hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 21 hestetransporter stoppet på vei til Biri.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 21 hestetransporter stoppet på vei til Biri.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  17:28:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
http://www.gd.no/artikkel.asp?Artid=181942

Dette er kanskje noe å tenke over? Politiet stoppet 70 hestetransporter, av 53 hengere fikk 18 bruksforbud. 2 kjøretøy (over 3.5 tonn) fikk også bruksforbud. En ombygd buss ble avskiltet på stedet og får vanskeligheter pga. diverse.

Det er skummelt hva vi utsetter dyra for - hengere som i kontroll får bruksforbud burde ikke eksistere.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  17:43:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, er ikke bra når noen kjører hester i sånne hengere nei... De kan vel egentlig bare være glade for at de ble tatt før det skjedde en ulykke.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  18:33:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
"Langt de fleste bruksforbudene var resultatet av utgått dyretransportgodkjenning, og i tillegg en del lysfeil."

Ikke dermed sagt de var livsfarlige for hestene å stå på, altså.

"Fire andre sjåfører ble også politianmeldt i kontrollen. Grunnen var at sjåførene ikke hadde førerkort som tilsa å kjøre med henger, men bare for trekkvogn.
- Det er svært betenkelig at folk som kjører dyretransporter ikke har de nødvendige tillatelsene til det, sier Karl Ingvald Fuhr i Statens vegvesen til GD. Han varsler at det vil komme flere slike kontroller."

Dessverre er det ofte forskjell på reell kompetanse og formell kompetanse.
Og hengerlappen koster endel.. Noen som vet hvor mye?

Line.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  18:37:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
4-5000 Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  18:40:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Det finnes ikke bilde altså?
Skulle likt og se den ombygde bussen jeg;)

Men det er bra at det finnes sånne kontroller, folk blir automatisk mer forsiktig på hva som er lov og ikke lov.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  19:06:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke noe om at folk ikke skaffer seg de godkjenninger som trengs i tide, eller ikke klarer å holde lysene og div. i den stand de skal være. Finnes ingen unskyldning for det. Heller ikke å kjøre uten (henger)lappen - være seg reell kompetanse eller ikke. Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  13:34:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Nå er jeg av den trege typen blir 21 i des og har fortsatt ikke lappen på bil, har teori prøve og langkjøring i gjen + mørkekjøring. Nå hadde jeg tengt å ta be lappen rett etter jeg tok b, snakket med kjøreskolen og om jeg kjørte mye hjemme, lærte meg å lukeparkere osv så kom lappen på 3000 kr... lønner seg å trene masse...... Men er så heldig at Samoberen får be lappen gratis fra sivilforsvaret pga noe bilgreier, så da får han være skyssen min...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 24/05/2006 :  14:57:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, jeg tok hengerlappen ifjor, og den kom på 9000 kr, og da hadde jeg kun det obligatoriske...... Men om jeg føler meg kompetent til å kjøre med henger er en annen sak... Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:25:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Ja, jeg har hørt at det koster langt mer enn 4tusen for å si det slik..
Men som Bentemor sier; ikke alle som har henger lappen er flinke nok til å kunne transportere dyr, synes jeg..

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 27/05/2006 :  13:14:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakker man med kjøreskoler rundt i nærområdet får man ofte en pakke pris.Jeg får for 5000kr.Men må vente til høsten da..Vanskelig å begynne å tøve med henger som høygravid og med melkespreng
Men det er altså noe jeg SKAL ha.Men da har lappen kostet meg 30 STORE.Bor i ødemarken så glattkjøringsdagen kostet 4 store.
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  19:45:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg tok BE sertifikatet i 2004, da betalte jeg rundt 7- 800 kr inkl. nytt førerkort. Da var det ingen undervisning som det vel er i dag (?), men oppkjøringen er den samme. Sitter her å gaper over hvor høy prisen er blitt i dag, ufattelig!
Det er bra at det er kontroller for veldig mange kjører ulovlig med hest bak seg. De får nøye seg med å kjøre hesten forran seg!

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.