hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Edderkopper i stallen..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Edderkopper i stallen..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:53:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, har ledd godt av de siste innleggene, hehehe

Når en snakke rom slanger også ja... Min mann har angst for slanger.. For en tid tilbake var vi på tur med hundene, plutselig stoppet de opp og snuste på noe. Jeg gikk frem og tok en titt, så bort på mannen min og sa med ivirg stemme "kom og se det er en slange jo "
Glemte heelt bort at han har angst for dem.. Det var jo bare en sleve da, men den som dyttet sin fru forran seg og selv kom luntende i en usikker gange et stykke på trygg avstand bak var ham!!
Hmpf, og jeg som trodde jeg hadde funnet meg en gentleman

Jaja, det bryr meg ikke, jeg er ikke redd slanger. Godt vi har hver våre ting vi er redde

Ja Harneshaug, jeg må nok innse at jeg har fobi.. Og jeg har ikke sett Aracnafobia, prøver du og skremme vettet av en stakkars?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neida Bente skal aldri nevne det mer (-: Godt å se det er flere som er oppe i natten! Du er også en flittig gjest nattestid har jeg lagt merke til (-;
Sov godt da Bente "and dont let the........ bite"

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  01:04:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, just come on you Men jeg tippet det var en skrekktype-film om edderkopper? (Oooææææ.... *grøsse*)

Ja jeg sitter oppe for tiden om nettene, ikke helt enkelt og fåsove når kroppen værker Er noe dritt, men så er det jo flott og ha forumet og lese på da, hehe.
Men nå skal jeg snart prøve krype til sengs, og ikke drømme om edderkopper.. *grøsser igjen...*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  02:44:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gulp sier nå jeg... Hjertet mitt stopper hver gang jeg overaskende støter på en......for ikke å snakke om den som evt hadde tulla med meg med å tatt en i hånda å slippi den på meg.. Jeg LOOOVER, jeg hadde smelt personen rett i bakken..

Derimot om jeg oppdager den i god tid og den i tillegg er litt hjelpesløs så kan jeg faktisk finne på å redde den. Eks en som hadde detti nedi do og lå å kavet for harde livet.. Tok do børsten og lot den krabbe på og slapp den ut i steinrøysa... Moser mange men redder noen også...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  07:52:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
for ikke å snakke om den som evt hadde tulla med meg med å tatt en i hånda å slippi den på meg.. Jeg LOOOVER, jeg hadde smelt personen rett i bakken..

Opprinnelig postet av oleo

Dette gjorde såklart min mann da vi var på ferie i Hellas, Skiathos!! Eneste forskjellen var at han ikke hadde noe i hånden, men det visste jo ikke jeg! Han hevet hånden forran ansiktet mitt og åpnet den forsiktigt. Jeg satte såklart i en høy c som kunne knuse glass, drylte til ham og formelig hev bena på nakken!!!
Og han gikk rundt med "done-lyd" i øra leenge etterpå

Dette gjør han ALDRI igjen, hehe.

HelleG

Skrevet - 24/05/2006 :  09:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
He he nå har jeg fått meg en god latter på morgenen. Er selv livredd edderkopper, men da jeg leste om svigermor som hadde døpt en edderkopp, da klarte jeg ikke å la være å glise stort.

Har masse edderkopper i stallen jeg og, men ser dem som regel ganske så fort...kan være røngtensyn utstyrt spes. for å se disse?? Gjør meg ikke så mye så lenge jeg kan gå vekk fra dem, men kommer de mot meg er jeg ikke sen med å rømme nei!!

Vi har jo ikke giftige edderkopper i Norge og takk for det, men den som er vanlig og som de fleste ser og Ulveedderkoppen. Den hårete store ekle.......yakkk......den biter, og bittet er som et myggestikk, bare at det klør og svir mye mer og du kan hovne ganske bra opp. Er dessverre allergisk mot blodsugere, som mygg og knott og ser ganske kulete ut når de har vært til angrep på meg. Men aller verst er det om jeg blir bitt av ulveedderkoppen i løpet av natten...da er de aktive og raser da gjerne rundt der det finnes mat. Og det er jo da gjerne soverommet hvor myggen gjerne vil spise på meg....så jeg har hatt noen skikkelig hevelser og svie og møkk pga disse instektene og ser helst at de holdt seg vekk, men det var dagens ønsketenkning. Så jeg må si meg enig i at slik "super" spray for å bli kvitt dem med, høres supert ut.

God sommer alle sammen.....med eller uten eddiser

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  10:35:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Stjerneskudd fant du ut hva sprayen heter?

Jeg skal nemlig spraye soverommet også nå jeg

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  13:10:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan noen legge ut et bilde av en ulveedderkopp? er det sånne i norge? Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  15:30:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Har edderkopp problem på rommet Men det er fordi de følger etter meg, uansett hvor jeg går! Det hadde ikke vært eddekopper (bare små) i stuen på 5år, og etter at jeg hadde sovet der 2-3 netter kom det 3 diigre på en mnd! x( Men nå skal jeg snart til en sån type som skal fjerne edderkoppforbien :P

Ellers så har vi denne sprayen, og den heter PELIAS Universal Inskektsmiddel Spray på alle lister, rundt vinduskarmene osv så kommer ikke edderkoppene inn

Legger også til hav som gjore at jeg begynte å hate edderkopperv
En gang for mange, mange år siden skulle moromer min gjøre meg og broren min til et sted. Jeg gikk inn i garsjen der bilen sto da jeg plutselig kjente noe som kilte i nakken. Tenkte det bare hjalp å klø litt, så stakk hånden ned hodeåpningen i genseren. Og gjammen meg så fulgte det med en edderkopp på hånden min. Hvem tror dere skrek da? Var en skikkelig ekkel en også, lange bein, og sån svart "blank" kropp.

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 24/05/2006 15:47:19 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/05/2006 :  15:40:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kan noen legge ut et bilde av en ulveedderkopp? er det sånne i norge?

Opprinnelig postet av Weingi

Som jeg har forstått finnes det flere sorter ulveedderkopper. Skummle dyr som ikke spinner vev, men går på jakt.

*kjenner det begynner å klø på ryggen*

Den har forresten 8 øyne. Og de finnes i Norge(tror det ble riktig kart). Men iallefall, de finnes i Norge. Husk, det er ca. 50 arter i Norge

Ellers er sorte enker fæle

Og det finnes 37.296 edderkopparter i verden.

Så snill jeg er *sniker seg stille og rolig vekk*

Redigert av - Bustetrollet den 24/05/2006 15:45:30 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  15:48:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  18:40:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
x-tine... *skrive en nordnorsk regle til deg senere på msn*

ÆSJ.

-Marte Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  18:49:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nomiin, så søte Kristine :P Haha!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/05/2006 :  19:01:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Kvinne gikk med edderkopp i øret":
http://www.nesteklikk.no/20060111/78545.html

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  00:01:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Æsj-a-meg..... Nå kribbler det overalt på meg jo.... Eklere dyr finnes ikke... Finnes virkelig disse ekle typene eddiser her hos oss, i Norge??

Nå har jeg ikke fått somlet meg til og kjøpe spray enda (har ventet litt for og se om Stjerneskudd fant ut hv aden het), men på fredag (!!!) da skal Bente sporenstrakrs opp til gartneriet og spørre etter en sprayflaske som er slik som beskrevet

Victoria hvor selges Pelias insektsmiddelet? bare så jeg har en backup-plan. Enten det eller så kjøper jeg dem begge, tror det kan være like så greit jeg

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.