hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Edderkopper i stallen..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Edderkopper i stallen..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  02:12:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nå som varmen og våren er kommet, kommer jo disse hersens edderkoppen frem igjen da.. Uansett hvor jeg snur meg føler jeg der sitter edderkopper og "ruger"
Min far har gjordt en real jobb med og skremme meg hinsides all vett og forstand med disse små krypdyrene, da jeg var liten!! Så jeg får totalt "noia" når jeg ser disse dyrene...
Vet noen av dere om der finnes noe jeg kan spraye eller noe, som kan fjerne i det minste en del av dem i stallen?..
Noe som ikke kan være skadeligt om hester eller katter puster det inn, så jeg hadde ikke turd bruke radar! Noe annet dere vet om?
(åå, hadde der bare funnest noe en kunne spraye på hver enkelt edderkopp, og så svupp ; så hadde den svulmet opp og blitt borte )

Det er jo dårlig kombinasjon og ha totalt angst for disse dyrene, og samtidig nesten bo i stall.. Men men, slik er det da for min del..
Mye av utstyret mitt (spesielt dekkener og bandasjer) blir liggende en hel sommer om jeg ser en edderkopp i nærheten av utstyret..

Nå er jeg så heldig og ha en kjempesnill mann som høytrykkspyler hele stallen vår hver sommer, så de fleste blir jo utrydda da, men nye flytter jo inn! *GRRR!!!*
Og om jeg liksom skal prøve og hjelpe til, vet så og si halve øya det.. For da flyr Bente rundt hylende og vrælende i den visse tro om at de flyktende edderkoppene er på jakt etter henne!! (fakta altså )
Så det beste for meg er og holde meg innendørs mens det vaskes ut.

Jaja, langt innlegg, men bare ett bittelite spørsmål
*Er visst best jeg kryper til køys, er fullstendig overtrett nå ja, kremt*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 23/05/2006 02:20:35

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  02:35:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Må si jeg er i samme situasjon som deg....
Edderkopper,ja fæle dyr.....
Åsså er det jo så utrolig mange av dem...
Syns i det minste dem kunne holdt seg utendørs...

En plass jeg jobba før var det så utrolig mange edderkopper inne så for at jeg skulle klare å bo der,da måtte dem vekk på en måte...
Jeg kjøpte en innsektsspray,husker ikke hva den heter men dyr var den,og da var det bare å spraye ned alle disse smådyra jeg kom over og de døde momentant:)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  07:31:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du kan skaffe deg en matglad stallkatt.. Katten der Miss står spiser alt som kryper, så han flyr overalt, høyt og lavt, for å fange disse krypene. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  07:42:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Åå, Rosita den sprayen hørtes perfekt ut Du må gjerne si fra om du kommer på hva den heter..
Jeg har to stallkatter, Kristine, men de vil ikke hjelpe meg med edderkoppene.. Frekke kattene mine, hehe.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  08:51:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
jeg har også samme problem.
I utstyrssakpet mitt hadde jeg ofte besøk i fjor....
Skapet er lavere enn meg, så jeg må bøye meg ned og stikke hele hodet og overkroppen inn for å hente frem salen min.
Grøss og gru!!!! Jeg har sett mange edderkopper i øynene!!!!
Skikkelig store bestefaredderkopper var det å!!!
Prøvde å spraye med innsektsmiddelet til Stjerneskudd, men det beit ikke på. Har dere egentlig tenkt over hvor seigliva disse krypa er? De tåler MYE!

Men , jeg fant løsningen. Det er ett gartneri på andre siden av gaten der stallen ligger. Gikk dit å kjøpte en stor sprayflaske med noe som skulle ta det meste av innsekter, og det gjorde det!! Husker ikke hva den het, men den var gul, blå og rød, også var det tegning av en flue på den. Flasken er formet som elnettflasken. (hårsprayen)
Utrolig effektive greier!!! Hadde ikke noen slags innsekter i skapet resten av sommeren. Sprayet også i hjørnene i boksen til Stjerneskudd. Der myldret det av småfluer, men ikke lenge.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  09:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Edderkopper trekker gjerne mot steder der der det er fluer og andre insekter( mat), klarer man å holde fluer o.l. borte er mye gjort.
De liker ikke glatte lyse flater, eller lyse rom - lys på edderkoppen med en lommelykt e.l. og den løper som f...
De liker seg steder hvor det er fuktig/ rått og mørkt.

Trøsteklem fra Renate som altfor godt kjenner til edderkoppskrekk

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:30:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg skal skyndte meg til gartneriet her og beskrive sprayflasken du skriver om, Stjerneskudd. Så håper jeg hun har en slik flaske som jeg kan få testet det ut i stallen min også

Det hørtes fælt ut og måtte face disse ekle krypene på det viset, ved og formelig krype inn i skapet selv... *grøsser meg her jeg sitter*

Hele stallen min er hvit, og med glatte vegger (husker ikke hva de platene heter som vi har kledd veggene med, men de er veldig glatte!), men likevel kryper uhyrene der
Dustete dyra!!!
Og så i fòrkassen min da...*hjertesukk* Det føles som om jeg henter frem fòret til hestene med livet som innstas... Kremt, hva hvertfall med armen min da.. Svære svarte med kjempemager som venter der...

Nei, jeg håper gartneriet har en slik flaske som du beskriver, Stjerneskudd, for disse krypene jeg i det minste få redusert litt på..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/05/2006 :  10:39:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Edderkopper gjør en kjempejobb med å holde andre småkryp unna. La de være, de gjør da ingen fortred.

