hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alene på stallen....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Alene på stallen....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  17:16:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei igjen..

Joda nå er det min tur til å bli litt irritert..
Jeg hadde tenkt å flytte hesten min til helga siden dem jeg nå har hesten hos skulle slippe hoppa si på sommerbeite til helga,...egentlig...men neida, jeg fikk nå høre da jeg var i stallen at han slipper hoppa alt i kveld.. altså må min lille kjære stå alene frem til helga.. Jeg har prøvd å få tak i de jeg skal flytte han til, for de sa jeg kunne komme før med han, men jeg får ikke noe svar..
Jeg er veldig fortvillet akkurat nå, siden hesten min aldri har stått alene før, så jeg frykter det verste om han må det nå.. de gangene hoppa har vært ute og ikke han står han å hyler...jeg kommer til å engste livet av meg...
Noen som har gode råd der ute??

kan hende hesten roer seg etterhvert på natta, men jeg engster meg fordet...ble litt irritert da dem måtte flytte hoppa på beite alt i dag da....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  17:35:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Siden han må stå alene, så la han ha noe å drive med, f.eks. litt mat han kan småspise på.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  17:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm ja... eneste er at han er på slankar`n atpå til om dagen... men en dag må da gå greit får jeg troo....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  17:51:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan prøve å ha på radio i stallen. Da kan det hende den tror det er andre der, det gjør min;) Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  17:53:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det skal jeg jammen meg prøve...tusen takk for rådet!'

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  21:33:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff.... var der borte med radioen nå siden hoppa var dratt... han roper og roper etter henne... men han lider ingen "nød" fant jeg ut.. han var ikke stresset eller oppspilt, ga han litt mat og dette ble motatt med stor takk.. men med en gang jeg gikk igjen så roper han...uff...jeg som hønemor synes det virker som en lang natt for han nå innen han flyttes i morgen.... :(

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  22:44:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Han overlever nok, det er ikke så lenge. Klart han lengter etter selskap, men det er kanskje en fin erfaring for han å få stå litt alene også?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  15:24:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja tenkte jeg på også.. han har som sagt aldri gjort dette før, og slik jeg så det hadde han ikke noe problemer med dette i dag da jeg var hos han.. verste var nok over da...:)

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  15:46:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke at dette er noen "god trening" for han,det er ganske traumatisk for en hest når kameraten forsvinner.
Har ved en anledning opplevd at hesten min regelrett ble forlatt av stallkompisen,og jeg ville ikke ha gjort det samme mot en hest dersom det var til å unngå. Hesten min er av den mer selvstendige typen,men han ble helt utafor og redd. Skreik og bar seg første dagen,og ga helt opp den neste. Fikk flyttet han ganske raskt. Jeg skaffer alltid selskap dersom en av hestene må bli igjen hjemme,ellers tar jeg med meg begge.
Mulig Dunjar takler det bedre,men sånn jeg husker det var han veldig knyttet til flokken tidligere.
Dette var en situasjon du ikke rår over,så dere må jo bare holde ut.
Det er vanlig at de roper og bærer seg mye i starten,men de gir som regel opp når det har gått et par dager. Det trenger ikke å bety at de trives med situasjonen,men de innser at de er aleine. Jeg ville ha tilbragt masse tid sammen med han.

Lykke til med ny stallplass!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  15:55:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor kan den ikke gå på beitet om dagen med denne hesten da? den står vel ikke på boks døgnet rundt alene? Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/05/2006 :  20:53:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå er problemet løst uansett.. fikk bytta stall til han i dag så nå omgås han 5 nye hester. Neida, han gikk ute frem til kl 20 ca i går og da tok jeg han inn fordi hoppa skulle dra.
Jeg ble i stallen hos han i natt av den nekle grunn at jeg ikke ville la han være alene når han ropte..
fikk han i ny stall som sagt, og nå virker det som om han stortrives allerede.. første han gjorde var å rulle seg i boksen, så hilse på den flotte nabo hoppa som var brunstig.kan jo bli en spennende kveld der:)

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  22:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare få si at det er vel ikke SÅ dramatisk å stå alene om natta et par dager? Ærlig talt, det er mange verre ting som kan skje en hest (-:
Det kan være en grei erfaring for han, om han er så selskapssyk trenger han å bli litt mer selvstendig. Det er ikke synd i han selv om han roper litt. Dette var jo en situasjon du ikke kunne noe for og jeg synes ikke det var noen krise. (eller traumatisk som det ble nevnt) Du kan vel ri han alene på tur, kan du ikke?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  23:18:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt at problemet er løst!

Synes ikke det blir det samme å ri en tur aleine,og at flokken din plutselig blir borte fra stallen,men det får så være. Tror ikke hesten veit at kompisen kommer tilbake om to dager.

Hesten min bodde aleine hjemme en vinter,han knyttet seg veldig til menneskene rundt seg,men det er tydelig at han ikke har lyst til å oppleve det samme igjen. Han er selvstendig,og greier å stå aleine når han er med på turer. Men dersom han ser at hengeren tar med seg dama hans,da blir han fortvilet.
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  09:40:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
joda, å ri han på tur alene er ikke no problem...nå lenger... dette jobbet vi masse med en god stund så der klarer han seg uten andre hester nå, men er derimot veldig ivrig på vei hjem de andre da..
Jeg likte uansett ikke situasjonen, da han ropte... tror faktisk han aldri på sine 12 år har vært uten andre i nærheten av seg.. Så re vel derfor han ble så "ekstremt" ensom plutselig da....:)

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.