hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Belgisk blå? Denne er amerikansk rød!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Belgisk blå? Denne er amerikansk rød!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Kurre

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:12:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
For da gir jeg helt opp.
Satt ifred og ro og surfet rundt på Buke en sen time,da denne linken kom opp.
Du hellige.Jeg vet jo at det er ettertraktet med store muskuløse bakparter på disse hestene,men dette var bare kvalmende.

Grøss.

http://www.halterhorse.net/Willy2.html

www.forum-hest.moo.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ew. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  00:26:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Omg, hvordan har de fått til det der?
Det var jo direkte stygt!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  00:27:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ser jo ut som den er født sånn, ja..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:33:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Hva?Kordan får de til det der ja?Uansett det var ikke noe fint akkuratt,såg jo helt spaced ut.
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:38:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kvalmt... I tillegg til bole-kroppene som de amerikanske hestene skal ha så er det også ønskelig med ekstremt overbygde hester i quarteravlen. Jeg blir rett og slett dårlig av å se slike bilder...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  01:53:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hva var det der??
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  02:02:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Æsj, noe så stygt og ekkelt da... Kan dette være bra for skjelettet hans og veksten/utviklingen generelt?
Ordentlig stygt var det uansett

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

viblaa

Skrevet - 28/05/2006 :  08:42:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
Minnar mistenkeleg på belgisk blå-kropp ja. Såg belgisk blå i Wales i fjor sommar. Dei kunne omtrent ikkje gå, hadde dei tristaste auger, stod der bare og produserte kjøtt. Var bare ein levande kjøttfabrikk. Men eg trudde dei gjorde dette med dei blå for maksimal kjøttproduksjon, kvifor skal hesten ha det? Den hesten skal vel ikkje akuratt bli mat? Lurar på korleis den bevegar seg.

Når det gjeld korleis dei får det til (på belgisk blå) las eg at det handlar om å avle fram eit mutert gen som forhindrar kroppen i å produsere eit protein som er ein naturleg regulator for muskeltilvekst. Hos andre vert dette sett på som ein feil som kan oppstå, men her har dei avla på det.

Off... trist alt vi menneske skal finne på å utsette dyra for.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  08:53:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er vel en såkalt "Halter-hest" og om jeg har forstått rett så er ikke disse til å ri på,så da har vel ikke helse og holdbarhet noen betydning??
De skal kun stå stille og...se pene ut eller ikke se ut i det hele tatt,alt etter hvordan man tolker det.

Det er greit at det vektlegges forskjellige ting i forskjellig avl,men denne her skal jeg innrømme gjør meg både litt kvalm og litt skremt.

Noen Quarter-folk på banen her med oppklaringer om dette er den ønakede "rasestandard" og hva som oppnås da av ønskede bruksegenskaper ved denne kroppsfasongen?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  09:55:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, for et trist syn. Finnes jo ikke pent og det kan ikke være bra for hesten??
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  10:37:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, ikke pent nei. Så ikke akkurat særlig behagelig ut for hesten heller.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  11:34:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette så virkelig ille ut. Hesten så jo konstant spent ut. Bildene av moren hans på de nederste bildene ser ut som en overvektig person fra USA. Seriøst, det var ille. Hestens bakpart er også tydelig skeiv. Og for en uheldig bandasjering da dere! Lurer på hva hensikten var med den?

Hmf. Slenger med på og grøsser litt med Kurre jeg.
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:46:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Hjelpes...

Hva brukes disse hestene til da? Det så ut som den hadde rompesvulst!
Og føllene da, hadde jo ikke føllkropp nesten... Huff...

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:47:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
-.- Det er det styggeste jeg har sett på lenge! Typisk amerikanere å avle dyrene så ekstreme. (har dere sett amerikanske kaniner forresten? Ligner mistenkelig på den hesten her. Overdimensjonert bakpart og lav, trist forpart. Helt absurd.) Hvorfor skal de alltid gjøre ting så ekstremt... sukk. Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  11:57:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Dette var skremmende likt belgisk blå.Belgisk blå har dobbelt opp med muskler..Derfor ser de slik ut.
De kan ikke engang føde kalvene sine normalt.De må tas med keisersnitt...Lurer på om dette gjelder disse stakkars hestene også...
Helt vilt,helt for jævlig!!

Hva har det gått av verden???

*sint,så sint*

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.