hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frieserhingst - Anton 343
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Frieserhingst - Anton 343
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

_Emperador

Skrevet - 24/05/2006 :  13:54:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
hei igjen :)

friseren har en helt annen holdning enn andre hester, og nei, de får ikke en unaturlig knekk på halsen, det er slik de går. noen er vinklet mer enn andre, er jo forskjell på alle. første bildet jeg la inn over her er ikke av en topphingst, men en vallak på 4 år fra holland som står til salg. legger ved et bilde av min egen 2 åring, som går løs i roundpen, så kan du se selv, at det er naturlig for dem å gå slik og, uten tøyler til og med ;)
Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 24/05/2006 :  13:58:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
min marinus løs: som du / dere ser samler han seg nesten av seg selv, ingen tøyler som holder han nede...

marinus som åring:

Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 24/05/2006 :  14:02:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
hovskjegg er et kjennetegn på kaldblodige raser jo, men ... hovskjegg på friseren er rasestandard, det betyr ikke at frieseren er kaldblods... frieseren er en varblodig rase, skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere .. ? men men... Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  14:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frieseren er varmblods
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 24/05/2006 :  14:11:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
TAKK :) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  14:34:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
de første bildene med "knekk" er da rytteren som provoserer frem, dette er ikke vanskelig på hvilken som helst hest. Frieseren har høytreist hals men skal aldri ris bak lodd og har heller ikke naturlig bak lodd holdning. For å si det sånn, når jeg rir på lopke som er 165 ca ved siden av en stor hannoveraner på 175 (og den er virkelig diger) er nakkepunktet til Lopke stadig høyere en hans..

Å sammenligne hest, du spurte hvordan de var å ri, det kan ikke beskrives annet at stegene er anderledes og helt motsatt en arabers.. der var heller ikke noen kritikk av araberen.
Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:21:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
Her er Haykegutten for et år siden. Samler han seg ikke ganske greit her da? eller?
vakker er han hvertfall...
'
(Foto:hestegaarden)

http://www.korumdalen.no/
Redigert av - Korumdalen_Frieserstall den 24/05/2006 22:25:06 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:33:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
er det ikke veldig høye krav for og få godkjent en friser?

de må være en viss høyde og ha 4 godkjente foreldre?

var på et kjempe stutteri i dammark for 2 år siden og der kunne jeg tenke meg og blitt allså
så mye vakkre hester a gitt!

men en ting så de foret hesten der og de fikk jo så mye som min lille islandshest!
er friseren en nøysom varmblods?
og ingen av hestene der så tynne ut

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:54:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
vet dere ikke at det er ufint å legge ut slike bilder, når personer med dårlig økonomi kan se dem...?

*hrmf*

*Siv går nå og sutrer fordi hun ikke har råd til frieser....*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  23:07:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, enig med Dragon her gitt.. Guri, så nydelige hester, men akk så dyre! :-/
www.hestene.no Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  23:27:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
En liten betraktning, bare: Hun derre dressur-dama på friesen burde definitivt ikke ha surret på de fæle, klumpete hvite bandasjene. De så helt malplasserte ut på den lekre hesten, og hovskjegget ble helt "tyna".
Bare noe jeg synes, altså....
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  00:31:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En liten betraktning, bare: Hun derre dressur-dama på friesen burde definitivt ikke ha surret på de fæle, klumpete hvite bandasjene. De så helt malplasserte ut på den lekre hesten, og hovskjegget ble helt "tyna".

Opprinnelig postet av T. Boysen

Er helt enig, frieseren burde gå uten bandager på stevne, det ser teit ut, men det er jo for å se beinbevegelsene bedre, derfor er de hvite, de beskytter jo ikke for noe. Hovskjegget skal få lov å flagre om man har en hest med så mye hårprakt (hvilket Lopke ikke har ennå :(
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  00:43:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er det ikke veldig høye krav for og få godkjent en friser?

de må være en viss høyde og ha 4 godkjente foreldre?

men en ting så de foret hesten der og de fikk jo så mye som min lille islandshest!
er friseren en nøysom varmblods?
og ingen av hestene der så tynne ut

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Jo det er strenge krav både for Stambok, Ster, Model..

Høyden skal være over 150 og 155 for Ster.

De skal selvfølgelig ha godkjente foreldre, faren SKAL være avlsgodkjent, og det er her mange ikke helt følger med desverre..
Det er derfor man legger MYE MER vekt på morssiden idet faren er av beste kvalitet uansett!! Moren skal være MINIMUM. Stambok. Og det skal gå tilbake i flere ledd. Man derfor ikke bare kjøpe en frieser og begynne å avle.. da får man ikke godkjent sin avl og pengene er bortkastet.. Desverre er det også mange som ikke helt har forstått poenget med dette.

Ja frieseren er nøysom, men om det var sommer eller vinter du kom?? Jeg forer selv med 1l. kraftfor morgen og kveld og ca 7 kg høy. Det er forskjellig fra hest til hest, i Holland er de ikke akkurat tykke, så hestene er nok like nøysomme som islendingen, bare man forer med rette for (i DK har MYE større utvalg)
Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 25/05/2006 :  00:48:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av T. Boysen

Er helt enig, frieseren burde gå uten bandager på stevne, det ser teit ut, men det er jo for å se beinbevegelsene bedre, derfor er de hvite, de beskytter jo ikke for noe. Hovskjegget skal få lov å flagre om man har en hest med så mye hårprakt (hvilket Lopke ikke har ennå :(

Opprinnelig postet av Lopke

det er jo da ikke lov å ha hvite bandasjer på stevne.. dette var rideprøver i forbindelse med kåringen i 2006
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  01:13:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ikke lov å ha hvite bandasjer på stevne?? Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.