hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frieserhingst - Anton 343
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Frieserhingst - Anton 343
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

_Emperador

Skrevet - 23/05/2006 :  10:01:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
Satt å surfet på net i natt, og kom over hjemmesiden til den flotte frieserhingsten Anton 343.. men jeg må innrømme at jeg fikk litt hakeslipp gitt..

som sikkert mange har fått med seg, er ikke hvitt tillatt på friesere i avl, desidert IKKE på hingster... hvorfor finner jeg da flere bilder med hvitt i panna på Anton???!!?? se selv www.anton343.com

Regner med at Lopke tar tråden her, og kanskje kan hjelpe meg å finneut om dette er riktig i tilfellet??? siden denne staselige karen er pappa til Lopke ;)

er jo litt rart om det er.. han er jo rangert som 3 beste hingst i verden i 2005 tror jeg det var...
vel vel, legger ved et par bilder jeg....

Redigert av - _Emperador den 23/05/2006 10:02:45

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:14:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.. mystisk.. ja dette er pappa til min kjære.. skal ringe DK og høre. Har ikke sett dette på bilder før. Jeg vet han ikke er så gammel at det er grå hår.. mystisk mystisk merete...

og ja han er nr 3 i verden så det veldig rart! hvitt er ikke lov.
kommer tilbake..
Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:24:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
Hmm...Det må da være en feil dette her. de kan da ikke gjøre unntak for ham og godkjenne ham hvis han har hvitt i panna. umulig! hmm.. venter i spenning på fortsettelse:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
på FPS oversikten står han registrert med 0 i hvittprosent...
han er fra 1992.. dvs 14 år..
Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:08:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
sikkert feil med bildet da Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 23/05/2006 :  11:21:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
ja, vet han står med null i hvitt prosent.. men synes dette var rart... så det jo på flere av bildene og... og grå hår er jo litt vel tidlig i en alder av 14 ??? rare greier...
Redigert av - _Emperador den 23/05/2006 11:22:37 Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 23/05/2006 :  11:25:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
har forøvrig aldri ramlet innom den siden hans før, var jo litt gøy å lese om hva han gjør " over there " ;) håper IKKE dette er hvite hår altså !!! da kan FPS gå å skamme seg !!!! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:34:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
HA HA.. snakket med Miriam netopp. Anton avler IKKE hvitt, han er 0%!!! bærer IKKE genet. Han er bare blitt litt grå på sine eldre dager.. Hoppa hennes er lik.. og er nesten like gammel. Han er 100% svart. Det kan dere se på litt yngre bilder.

tviler på at en hest som Anton hadde fått den premieringen om han hadde hvitt i pannen :) Han er far til Teade som også er godkjent avlshingst. Begge er idag solgt til USA.

Ted Kop Jansen er oppdretter og Miriam jobber for ham. Så jeg er ikke i tvil at det er gode hester hun selger :) *skryt skryt*

Redigert av - Lopke den 23/05/2006 11:37:26 Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 23/05/2006 :  11:43:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
*phu*

godt å høre!!!!

hadde vel synes det hadde vert noksa rart ja!!! en regel er jo en regel, og skal jo gjelde alle ;)

bra du tar saken i dine hender Lopke ;)

PS! vet jo at ted kop og miriam er seriøse da
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er et spørsmål som jeg har lurt litt på i det siste.
Satt å så i den gamle hesterase boka fra penny klubben for en stund tilbake å der står det at friseren er kaldblodig, jeg har hørt av ei som driver med frisere at dem er varmblodige.

Hva er riktig?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:00:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er varmblods...

Penny vet ikke en shit!! i pennyverden er alle dårlige hester blitt misshandlet og hvis man gir dem nok klemmer blir hesten bra igjen..
Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 23/05/2006 :  12:05:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
he he Lopke :P

Penny suger hi hi

men Frieseren var jo opprinnelig kaldblods da .... men er jo ikke det lenger da den er avlet Myyyye penere fram som brukshest :)

de gamle freiserene var jo drit tunge :) glad de har blitt som de har blitt :)
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar...

Var medlem der når jeg gikk på barneskolen, så det er en gamel bok...

Jeg har lenge vurdert på å kjøpe meg en friser, men det er jo flere her til lands som importerer dem, er det noen her som har noen erfaring om hvordan Anja Sønsteby er, for jeg vil kjøpe av noen seriøse hestehandlere. Hun er den som er nærmest meg som driver med frisere.
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 23/05/2006 :  12:07:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
i pennyverden er alle dårlige hester blitt misshandlet og hvis man gir dem nok klemmer blir hesten bra igjen..

Opprinnelig postet av Lopke

Dagens!

Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 23/05/2006 :  12:13:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
hei :)

er ingenting å lure på!! skaff deg frieser, jo før jo bedre!!!

anja sønsteby er flink hun, men det er dyrt å handle av henne. jeg har F.eks en hoppe på hånden fra holland, bedekket med Wobke, ferdig inn i norge for 10 000 Euro. anja har en hoppe til salg, uten føll = 90 000. den jeg har på hånden er faktisk MYE finere :)

anbefaler deg å kontakte miriam i danmark, vip friesren, eller soma eller korumdalen friseroppdratt.

kommer jolitt an på hva du vil ha for en hest, er bare å kontakt meg på mail, så kan jeg være behjelpelig ;)

er forresten MASSE du må sette deg inn i før du i det hele tatt tenker p ¨handle :) slik at du ender opp med en god hest ;)
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  12:55:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får ikke opp siden til Anton, jeg..
Men det finnes flere flotte bilder av ham her: Gabrielle Boiselle.
Den dama kan dette med å ta bilder!!

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 23/05/2006 12:56:40 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.