muskler framme ved bringa...For å bære meg må hesten min ha ryggmuskler vettu;)

Jeg sier helle IKKE sånn er det...det er MIN mening...hehe..
Var ikke meninga å provusere deg da vettu;)

Opprinnelig postet av Kristine og Sabina

Jeg har hundrevis av beinbelegg så det trenger jeg ikke å kjøpe meg. Men hvorfor i huleste skal jeg sette på belegg på hesten min på beite???

Tror du at travhester løper rundt med sjekk hele tiden du? Sjekk blir til opplysning kun brukt under løp, og ikke under trening i "hverdagen". Og nei selvfølgelig hadde du alldri satt på din hest en sjekk, hva skulle vært poenget med det?

Og dessuten, hvorfor skal ikke en traver kunne utvikle ryggmuskler??? Jeg rir dressur med min traver, og jobber veldig bevisst for å få en jevn muskelsetting på han. Traveren min bærer meg like godt som ridehesten din bærer deg.

"Var ikke meningen å provosere deg"- men synes du det er rart at en blir provosert når du kommer med slike usaklige kommentarer om hvor fælt trav er under en diskusjon om Steinlagers skade? Du må forvente deg reaksjoner fra provoserte folk når du slenger ut om ting du ikke har peiling på.

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 30/05/2006 18:07:59 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  18:11:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
100% enig med Tone her.. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 30/05/2006 :  18:14:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Tone

I say no more..

Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  18:25:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
jeg må visst gi meg..hhehe:D
Men en ting må jeg si jeg sa ikke sett på belegg på beite , jeg mente en stund da vettu;)

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 30/05/2006 :  18:30:14  Vis profil  Svar med kopi av melding

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  19:22:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Må legge til EN ting her..
Eiere av sprang og dressurhester rir sjeldent sine egne hester de heller på topp og elitenivå..
Tror du Malin Baryard eier Flippan? Neppe.. oppdretter
Noen av hestene til Jan Brink.. Neppe. Bjørsells briar ja..
Opdrettere av Talenthester selger de ikke men setter de bort til DEN BESTE RYTTEREN. For at hesten har flest mulig sjangser til å gjøre det bra og bli trent vel.. ergo slik travhesteiere gjør..
De kanskje noen steder MER med hesten å gjøre enn stutterier og oppdrettere har..
Og dette sier jeg som ikke er så glad i trav.. Men det er også en form for konkurranse dog penger er blandet inn.. Det finnes idioter i alle sporter.. Ikke dra alle under en kam. Det er det mange her som klager på at travfolk gjør med ridesporten.

De fleste idiotene finnes på amatørnivå vil jeg si.. de som ikke har feilet så mye enda

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

-Berit-

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  19:34:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trist ..

Er ikke så stor trav-fan jeg heller, men det blir feil å si at penger styrer alt. ikke at jeg har peiling, men hvis en hest skal konkurere på elitenivå, så må den jo være i god form. Jeg tror også at det er flest idioter på amatørnivå...

Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 30/05/2006 :  22:07:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går ikke an å si at det er bare pengene som betyr noe i travsporten. Det er ikke mulig å tjene på trav! Der renner pengene alltid ut, ikke inn! Man blir ikke rik av hest, det skal i alle fall mye til, veldig få som blir det. Selvfølgelig kommer det en del inn med en sånn topptraver som Steinlager, men han skal jo ha ekstra topp utstyr, den beste pleie og stell, det beste fôret, den beste stallplassen, osv. Mange dyrlegesjekker blir det oxo kan jeg tenke meg, både før og etter alle de store løpa. Dette koster! I tillegg har jo eieren kjøpt hesten for noen kroner. Oppasserne sover i stallen før storløp! Det må jo bare bety at de bryr seg om hesten!
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 30/05/2006 :  22:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=2819
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  23:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Skjønner at jeg har tatt littt feil...men nå lærer jeg litt i alle fall:)
Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  02:26:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvordan det går med Steinlager da? Stakkars hesten
Beate & Alger Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 31/05/2006 :  09:55:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Steinlager skal til undersøkelse når de dagene som trengs for at blødningene rundt gaffelbåndet er gått ned og da vil vetrinærene vite hvor omfattende skaden er. Vil tro det er i dag det skal undersøkes. Kommer nok tilbakemeldinger på det.

En ting som er litt feil her er at Steinlager har ikke flere eierer....han har bare 1 eier og resten er oppassere og kusken.

Skjønner godt at mange tror han har flere eiere, for de er jo med overalt, men det er jo jobben deres

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 31/05/2006 :  10:59:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
GO TONE

Å drive med hest er ikke den raskeste måten å tape penger på,men den sikreste

http://www.belinda1982.piczo.com
Redigert av - belinda1982 den 31/05/2006 11:12:20 Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  13:29:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med kristine når det gjelder belegg;) Selv om ikke hesten til vanlig "subber" beina sammen så kan den trå feil, og få ett skikkelig slag...Dette har ikke så mye med steinlager å gjøre da men...
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 31/05/2006 :  15:57:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det stemmer at oppasseren til Steinlager(eller Lager som han blir kalt) sover utenfor boksen hans natten før løp,thihi,litt søtt mener nå jeg,men også helt nødvendig,de som er litt inni det husker vel kanskje dopingskandalen med Bolki Eld for noen år siden?

Også til Kristine som syns det er dumt at ikke eieren av hesten kjører hesten selv i løp;tror nok ikke Steinlagers eier på 80 år kan kjøre så mange løp asså

Steinlager er høyt elsket av utallige traventusiaster(som forøvrig driver med trav for spenninga og kosen sin skyld) og ikke minst sine oppassere,trener/kusk og eier.All kreditt til dem..dem har gjort en super jobb,og bør være et forbilde for ikke bare travfolk men også alle andre hestefrelste...

Ride with the wind Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.