hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulv
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Ulv
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  11:22:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, ulv er skummelt.. Denne her gjorde ikke noen skade, men det er ikke mange årene siden en ponnihoppe ble hardt skadet av ulv her..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117365

www.hestene.no

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  11:27:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Skummelt ja, hvertfall når den kommer så tett innpå.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  11:32:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ullv, bjøinn å gaupe. Det er der vi kommer fra det, Mari. ;-) Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  11:44:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nok endel sånn der jeg kommer fra også, hvertfall hvis vi leter godt nok i skogen.. Men dem var her først, og følger vel igrunn bare sine naturlige instinkter..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  12:50:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Formosissima; Hehe :P Jepp, I know. Er bare litt ekstra ekkelt når man vet at de dreper hester også..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  12:57:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
de følgerkun innstinkter... og her må jeg faktisk dra inn ulv/sau debattene som raser i media hvert år... ulven er et rovdyr, den jakter og dreper byttene som er enklest å få has på for å kunne spise, og da syns jeg det er helt på vidda av endel bønder som slipper hele saueflokken sin ut i områder med mange rovdyr, og hyler ut og forbanner rovdyra i media når de mister sau...
om ulven får velge mellom å drepe et rådyr som er vannvittig var og lett på foten, eller en dorsk sau som har stått i fjøs hele vinteren? han tenker ikke at "å nei, tar jeg sauen blir bonden sint", den følger bare innstinktene sine og tar byttet som er lettest.

jeg syns ulven er et flott dyr som vi må være forsiktige med å ikke utrydde. jo, de er ville, og blir drevet av et innstinkt som gjør de til effektive drapsmaskiner. men de er også en familie, de har streng rangordning, alfatispen er den som får valper, men alle i flokken hjelper til med å passe på hvalpene.
ulven er jo også stamfar til alle dagens hunderaser. om du ser på ulvens anatomi, er den perfeksjonert gjennom århundrer. desverre har vi mennesker avlet bort dette i dagens hunderaser. hadde man sørget for å beholde ulvens anatomi, hadde man også hatt mye mindre skjelett/muskel/hud/ledd-lidelser.

oi... kanskje dette innlegget ble litt på jordet... menmen...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  13:14:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
bare for å legge til...
dette er en rase som ble laget i tjekkia, det er en hybrid mellom hund og ulv... den er ulovlig i norge, om den engang blir lovlig her, skal jeg kjøpe, uten tvil!! (nå får jeg garantert mye pepper her...)
sjekk de linjene!! dette er en hund som ikke er et offer for de vanlige ledd og skjelettskadene vi ofte ser på andre raser vi har avlet frem...
har lagt denne hund/ulv for elsk jeg... nydelig!!!
i andre land blir den brukt som familiehund, politihund, redningshund osv... meget allsidig...

linker:
http://no.wikipedia.org/wiki/Tsjekkoslovakisk_ulvehund#Eksterne_lenker
http://www.wolfdog.org/eng/

nå rotet jeg meg enda lengre ut på vidda her....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  13:34:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ullv, bjøinn å gaupe. Det er der vi kommer fra det, Mari. ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Vi har moskus istedet vi, samt en slagbjørn i ny og ne

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  13:48:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ulven er nydelig, er ikke det altså :)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  13:53:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Natalie_S

Moskusen har vi også. Den stod på trappen til hytten både titt og ofte - og gjør det fremdeles. ;-)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  14:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Moskuser er søte, særlig de aller minste. Men de blir ikke fullt så søte når de blir voksne og litt sure :P Hehe.

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  16:25:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
bare for å legge til...
dette er en rase som ble laget i tjekkia, det er en hybrid mellom hund og ulv... den er ulovlig i norge, om den engang blir lovlig her, skal jeg kjøpe, uten tvil!! (nå får jeg garantert mye pepper her...)
sjekk de linjene!! dette er en hund som ikke er et offer for de vanlige ledd og skjelettskadene vi ofte ser på andre raser vi har avlet frem...
har lagt denne hund/ulv for elsk jeg... nydelig!!!
i andre land blir den brukt som familiehund, politihund, redningshund osv... meget allsidig...

linker:
http://no.wikipedia.org/wiki/Tsjekkoslovakisk_ulvehund#Eksterne_lenker
http://www.wolfdog.org/eng/

nå rotet jeg meg enda lengre ut på vidda her....

