hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Edderkopper i stallen..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Edderkopper i stallen..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:59:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding

[/quote]

Jeg er av typen som begynner å hyle og grine hvis en edderkopp befinner seg i samme rom som meg, kommer den nær meg.. vel, da tror jeg at jeg hadde besvimt eller tørnet gal...

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

[/quote]

Nei nei, det du ikke... *Bente i panikk her * Da får de hvertfall all sjans til og komme og klatre opp på deg.....
Jeg hadde ALDRI turd og besvime i nærheten av edderkopper....

Hehe, Birre, slike tanker har jeg stadig vekk I en stall jeg var i før, knertet jeg noen fæle svarte og da følte jeg plutselig de vrimlet rundt bena mine. Jeg løp ut fra stallen i en viss fart, og hoppet regndansen på tunet, hehe.
Etter den opplevelsen tenker jeg ofte - og føler - at de som regel legger de slagplanene når jeg kommer nær dem

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/05/2006 :  13:06:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg gikk høygravid med Fabian, lå jeg en kveld og leste på sengen. Det begynte å kile og klø sånn på venstre armen. Jeg klødde meg og snudde meg for å se, og der spaserte den DEN langbeinedderkoppen.

Da er det fint å vite at de er den eneste av edderkoppene som ikke spinner nett, men de biter og glefser i seg byttet på stedet...

Jeg trodde jeg skulle føde der og da.
Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  13:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Engang for lenge siden, hadde jeg vært ute på plenen og samla ferskt grass til kanninene mine:) Når jeg kom inn, kikket jeg meg i speilet og opp av genseren kravlet en langbeina edderkopp oppover halsen min. Skal si skrotten min begynte å hoppe og hyle.

*Takker høyere makter for at vi ikke har den sorte enke* Kan ikke si jeg forstår at den gjør mye nytte for seg gitt.
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  20:55:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
HAAAATER EDDERKOPPER!!! GRØSS OG GRU!!
Skjelve skjelve. Godt å høre at det ikke bare er meg som er redd de ekle krypa

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:17:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har merkelig nok ingenting i mot edderkopper.. Kona til søskenbarnet mitt har tarantell, synes den er bare søt.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/05/2006 :  22:50:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slå de ihjel. Vri beina rundt på de og pirk ut øynene.
Jess, sånn ble det etter jeg fant en saftig etterkopp oppe i potetgullskåla *sikle*

Redigert av - Bustetrollet den 23/05/2006 22:51:10 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  23:05:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Slutt, Kristine!!.... Jeg får kribbling her jeg sitter... Har trukket bena godt opp i stolen og grøsser så hårene reiser seg i nakken...
Ikke over mitt lik om jeg noen gang hadde turd komme i nærheten med mine fingre på en edderkopp... De er kanon-nifse jo. Fatter ikke at du tørr, jeg...

Jeg er ikke så redd taranteller, det blir liksom annerledes syntes jeg. De er større og lettere og se. Siden det er de små med store mager, og de med laange ben, pappa har løpt etter meg med så er det liksom dem jeg har totalt "noia" for...
Han gjorde meg en real bjørnetjeneste der ja, den godeste pappaen min

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 23/05/2006 :  23:51:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
En venninne av meg som bor i California har 12 taranteller i glassbur på rommet sitt.
Gjett hvem som aldri kommer til å dra på besøk til henne?

Jeg får som regel helt panikk om jeg ser en edderkopp, uansett hvor liten den er.
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  23:56:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingenting mot edderkopper jeg. Finner jeg en inne bare plukker jeg den opp og slipper den ut. Hvorfor?
Jo! fordi er det en ting jeg HATER over alt på jeord er det MYGG/KNOTT!!!!!
Edderkopper spiser disse, ergo; min beste venn (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:04:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Betsemor pleide alltid si at "edderkopper må dere ikke drepe, de bringer lykke"

Jajaaa, Bente knuste hver enkelt edderkopp med stoore flate gjenstander den tiden hun vasket i huset til bestemor. Det varte helt til bestemor fikk se det, da ble det fort slutt på det ja...
Etter hun så det var hun med meg over alt og tok dem forsiktig opp i hendene sine og bar dem ut..

Jeg grøsser bare ved tanken igjen jeg...

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he he.. stakkars deg Bente, er bare å innse det, du har fobi? Sett Aracnafobia? (-;
Det med lykke har jeg også hørt og dessuten at det blir regn om tramper på en edderkopp.
Delte leilighet i 2,5 år med en venninde som var like redd som deg. Hørte stadig vekk HELEEEEEEEEEN i meget stigende hysterisk tonefall fra rommet hennes. da måtte jeg inn å berge enten henne eller edderkoppen, er ikke helt sikker på hvem som var mest redd.
Hun presterte en gang å springe etter en edderkopp inne på stua samtidig som hun sprayet den med Radar, på nymalt hvit stuevegg he he he.. den veggen måtte males etterpå (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  00:13:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mus og slanger - helt OK - men edderkopper! Grøss og dobbeltgrøss!!!

Aller første gang jeg møtte mine tilkommende svigerforeldre (eh, for 24 år siden), måtte jeg en tur på toilettet. Da jeg skulle snu meg for å hente nødvendig papir, stirret jeg rett på den største og ekleste edderkopp jeg har sett! Jeg fòr opp fra do, med buksa på knærne, satte i et kjempehyl og stormet ut av badet! Da sa svigermor, ganske rolig: "Å, så du har møtt Lasarus." - Jeg sto der skjelvende og blek, og MEGET upassende kledd....

Siden har alle edderkopper, særlig de store blitt kalt for "Lasaruser". - Og svigermor morer seg enda over historien, mens jeg blir like flau!

Så alle dere som er redde for eddekopper har min fulle, hele og totale forståelse og medfølelse!
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:23:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
edderkopper er fæle skapninger..samme med mus,slanger, og resten av de små ekle beistene som lusker rundt i stallen..

ikke at jeg har funnet en slange da;)

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:28:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Herregud, jeg blir gal av å tenke på edderkopper.. Etter å ha lest innleggene føler jeg at det kryper edderkopper overalt på meg - og biter meg!! Wæhh..

Her om dagen var det en edderkopp på veggen ved senga mi.. HVEM frika ut? Klokka var midt-på-natta og, så det var ingen andre våkne folk som kunne ta den.. Så jeg tok et ark, smæsja edderkoppen, fikk panikk for at den ikke skulle være død og slengte arket ut vinduet... Pappa kom inn om morgenen og lurte på hva i H jeg hadde holdt på med siden det lå ark i hagen:P

-Marte Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  00:34:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
æææh! for en slem tråd!:( det kribler over hele meg nå:( blir kvalm og redd bare av å lese om edderkopper..skjønner godt at du ikke vil ha de i stallen.. og nei cowgirl..har man først edderkoppfobi så hjelper det ikke å lese om dem nei...

hva med sånne små maskiner som lager sånne lyder kun edderkopper hører? finnes til katter, rådyr, forskjellige insekter osv... husker ikke hva det heter, men skal visst være effektivt.

...:: ::.. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.