hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hjelp! Hele verden spiser meg opp! hehe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 hjelp! Hele verden spiser meg opp! hehe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Galie

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  21:25:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har kjøpt meg en kjempeherlig varmblods på 10 år. Han er gått på utegang siden han var 3 sammens med en flokk.
Eneste han har sett stort sett er trær, trær og trær.
Så når jeg skal ut på tur alene trur han at alt er der for å spise han opp stakkars. Så jeg gjør så godt jeg kan for å roe han ned o.l.

Men problemet er når han blir kjemperedd for noe og hiver seg rundt , galopperer av sted og bukker som en gal. Som om han er overbevist at den skumle tingen har satt seg på han og skal spise han opp!

Dette har bare skjedd et par ganger , og det er ikke noe vondt i han.
Jeg har tatt utallige join up på han , rir masse på ridebane og tur , og føler vi har kjempegod kontakt.

Ryggen hans er sjekket og equiterapeut fant en skive i ryggen som hadde sklidd litt ut, men hun mente denne burde være på plass igjen nå. skal sjekke han opp på nytt igjen til uka;)

Noen som har vært borti noe lignende at hester blir så redde at de reagerer slik, eller har dere noen andre teorier;)

Jobber masse NH med både på bakken og fra hesteryggen og føler at jeg har blitt en god leder for han.

Takker så mye for svar

www.gallemann.piczo.com

belinda1982

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  17:36:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Nordlandshesten jeg eide før hadde litt av de samme gale faktene.
Han ble redd for noe på tur,heiv seg rundt (180 `),og løp avgårde det forteste han kunne.Han løp helt villt og ukontrollert.Hesten min løp ikke hjem,men langt avgårde...måtte lete hver gang...

Fant dessverre aldri en løsning på dette..Det endte med at jeg solgte hesten min.Turte rett og slett ikke mer...Nå går hesten i rideskole på Jæren!

Dette var det forresten ikke noe hjelp i..
Får håpe du er tøffere enn meg og ikke gir deg
Stå på,og ikke gi deg
Lykke til videre

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.