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Er enig i både dette og det første innlegget ditt. Man kan ikke forvente annet enn at en del sauer stryker med når man slipper et tamt dyr ut i fjellet for å klare seg på egen hånd. Det samme gjelder så klart også andre tamdyr.

Ulvehunden er kjempeflott. Jeg vil også ha en slik! I mellomtiden får jeg klare meg med de mest "ulvete" rasene som er lovlige; grønnlandshund og alaska-malamute. (Det ble en knotete setning det der.)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  17:29:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Natalie_S

Moskusen har vi også. Den stod på trappen til hytten både titt og ofte - og gjør det fremdeles. ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Vi hadde en omtrent i hagen vi, og den gikk og tusla rundt i fjellet der jeg pleier å ri, syntes ikke det var noe særlig...(ihvertfall ikke når jeg red i mørkes, syntes jeg såg moskus overalt)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  23:01:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Ullsokken:
bra at noen er enige med meg. får vanligvis temmelig mye pepper når jeg nevner dette, spesielt i enkelte miljøer.

denne ulvehunden er et resultat av seriøs avl, det som er skummelt er om noen idioter velger å slippe disse blandingene ut i skogen og dermed blande inn hund i den ville ulvestammen. da vil man ødelegge den rene ulvestammen og samtidig få ulv som er mindre menneskesky.

har selv gordon setter jeg da... ikke mye ulvete han gitt... men hvis denne rasen blir lovlig i norge skal jeg løpe og kjøpe!!! *smelt*

men om denne rasen blir lovlig, bør det være MEGET strenge regler omkring oppdrett og kjøp.
dette er jo en veldig spesiell rase, med en utrolig sterk psyke, og må behandles deretter. og for å forhindre at denne hunden får samme status som pitbull og amstaff, samt å unngå utsettelse i den ville ulvestammen, bør det være meget strenge regler, jevnlige kontroller og registrering av alle hunder og valper. Samt eget dna-register, så ulovlig avlede hunder kan spores tilbake til oppdretter/eier og vedkommende få straff.

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  00:31:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Godt å høre at det er flere som støtter ulven i disse sakene ang. ulv/sau! Jeg støtter da landbruket fullt ut også, men akkurat det når sauebondene begynner å syte og klage fordi ulven spiser opp sauene dems, er jeg ikke særlig stolt over.. Dragon 86 har jo allerede nevnt det viktigste, ulven er et vilt dyr, og følger kun sine instinkter, slik den har gjort gjennom flere hundre år.. Nei, la ulven være i fred sier nå jeg!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  01:25:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jepp...! :) ulven var der før bøndene bestemte at "her vil jeg ha beiteplassen min", men dette er jo en typisk menneske-greie, "nå har jeg bestemt sånn og sånn, så får alle bare gjøre slik"
det er ingen som kan ødelegge mer enn oss mennesker...
noen hyler over at ulven tar sau, bjørnen tar sau, rådyr ødelegger avlingene, osvosv, det er jo tross alt vi menneskene som har laget disse mulighetene. og grunnen til at dyrearter blir utryddet, eller at menneskene føler at de kommer for tett innpå, er jo på grunn av av vi overtar terretoriet... eneste forskjellen er at vi mennesker kan bygge hus, sette opp gjerder, skyte og snakke for oss... dyra har ikke denne muligheten.
vi menneskene kommer til å sørge for vår egen utslettelse tilslutt... tror jeg iallefall...

hmm... et spørsmål... dyr følger jo sine innstinkter... gjør vi mennesker det? og hvilke innstinkter følger vi...?
vi formerer oss jo... og sikrer artens overlevelse, på bekostning av alle andre arter. men med unntak av dette,...?

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.