Kanskje fobien for edderkopper gir seg om du setter deg ned og leser litt om de? Edderkopper er interessante dyr, og de er faktisk en smule intelligente også
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:51:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tviler sterkt på at det hjelper og lese om dem, Birre... Jeg har blitt så dyktig vettskremt av min far opp gjennom alle år jeg bodde hjemme, at det sitter altfor dypt!
Og skal jeg la dem være ender det med at jeg ikke greier være i stallen lnengre til slutt, så disse skal reduseres litt på. Må hvertfall tynne ut bestanden litt (som de sier om de søte rådyrene som løper rundt her)

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:56:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Det er sterke saker den sprayen. Tømte skapet mitt for utstyr før jeg sprayet, og ventet til det tørket før jeg puttet tingene inn igjen.

Boksen til Stjerneskudd sprayet jeg på morgenen, når han var sluppet ut, og skulle være ute hele dagen. Sprayet ikke å plasser der jeg vet han gnager/slikker/spiser.

Greit nok at edderkopper spiser andre insekter og alt det der, men jeg vil ikke ha de så nære innpå meg at jeg får øyenkontakt!! Får frysninger på ryggen!!!

Lykke til med skadedyrkontrollen Bente! Skal på gartneriet å kjøpe meg en flaske jeg også. Sender deg navnet på den så fort jeg finner det ut.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:19:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Edderkopper gjør en kjempejobb med å holde andre småkryp unna. La de være, de gjør da ingen fortred.

Kanskje fobien for edderkopper gir seg om du setter deg ned og leser litt om de? Edderkopper er interessante dyr, og de er faktisk en smule intelligente også

Opprinnelig postet av Birre

Hvis Bente har like stor skrekk for de krypene som meg, tror jeg det å lese om dem bare gjør ting verre! Tro meg! Jeg har lest og sett naturfilmer om de, og jeg ble bare reddere!

Jeg er av typen som begynner å hyle og grine hvis en edderkopp befinner seg i samme rom som meg, kommer den nær meg.. vel, da tror jeg at jeg hadde besvimt eller tørnet gal...

Noen edderkopper hopper jo! og så biter det... huff, kjenner at jeg begynner å føle at det er noe som kryper oppover beina allerede!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:32:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Edderkopper er interessante dyr, og de er faktisk en smule intelligente også

*Ler*

Tror kanskje ikke den opplysningen hjalp på skrekken

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:52:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Edderkopper er ekkelt. Inne i huset får de ikke overleve, men i stallen lar jeg de som oftest være i fred. Så lenge jeg ikke får de på meg, så takler jeg de... et sted må de jo leve de også?
Jeg kjøpte en spray fra et sånt skadedyrfirma en gang. Veldig effektiv.. husker ikke hva den het, men sånne steder kan man iallefall få tak i noe som virker :)

Liker ikke edderkopper...Tok på meg en bukse en gang (lenge siden jeg hadde brukt), som hadde blitt hus for en edderkopp. Plutselig merka jeg noe som beit skikkelig - gjorde dritvondt. Jeg reiv av meg buksa, og ut hoppa det en edderkopp. Jeg kasta opp og holdt på å svime av... sikkert mest av sjokk og vemmelse. Det var en sånn med hår også...skikkelig ekkelt! Måtte dra til legen jeg, for å forsikre meg at jeg ikke kom til å dø...:p

Hilsen Anette som får total angst av å se den Harry Potter filmen med alle edderkoppene....*yaaak*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:55:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Liker ikke edderkopper...Tok på meg en bukse en gang (lenge siden jeg hadde brukt), som hadde blitt hus for en edderkopp. Plutselig merka jeg noe som beit skikkelig - gjorde dritvondt. Jeg reiv av meg buksa, og ut hoppa det en edderkopp. Jeg kasta opp og holdt på å svime av... sikkert mest av sjokk og vemmelse. Det var en sånn med hår også...skikkelig ekkelt! Måtte dra til legen jeg, for å forsikre meg at jeg ikke kom til å dø...:p
Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

!!!!! Har vært igjennom akkurat det samme! Måtte også kaste opp, men ble heldigvis ikke bitt.. ååårh!! ekleste jeg kan tenke meg..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/05/2006 :  12:01:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Edderkopper er interessante dyr, og de er faktisk en smule intelligente også

*Ler*

Tror kanskje ikke den opplysningen hjalp på skrekken

Opprinnelig postet av Horton & Renate

He, he... Det var kanskje slemt å skrive at de kan tenke litt. Legge noen skumle planer om hvordan de kan overta hele stallen! Ho, ho, ho!!!

Jeg leide en sokkelleilighet for noen år tilbake - de edderkoppene skulle dere ha sett!!! STOOORE og svarte, og de hadde barnerommet bak klesskapet mitt på soverommet!
Jeg kastet ut alle mann, det ble jo rene kollektivet
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  12:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal fortelle om et sted jeg satt barnevakt som hadde fått selv de største edderkoppelskerne til å pisse i buksa!

De myldret over alt, løp om kapp over gulvet og koste seg offentlig i senga mens eieren lå der!!! æææsj...

hadde et DIGERT reir bak senga, det var nok festlig for stakkars har-veldig-edderkoppskrekk-tanten min...herregud, dere vet ikke hva mye(og DIGRE) eddiser er før dere har opplevd noe sånn...jeg satt å skalv i en stol midt på gulvet helt til tante kom hjem, tok beina fatt og kom meg kjapt ut derifra...etter å ha ristet et par stykker ut av skoa...gugg, nei fysj og æsj....
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.