hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp! Skal jeg stille ut Araberen min?! Haster!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hjelp! Skal jeg stille ut Araberen min?! Haster!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  17:31:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ja... Jeg har nå èn dag på meg til å bestemme om jeg skal stille ut Mahjiino på Linnesvollen. Grunnen til at jeg ikke har vurdert å stille han ut på denne utstillingen er fordi det har vært noe krøll ang registrering av hesten, men nå har det ordnet seg. Påmeldingfristen går ut imorra, så jeg må da bestemme meg rimelig kjapt!

Men ulempene er som følger... Det er jo en del bra hest som blir vist der, å jeg veit ikke om Jiinon er bra nok. Har lissom ikke lyst til å dumme meg helt ut heller. Jeg synes jo hesten er veldig flott å se på nå, for jeg har jo trossalt fulgt han i 6mnd og sett hvor bra han har utviklet seg. Men de fleste synes vel bra om sin egen hest.
Jeg har heller ingen erfaring med utstilling av hest, har bare stilt èn eneste gang. Utstilling av Arabere er jo litt mer dill dall enn å stille ut Varmblodstraver, så jeg veit ikke om jeg tør å ta sjansen på å stille han selv.

Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre?
Det er vel ingen i nærheten av meg som vil stille den snille hingsten min?

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  17:39:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg syntes du skulle gjøre det jeg
Det er erfaringer du tar med deg videre, og så får du en pekepinn på hvordan han ligger an i forhold til både standarden og de andre konkurrentene. Og det er jo spennende

Kjenner du ikke noen andre som driver med arabere du kan spørre om hjelp til og stille? Uansett så er det ikke så veldig hokus pokus egentlig, til og med min mann stilte ut araberen min for meg, hihi Og vi har bare sett andre gjøre det, trente litt her hjemme og så vipps inn på banen med dem
Det gikk kjempefint!! Det som du trenger og trene på er vel egentlig bare selve oppstillingen, løpingen går alltids greit syntes jeg.
De er jo ganske "i været" når de løper der inne, så det går nesten bare av seg selv det..
Om du ikke har "sminke" kan du nok alltids låne av noen.
(min mann og kameraten vår, som driver Krone Araberstutteri skal bort, så jeg kunne jo evnt. gitt med dem min "sminke" om du trenger og låne).

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  17:47:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hiv deg i det! Du angrer mest på det du ikke gjorde ;)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  18:03:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg synes du skal gjøre det. Verdifull erfaring - både for deg og hesten - uansett hvordan det ender. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  18:17:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Får jo veldig lyst til å stille han når dere sier at jeg skal gjøre det da Det er bestemt at han skal stilles ut iløpet av året, men jeg har vært så usikker på om jeg vil stille han på Linnesvollen. For som jeg skreiv så har jeg ikke lyst til å dumme meg ut ved å komme med en hest som er så mye dårligere enn alle de andre... Uff, nå var jeg fæl.
Det er ikke sånn at hvis han f.eks får dårlig bedømming så vil alle huske han som "å han dårlige der ja.." osv? Har jo et inntrykk av at det er bra hester som blir vist der.

Jeg kjenner noen som driver med Arabere og utstilling, men veit ikke om jeg vil spørre dem.
Har ikke sminke og heller ikke showhodelag.

Mamma og jeg må diskutere nå og finne ut hva vi gjør.

Oppdatering kommer
Takker masse for at jeg eventuelt får låne sminke av deg Bente om det blir utstilling på oss
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  18:38:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Hva koster et helt enkelt showhodelag? Og hvor får jeg tak i det?
Dette er jo en 3års hingst, så det er kanskje lurt å ha med bitt?

Jiino er ikke veldig hårfager av seg, når han kom hadde han veldig lite hale, men mye man. Etter leik med annen hingst ble store deler av manen kort Det har blitt bedre men ikke bra. Hva gjør jeg med det? Lønner det seg å flette før utstillinga?

Blir mye mas fra meg nå;)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  19:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror du klarer det helt fint jeg.
Var inne på vipen din og kikket på bilder av ham og han ser fin ut.
Hvis du skulle "ramle helt sammen" før utstillingen så bor jeg bare en halv time fra Linnesvollen

Hilsen Renate som har jobbet som utstiller av arabere

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  20:11:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om du ikke får tiak i showhodelag skal jeg spørre min oppdretter om du kan få låne av ham Han er veldig snill og jeg tror gjerne han låner bort. Et showhodelag koster rundt kr.1000.- men det komme rlitt an på hvor pent det skal være. Mulig du kan finne noe som er litt billigere, kanskje ned i 6-700.-

Om tispen min er fullstendig avrøytet når utst. skal være (hundeutst.skal være samme helg som araberhestutst.), så gidder jeg ikke stille henne. Og da kommer jeg også og ser
For det er den som skal være 10.-11.juni, ikke sant?

