hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp! Skal jeg stille ut Araberen min?! Haster!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hjelp! Skal jeg stille ut Araberen min?! Haster!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  11:18:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det blir ikke no utstilling! Pratet nettopp med registratoren i NAHF, hun har hjulpet meg ang dette med papirene på Mahjiino. Hun så at det ikke var tatt noen prøver av hesten(hårprøve og microship). Så da blir det ingen utstilling Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  11:55:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Nei, det var synd..

Men kommer jo en ny utstilling i august da. Hva med den?

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  12:33:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Neei... Så utrolig kjipt da?...
Men hvordan har du fått papirer på ham uten at der er tatt hårprøve og microchipet ham? Trodde det var obligatorisk jeg, når en leverer inn for og registrere..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  15:12:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Saken er den, Mahjiino er jo importert fra Danmark. Så han har jo Danske papirer.
Forrige eier var treg til å betale importavgifta, men hun sa klart ifra og skrev det t.o.m i kontrakten oss imellom at denne var betalt nå.
Så jeg sendte inn de papirene jeg skulle for å få han registrert. Tiden gikk og jeg så ikke noe til papirene hans. Så skrev jeg en mail til registratoren og spurte hvor lang tid jeg måtte regne før jeg fikk igjen papirene. Fikk aldri no svar, så jeg skrev inn på forum sida og spurte der. Da fikk jeg svar fra den nye registratoren, hvor hun spurte hvem hest det gjaldt osv. Så fant hun ut det at den importavgifta ikke var betalt! Jeg skjønte jo ingenting, for forrige eier forikret meg om at dette var ordnet.
Så tok jeg kontakt med forrige eier og hun stod fortsatt på sitt.
Hun pratet med NAHF og fikk ordnet opp i dette.
Så fikk jeg beskjed fra registratoren om at det hadde vært no misforståelser osv, men at jeg snart fikk papirer på hesten min. Og om jeg ville stille han på Linnesvollen kunne jeg bare gjøre det. Hun skulle sende inn kopi av eierbevis og hestepass, jeg skulle bare ta meg av vaksinasjonskort og selvfølgelig prate med hun som hadde med påmeldinger å gjøre.
Jeg gjorde det, og hun skrev inn Mahjiino.
Så fikk jeg tlf fra registratoren idag, hvor hun sa at hun hadde sett igjennom papirene på Mahjiino, og funnet ut at han ikke hadde tatt hårprøve eller hadde microchip. Så da får jeg ikke stilt han... Hun sa at jeg heller måtte komme sterkere tilbake neste år..., så da får jeg vel ikke stilt på no utstilling i august heller?

Synes dette er veldig synd. Gledet meg jeg nå...
Jeg burde jo kanskje visst at han ikke kunne bli vist uten microchip? Er ikke så inn i dette enda jeg.

Redigert av - SkyggenogCo den 27/05/2006 15:15:03 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  15:51:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååå! Det var synd! :-( Og han som er en så nydelig hest!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  16:03:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, så irriterende! Dere får komme sterkere tilbake siden..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  16:16:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hmm... Men ettersom jeg kan forstå er jo dette en liten glipp fra registrators side?.. Om du hadde fått en vet. til og sette i en chip nå, og sendt innen hårprøve, kunne de ikke sett litt mellom fingrene på at dette ikke er gjordt tidligere?
Jeg hadde ringt og spurt om det jeg!
Syntens ikke det er riktig og la deg være "skadelidende" pga en treg saksgang hos NAHF... Kan du ikke ta en tlf til reg. og høre?..

Om du får ordnet med hårprøve og chip nå, kan jeg ikke se noe i veien for at du skal kunne stille ham i august, det er jo tross alt bare mai nå trege trenger de jo ikke være, de som skal godkjenne at Mahjino er Mahjino...

Redigert for og si at jeg kommer på utstillingen. JIPPI
Voffsen feller pels som de står etter nå... Så hun kan jeg bare glemme og stille den helgen!!
Så nå bare gleder jeg meg til vi skal resie på araberhestutstilling igjen

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 27/05/2006 16:18:49 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  16:41:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg leste igjennom mailene mine fra registratoren nå, og hun skriver at forrige eier av Mahjiino ringte henne, og det viste seg at hun hadde misforstått ang betaling. Så hun lovte å betale reg. avgiften og hun skulle sende en kopi av tolldeklarasjonen.
Så da er det vel forrige eier av Mahjiino sin "feil" da?
Blir litt forvirra her jeg.

Men uansett om jeg skal stille eller ei så skal jeg på utstillingen jeg å
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  16:45:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kjempekjekt at du også kommer
Holde oss underrettet om du får stilt ham da

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:39:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Holde oss underrettet om du får stilt ham da

Opprinnelig postet av Bente71

Det skal jeg gjøre
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  12:17:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ang den utstillingen på Linnesvollen i august, så står det "NAHF Nat. Championship". Er dette bare for Championer da eller?
Redigert av - SkyggenogCo den 28/05/2006 12:18:20 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  12:32:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Satt og så på det samme sendt i gårkveld.. Lurer på det samme. Skal spørre oppdretter om ikke noen andre her vet hva det betyr?
Trodde det var B-show i august også, men der tok jeg feil.. *kremt* burde egentlig vite det siden der er B-show nå om to uker...

Er usikker på dette, men håper noen kan forklare hva Nat.Championship betyr og hvilke hester som kan delta?

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  15:55:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det er jo egentlig bare å sende en mail til NAHF å høre, men jeg kommer ikke til å gjøre det før registreringa er helt ok, og at jeg har fått tatt hårprøve og microchip.

Er så synd at jeg ikke får vist han den 10 Han er veldig fin å se på nå.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  18:39:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har snakket med oppdretter, og Nat.Championship er forkortelse av nasjonal
Det er visst en utstilling hvor hvem som helst kan stille på, ettersom han sier. Så da kan du jo melde på der?

Om du er usikker kan du jo høre med NAHF for sikekrhetsskyld, men det var hva han sa hvertfall

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  20:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Så bra Da skal jeg ta kontakt med NAHF å høre om jeg kan melde på der. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.