hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest / utdanning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hest / utdanning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  15:21:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skal begynne på vgs til høsten, og er livredd for at jeg ikke skal få nok tid til pelsdottene. Til dere som har gått videregående (almenn): Hvordan var dette for dere med egen hest? Mye stress i forhold til lekser?
www.hestene.no

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:11:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har jo hatt egen hest siden jeg var 10 år, og fikk ikke forryttere før jeg begynt å studere. Jeg syntes ikke det var mye stress å ha hest på vgs (hadde god tid til andre interesser også jeg, som dans), men man må jo lære å prioritere tiden...

Nå derimot, er det litt stress, når jeg har 4-5000 sider å lære meg , men deilig å dra i stallen av og til, og tenke på helt andre ting (men har supre forryttere som tar hesten nesten hver dag nå da).

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:13:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
følg godt med i timene så sparer du mye tid på lekser.
jeg var faktisk flink i timene og gjorde lekser i midttimen så da hadde jeg fri når jeg kom hjem.
masse tid til hest:)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:22:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, vi har jo såkalt studietimer der (har hengt på han stakkars kommende klassestyreren og spurt i hele dag, hehe) en til to ganger om dagen + at vi visstnok skulle ha en og annen 'arbeidstime' i uka. MEN: Jeg har forhørt meg med flere jenter som har gått der før meg/går der nå, og de fleste av dem sa at de ikke fikk tid til hestene sine på vgs, p.g.a. leksemengden. Det første som slo meg: De har brukt studietimene til å gjøre noe helt annet enn å lese, og dermed ha måttet gjøre leksene om kvelden.. Eller hva tror dere? Jeg har jo så lyst til å henge med på skolen, men samtidig ha hest!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:58:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er som regel bare snakk om prioriteringer. Planlegg tiden godt og gjør lekser fortløpende/følg med i timen. Det går fint hvis man vil! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  19:30:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fine greier *henge meg på nakken til mutter'n og overbevise om at vi ikke trenger å sette ut hesten på fòr bare fordi jeg begynner på vgs* :)

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 26/05/2006 :  19:47:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hadde ingen problemer med å kombinere allmennfag med hest iallfall.. Som flere har nevnt, følg med på skolen og gjør lekser så mye du kan i skoletida. Jeg var 2-3 timer i stallen nesten hver dag i alle år når jeg gikk på vgs, og hadde ikke problemer med å få tid.
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  20:12:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Jeg solgte min rett før jeg slutta på ungdomskolen, pga.vgs. men i ettertid ser jeg at det egentlig ikke hadde vært nødvendig men, jaja.. Gjort er gjort!
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  20:13:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Jeg solgte min rett før jeg slutta på ungdomskolen, pga.vgs. men i ettertid ser jeg at det egentlig ikke hadde vært nødvendig men, jaja.. Gjort er gjort!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  20:34:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg kommer ihvertfall IKKE til å kvitte meg med hesten, å sette den bort på fòr er et alternativ om det blir for stresset (har 4 interesserte..), men Miss later til å mistrives andre steder en 'hjemme' (litt bortskjemt kanskje..), så hun blir nok her.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 26/05/2006 20:36:44 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:47:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Skal ikke du kjøpe egen også? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:06:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal ikke du kjøpe egen også?

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Jepp, men jeg kan ikke kalle den 'min' enda, må eie den på papiret først

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:08:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det spørs vel litt hvor mye tid hesten tar, hvor mye tid skolearbeidet og skoletiden tar (dette er veldig induviduelt virker det som, jeg brukte ikke mye tid på skolearbeid, men kom meg greit igjennom allikvel, dessuten hadde jeg en del fritimer som jeg kunne bruke til å gjøre ærender som jeg ellers måtte ha gjort etter skolen) samt hvor stallen, hjemmet og skolen ligger i forhold til hverandre. Jeg kunne dra i stallen før skolen begynte for å slippe ut hesten hvis jeg hadde fritimer i begynnelsen av dagen f.eks.
Da jeg gikk på vgs gikk jeg i stallen nesten vær dag, hadde fri en dag i uka ca, men da hadde jeg fint hatt tid til å gå i stallen, gjorde ikke noe annet fornuftig. Det er sikkert fint å få seg en steller/alliere seg med noen som kan ta hesten under eksamener ol, men ellers går det fint hvis man bare er effektive og bruker tiden rett. Jeg hadde ihvertfall sjeldent dårlig tid og var som regel ferdig i stallen allerede i 6-7tiden.

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det stort sett går greit å kombinere skole og hest, men det hender at jeg desverre ikke får tid til å dra i stallen(spesielt før ferier) hvis vi har så mye lekser at jeg ikke rekker å gjøre alt i fritimene... Er ofte sånn på videregående at alle lærerne finner plutselig ut at de må ha noe mer å sette karakter ut ifra og git en haug med lekser, prøver og innleveringer samtidig... Sliter litt nå denne uka her. Men værst var det på slutten av grunnkurs. Da hadde vi 37 forskjellige lekser på under 14 dager!! Det var stress, da rakk jeg ikke å ri mye nei!

Men sats på at det går bra og beholde hesten du ;) Går nok greit. Må nok bare prioritere bort andre ting.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:18:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Stallen ligger ikke lange tida unna hjemme, og det kan hende jeg skaffer meg stallplass rett ved siden av skolen til høsten. :)

Bustetrollet

Skrevet - 26/05/2006 :  22:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
planlegge planlegge planlegge.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.