Jeg hadde ikke flettet før utstillingen, bare ha den naturligt
Og skulle du frike ut fullstendig på dagen, så tror jeg nok der alltid er en eller annen som kan hjelpe deg og vise ham.. Jeg kjenner ei som driver og viser masse arabere, mulig hun kunne vært en back-up i så tilfelle?.. Om hun ikke skal vise annen hingst i din klasse. Hvor gammel er Jiinon?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  21:04:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke melde på? Han kommer ikke til å gjøre skam på deg.

Skulle ha stilt hesten min i samme klasse, men han har vokst som fy i det siste og er totalt ute av proposjon. Så jeg kan være heiagjeng for deg!

Og alle tre-års hingster og eldre skal vel stille med bitt? Det ble jeg iallefall jeg fortalt.

Kopi av melding:
For det er den som skal være 10.-11.juni, ikke sant?

Jepp, er den ja.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  21:27:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Blir så glad av å lese innleggene deres! Klart jeg må melde på! Men er det allerede 10-11juni? Oi, trudde det var litt lenger til jeg...

Renate:Bra at du synes han ser fin ut, han er enda finere i virkeligheten. Du skal se når han viser ser ordentlig.
Jeg hadde nok til nød greid å stille, men jeg vil aller helst at noen andre skal gjøre det for meg. Bare kom om du vil
Siden jeg ikke har stilt no særlig så vil jeg helst at noen med litt mer erfaring skal gjøre det den første gangen ihvertfall.

Bente:Så snill du er! Vi skal prøve å få tak i hodelag, men hvis vi ikke gjør det så tar jeg kontakt med deg jeg.
Mahjiino er 3år.

Ingvild:Mulig de skal stille med bitt ja. Er ikke inn i dette enda jeg så må bare spørre litt
Heiagjeng trenger jeg vettu

Er det noe jeg må gjøre nå frem til utstillingen? Bruke vaselin rundt øyne og mule? Trene må jeg selvfølgelig. Noe mer?
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  21:52:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Bare koseligt og kunne hjelpe vett`u Så bare ta kontakt om du trenger noe, så skal jeg se hva jeg kan gjøre for deg.
Ja de skal vises i showhodelag med bitt, hingstene.

Jeg hadde ikke brukt vaselin eller noe nå frem til utst. Hadde bare brukt det på utstillingen, men mulig andre gjør det annerledes?
Tror heller ikke det har noe innvirkning og bruke det nå og frem til utstillingen. Nå vet jeg ikke om jeg har fått med meg alt, men trodde de brukte dette for og fjerne det meste av hårene rundt øyne og mule? (Rett meg noen, om jeg tar feil!).
Men tror det må brukes over ganske lang tid før det får den effekten. Men selv synets jeg ikke det er så veldig pent da...
"Sminke" på dem den dagen de skal stilles (og evnt. om en skal fotografere dem) syntes jeg er flott

Om jeg ikke skal stille hund den helgen skal jeg være heiagjeng for deg jeg også

Og så husk pisken... Lang pisk med pose e.l. på enden. Men det vet du kanskje?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 25/05/2006 21:53:38 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  21:58:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det var det jeg trudde også, at man brukte vaselin før utstilling for å fjerne hår. Men om vi ikke må gjøre det så gjør vi ikke det.

Ja du må komme om du ikke skal stille hund, jo flere jo bedre

Pisk vet jeg at jeg må ha med.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  12:35:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Nei å nei..., nå er Mahjiino meldt på utstillinga
Jeg gruer meg...
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  12:53:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Det går helt sikkert veldig bra

Lykke til!

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:03:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Takk for det Det går nok bra ja, får si det til meg de neste ukene

Hva mener dere om å vaske han i aloe vera shampoo? Vi gjorde det med travhoppa når vi stilte hu, å hu ble veldig fin.
Mahjiino er ikke klipt oppå, der grima ligger for å si det sånn. Må jeg klippe han? Får jo halsen bedre frem da, men...

Redigert av - SkyggenogCo den 26/05/2006 13:04:22 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  13:20:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg syntes du bare skal bade ham i den shampoen du liker best
Om du skal klippe ham bak i nakken... Tja, hva liker du best egentlig? De fleste på utstillingene har klippet dem der for, som du sier, få frem nakken bedre og vise bedre svanehalsen.
Men der også mener jeg du skal gjøre som du selv ønsker jeg

Så stiligt at du meldte på!! Håper virkelig at jeg får kommet meg til Linnesvollen og sett på. Hehe, det er nesten som jeg krysser fingre og håper på at hunden feller såpass med pels til da, at jeg ikke kan stille henne, hehe

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.