hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - min historie
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 min historie
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Chicen-og-Alma

» VIP

Cuba

Skrevet - 26/05/2006 :  19:41:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChicen-og-Alma  Svar med kopi av melding
jeg fikk tilbud om å overta en hest... de sa at visst ingen ville ha den så ble dn avlivet... jeg syntes synd på den så jeg tenkte at jeg måtte gi den en sjangse...
vi hente hesten hjem å til vår store skrekk var det ikke en hest.. d var et MONSTER! den beit å sparket ingen som turte å komme inærheten av den...
men etter mange lange dager med arbeid bynnte vi å se forandringer... monsteret var plutselig blitt til en hest..
nå pluttseli når sommeren er kommet sier de at de skal hente hesten hjem ijenn...(tydeligvis trenger de ikke min stall nå når hestene kan stå ute) *utnyttet*
jeg har hørt at det samme har skjedd tidligere med samme hest og eier, at de gir hesten bort også plutslig når sommeren kommer er de der for å hente den... uten forvarsel...
nå påstår de at jeg har nektet dem å hente hesten hjem.. det har jeg ALDRI gjort!! jeg sjønner jo at den gammle eieren er glad i hesten, det ble jo jeg også...

hva gjør man da..?

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  19:51:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Så lenge du ikke står som juridisk eier av den, eller har noen form for kontrakt på at du har overtatt den så har du, uheldigvis, ikke mye du har å stille opp med. Du kan jo prøve og snakke med eierne og høre om ikke dere kan komme frem til en løsning..? Lykke til! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  19:53:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Som Ragnhild sier, du har ingenting å stille opp med uten kontrakt. Og det er jo DERES hest.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  19:57:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Alle papirer skal være signert og jeg skal være eier av hesten før den får så mye som et høystrå her hos meg. Det er en grunn til det, ja.. Blant annet kan de si muntlig hva som helst og så skifte mening rett etterpå eller om et halvt år eller om et år. Og da har jeg ingenting jeg skal ha sagt.

Hvis noen sier de vil gi bort en hest, så får de gjøre det papirmessig med det samme. Ingen utsettelser, takk.. Samme med kjøp, vet du. Du kan betale 100.000.- for en hest, men uten kvittering og papirer på det så eier du den ikke allikevel.

Hilsen Line, som dessverre bare kan si du ikke har noen rettigheter men håper du har lært en dyr lærepenge av denne triste saken.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:33:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja håper du har lært en lekse og at du har papirene i orden nesten gang
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:10:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Er det 23 år gamle Siri, dølehest, det handler om? I så fall må jeg si at dere har prøvd dere på selvtekt ved å nekte å utlevere hesten... Veldig lite lurt, og i tillegg straffbart, dessverre.
Håper dere har lært av saken og ikke anser dere som eiere av hest dere ikke har fått overført eierskapet til en annen gang uansett.

Husk at du aldri eier en hest du ikke eier uansett hvor mange ganger noen har "sagt" du skal få den... Papirer og kontrakt er alfa og omega i saken.

Hilsen Line, som eier fem hester nå...

Edit; kommafeil.

Redigert av - Cowgirlchris den 27/05/2006 00:10:40 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  07:44:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

hva gjør man da..?

Opprinnelig postet av Chico&Ida

Lærer at "Åh,så dum jeg var som ikke tenkte at jeg måtte ha en skriftlig avtale,det skal jeg jammen huske neste gang"

Så lenge hesten har det bra der den nå er,så svelger man det som har skjedd,lærer av det og går videre.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  09:33:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva skal man tro når det ligger ute to vidt forskjellige forklaringer av samme sak?

uansett, eieren er den som har papirer på hesten og uten kontrakt så kan h*n hente hesten akkurat når h*n vil uten at det er kontraktbrudd uansett hvor kjipt det måtte være for deg.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Chicen-og-Alma

» VIP

Cuba

Skrevet - 27/05/2006 :  12:17:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChicen-og-Alma  Svar med kopi av melding
Vi har ALDRI nækta dm å hente hæstn!! sjønner ikke kor folk får d fra...
"prinsessa utn krone" Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  12:28:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tror folk fikk det fra en telefonsamtale de hadde med din far..

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  12:32:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
DIN far stanset oss med fysisk makt, i tillegg til at han nekta å utlevere hesten da hun skulle hentes første gang!
-OG det var IKKE uten forvarsel at hesten blei henta...
Politiet tok kontakt med din far i forkant, der det blei avklart henting.
Dette i tilegg til at du fikk beskjed ca en mnd i forkant, FØR hesten blei henta..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/05/2006 :  13:00:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kan dere ikke være så snille å ta kranglen privat? Dette er et offentlig forum, vi driter i kranglingen deres!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Chicen-og-Alma

» VIP

Cuba

Skrevet - 27/05/2006 :  13:01:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChicen-og-Alma  Svar med kopi av melding
ikke klag t mæ!!! ikke æ sm bynnte m dn hær dritn...

Flira

Skrevet - 27/05/2006 :  13:04:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er enig at denne debatten bør taes privat.Nå er hesten hos sin rettmessige eier,og resten trenger ikke almennheten å vite. Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  13:12:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ikke klag t mæ!!! ikke æ sm bynnte m dn hær dritn...

Opprinnelig postet av Chico&Ida

Men du kan vel i det minste skrive bokmål, eller nynorsk?

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Chicen-og-Alma

» VIP

Cuba

Skrevet - 27/05/2006 :  13:15:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChicen-og-Alma  Svar med kopi av melding
ojoj... sorry da... ka d har m saken å jøre..?!
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.