hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp! Skal jeg stille ut Araberen min?! Haster!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hjelp! Skal jeg stille ut Araberen min?! Haster!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:54:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Da bruker jeg nok aloe vera.
Jeg har bestandig klipt hestene oppå, men ingen av de jeg har nå har jeg klipt. Veit ikke hvorfor egentlig, liker de vel litt rotete
Får se hva jeg gjør, mulig jeg klipper.

Håper at du får kommet Bente
Må bare gi dere som har skrevet til meg en STOR takk! Hadde det ikke vært for dere hadde jeg ikke meldt på.

Redigert av - SkyggenogCo den 26/05/2006 13:57:59 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  14:00:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om ikke reglene har blitt forandret i løpet av de siste syv årene så er det ikke tillatt å fjerne hår rundt mule, øyne osv.
Det er heller ikke tillatt å bruke sminke med farve.
Flette han synes jeg ikke du skal gjøre, har hittil ikke sett èn araber på utstilling med fletter.
Tren masse på oppstilling, søk på nettet og finn bilder hvor de stiller ut arabere så du ser hvordan de skal stå oppstilt.
Jeg knyttet en plastpose som jeg klippet i strimler ytterst på pisken før utstilling og trente med det for å få oppmerksomheten til hestene og ørene/ halsen frem.
På selve utstillingsdagen før jeg skulle inn i ringen gned jeg plasten i en ukjent hests avføring, dette gjorde jeg for å få frem litt ekstra interesse hos hesten jeg stilte( og det funket)
Babyolje i hale og man blir fint, ikke for mye, gni inn mule og over øyne med dette også.
Når du viser/ løper så husk å vise i lang line så hesten får frihet til å vise seg frem. Husk å løpe/ gå slik at dine ben går i takt med hestens forben, ser veldig rotete ut om man ikke gjør det.
Når du skal trave med ham kan du tenke deg at du selv skal hoppe et litt høyt og bredt hinder( har du god kontakt med hesten her får du frem det flotte svevetravet), her skal også bena dine og hestens bevege seg likt. Viktig at du trener på å koordinere dine og hestens bevegelser før utstillingen, personlig trente jeg nesten hver dag i en hel måned bare på å løpe og gå med de for å få frem steg.
Anbefaler deg å kle deg i hvitt med hvite hansker og sorte sko, nøytrale klær som ikke stjeler oppmerksomhet fra hesten+ at det ser utrolig stilig ut

Good luck

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  14:36:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Tusen takk for tips Renate Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  15:35:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Så spennende! Nå må jeg iallefall få kommet meg dit på lørdagen også! (håper det går..)

Men blir ikke mange smurt med noe rundt øyne og mule før de skal inn og vises også? Olje eller noe? Og ikke bare i man og hale? *fersk Ingvild her*
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  15:38:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Ingvild:

Renate skrev:
Kopi av melding:
Babyolje i hale og man blir fint, ikke for mye, gni inn mule og over øyne med dette også.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  15:39:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men blir ikke mange smurt med noe rundt øyne og mule før de skal inn og vises også? Olje eller noe? Og ikke bare i man og hale? *fersk Ingvild her*

les innlegget mitt

Kopi av melding:
Tusen takk for tips Renate

bare hyggelig, har svart på e-mailen fra deg

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  16:34:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Aquila&Ingvild

Jeg og flere andre bruker noe som heter Highlighter, clear (altså ikke tilsatt farge) til kr.120.- boksen. Bilde kan du se her :
http://www.araberhest.no/bilder/mustang_stor.jpg

Min oppdretter pleier også bruke noe på kroppen til hestene som en siste "touch på verket", men kan dessverre ikke komme på i farten hva det heter. Men det er ikke show sheen..
Jaja, ikke så viktigt hvertfall.
Men denne Highlighter bruker vi og smøre rundt øynene (over og under) og rundt mulen. Jeg syntes den funker bedre enn olje, men det er kanskje bare en smaksak

Jeg tror mange steller hestene sine forskjelligt til utstillinger, så det er nok greit og stelle ham slik som du liker ham best. Plukke opp litt her og der, og se hva du liker best rett og slett.
Lykke til uansett, og så håper jeg jeg får sett dere. Uansett skal jeg utruste min mann med videokamera og flunkende nye batterier til det, om jeg ikke får vært med

Edit - Jeg fant ut hva det var oppdretter sprayet på kroppen til hesten som en siste "touch på verket"
Dette : http://www.mustang.dk/images/800/00004.JPG

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 27/05/2006 02:02:38 Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  18:56:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
les innlegget mitt

Oida, sto jo der jo! Ups.. Gikk litt fort i svingen der ja..

Bente: Syns jeg så en del av de på Linnesvollen i fjor ja. Hørt mye positivt om det, tror oppdretteren min bruker det også. Om jeg ikke husker helt feil.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  19:34:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, jeg gikk over til det produktet etter og ha prøvd det en gang av oppdretteren min :o) Er kjempefornøyd med det :o)
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 26/05/2006 :  19:55:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
mulig jeg kommer og snoker på dette jeg og, noen som har en link til program ?
(bor jo bare 5 minutter unna ;))
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:43:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg er rimelig fersk innen utstilling, så jeg veit ikke helt hva som lønner seg å bruke rundt øyne og mule og div.
Men ang showhodelag, hvor kan jeg få kjøpt det?
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  01:05:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
http://www.roxannearab.no/hestefor.htm

Noen litt spesielle her : http://www.piczo.com/ysarabians?g=24324145&cr=1

Dobbelklikk på "beduin halters" så kommer du inn på noen pene hodelag :
http://www.gillberga-mohn.com/ny_side_10.htm (dette var de peneste jeg fant)

Vet om en annen plass hvor de slger vanlige showhodelag, men må let elitt til før jeg greier finne siden igjen..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  01:39:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg fant, jeg fant
Her er den siden jeg lette etter i sted, her har de masse pent!! Det er bare og klikke seg litt rundt og se hva en liker best :
http://www.mustang.dk/cgi-sys/topshop.exe?topshop=8&lang=2

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  10:26:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Takk for linker Jeg får kikke litt og se hva det blir til. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  10:30:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
*kremt* ja det ble visst en del linker ja...
Men den siste linken syntes jeg har de beste showhodelagene.

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.