hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trav over diagonalen.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 trav over diagonalen.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  22:41:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal på mitt første dressurstevne nå i uka. skal starte LD. spørsmålet mitt gjelder når man skal vende gjennom diagonalen i trav. kommer jo i nedsittende, og skal ri lett gjennom diagonalen og ri nedsittende igejn. hvilken diagonal skal jeg ri i over diagonalen? (sitte ned ved ytterste fot) uff, dette ble et rotete sprøsmål, men håper noen skjønner det
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  22:56:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv å få til at du traver på rett diagonal, men hvis det blir feil synes vertfall jeg det ser stygt ut hvis man bytter midt over diagonalen... Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  22:56:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv å få til at du traver på rett diagonal, men hvis det blir feil synes vertfall jeg det ser stygt ut hvis man bytter midt over diagonalen... Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  07:26:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan ri på den diagonalen du vil over diagonalen.. Det har ikke noe å si siden man kun rir lett over den ene diagonalen.

Lykke til ihvertfall;)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  08:51:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Riktig diagonal betyr at du sitter ned når indre frembein, og yttere bakbein er i bakken på et bøyd spor. Over en diagonal rir du ikke hesten bøyd, og du har ikke noe som heter riktig eller feil diagonal på et rett spor. Ri på den diagonalen som passer deg. Noen velger å si at du f.eks. på diagonalen MXK, er lengden M til X på høyrehånd, og X til K på venstrehånd. Dersom du rir lettridning gjennom svingen før M er det naturlig å bytte diagonal midt på diagonalen (av den grunn at du må gjøre det et sted, men gjør det like gjerne hvor som helst på diagonalen), før du fortsetter lettridning på ny hånd på firkanten. Men når du kun rir lett over diagonalen, så bytt ikke diagonal på midten (på X). Det du ønsker å vise i LC (eller LD) er noen forlengede steg. Dersom du sitter ned en takt midt på diagonalen vil dette gjøre at hesten kommer mer ut av balanse. Du rir forøvrig lett over diagonalen fordi man i LC anser det som enklere å vise noen forlengede steg når man rir lettridning.
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/05/2006 08:52:06 Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  09:26:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Riktig diagonal betyr at du sitter ned når indre frembein, og yttere bakbein er i bakken på et bøyd spor.

Dette var 'rett' i Russland før 2. verdenskrig. I andre land, og i Russland etter 2. verdenskrig regner man det normalt for 'rett' når man sitter ned når utvendig frambein er i bakken.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  09:37:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
støtter destrier på den... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Riktig diagonal betyr at du sitter ned når indre frembein, og yttere bakbein er i bakken på et bøyd spor.

Dette var 'rett' i Russland før 2. verdenskrig. I andre land, og i Russland etter 2. verdenskrig regner man det normalt for 'rett' når man sitter ned når utvendig frambein er i bakken.

Opprinnelig postet av Destrier

Hæh?
Hva er rett i Norge i 2006 da?? omvendt? Det har jeg ikke lært..

he he... da vet jeg om noen sier jeg rir feil så er det bare "etter russiske prinsipper" det hørtes jo flott ut..
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  13:26:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Når utvendig bakbein er i bakken skal man sitte ned.

Eller så er jeg feillært, og har lært de jeg har instrurert feil..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  13:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sitter alltid ned når utvendig forben settes ned, har aldri hørt noe annet hverken fra bøker eller noen av instruktørene jeg har ridd for.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 23/05/2006 :  14:28:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wæææ,nå ble jeg usikker her asså!!
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  15:22:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
jeg sitter også ned på utvendig fremben...

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  16:11:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg også sitter ned på utvendig frambein.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  16:16:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det gjør jeg også. Det er det jeg har lært på rideskole opp i gjennom årene.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  16:16:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg sitter også ned når utvendige frambein går i bakken. Aldri lært noe annet enn det, og heller ikke lest noe annet i bøker e.l.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:03:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Destrier

Jeg er også enig i den når jeg faktisk får stokket om hva jeg egentlig mener i praksis, med de ordene som skulle vært skrevet ned her.

Beklager forvirringa Godt dere er våkne..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/05/2006 22:05:14 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.