hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barefoot cheyenne
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Barefoot cheyenne
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tebj0

Skrevet - 22/05/2006 :  22:27:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal nå låne en barfoot cheyenne-sal for en uke for å se om dette kan være noe for hesten og meg:)

Noen som har erfaring med denne salen og kan fortelle litt positivt/negativt?
Føles den veldig bred ut å ri i? Vil helst å ha en bomløs-sal som er så lik som mulig en vanlig engelsk sal, men til en fornuftig pris:/
Holder den seg fin etter mye bruk? Hvordan skal den stellest?
Viss noen har bilder av hest med denne salen på så vil jeg gjerne se

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  22:54:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Skal vi se hva vi får gravd frem.
Her har du Erpur med Barefoot Cheyenne - du får riktig unnskylde at bildet er lite flaterende for hesten ;-)

Synes salen er knallgod å ri i, både på tur og ellers. Får en fin følelse av å være nær hesten, og jeg opplever ikke salen som bred - men det kommer kanskje an på hvordan hesten den ligger på er bygd? For Erpur er av den spinkle typen. Den er også fin på en slik hest som denne; heit og var; følte det ble enklere å holde ham i sjakk med økt nærhet.
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  23:15:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/vip/347/HPIM1050.JPG

Bildet er fra da jeg skulle prøve sal med baksele men....

Jeg har denne salen og er fornøyd Den er bra nok til mitt tur bruk med gjesteopptredner i dressur Passer bra til hesten(fornøyd hest). Får en rettere sits pga stigbøylefestene men det er jo et+!! Skal jo ikke brukes til sprang... Det er vel ikke lov å starte med denne salen(enda!) da den ser jo ikke helt engelsk ut.... Jeg har brukt min nå i ca 2 år og syns den holder seg bra! Jeg har slike"strømper" på stigbøyle reimene for å spare litt på salen men det er jo selvsagt merker etter dem, men tror de hadde vært verre uten "strømpene"

Jeg vasker min sal med salsåpe og smører lett etterpå Enkelt og greit

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  00:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Molly:Hvor får man kjøpt den dritstilige sjabraken???
Sånn har jeg å lyst på *sikle*
Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  00:55:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt en barefoot Cheyenne i litt over et år nå, og er strålende fornøyd med den Er favorittsalen min det. Veldig god til tur både langs vei og i terrenget. Den er kjempegod å sitte i, og er veldig lett. Den blir litt bredere enn en engels sal, og stigbøylereimene er festa litt lenger bak, noen som er veldig bra når man har lett for å få stolsits. Så er setet kjempemykt å sitte i
Vedlikehold ja...der har jeg ikke gjort all verden Faktisk ingenting, bortsett fra å smøre stigbøylereimer! Men den er like myk og fin fremdeles, men den bør vel smøres med smøremiddel beregna til nubuckskinn(?).
Minuset med denne salen er at den fordeler vekten for dårlig hvis man skal hoppe hinder eller ri ned bratt og ulendt terreng. Og for tunge personer egner den seg ikke så godt, særlig hvis man er uerfaren og humper mye.

Her er et bilde av hesten min med bomløssalen på ryggen:

Redigert av - Asbjørg den 23/05/2006 00:56:18 Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  11:40:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg har også en barefoot cheyenne.! Stooorfornøyd..
Elsker den(A)

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  18:55:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.tltrico.com/ produkt- schabrak- antik

Syns også de er tøffe og litt utenom det vanlige

Bare si det du sku´

Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  19:24:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
De er råkule!!!:D
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 23/05/2006 :  21:40:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar:) Så gøy å se bilde av hestene deres. Syns den så mye bedre ut på hesteryggen en bildet av kun salen. Har nå bestilt demosal og gleder meg veldig til å få prøve den selv

Noen andre som har bilde av hest med sal?
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:02:22  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg elsket salen min. Og Lolita elsket den. Jeg har skrevet mye mer på tidligere tråder, og orker ikke skrive noe nå... Bare let deg litt lengre tilbake på tråder ang. bomfri.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 23/05/2006 :  22:12:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser flere har vanlig shabrack eller voijlock under salen.. Er dette nødvendig? Hvor får man kjøpt beskyttere til stigremmene? Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  23:10:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ah, endelig noen spørsmål som ikke har blitt stilt før! *fnis*

Det er ikke nødvendig med ekstra sjabrak/voilock under salen, men det er mye penere. Jeg har en haug til salgs om du er interessert. Veldig billige og allerede tilpasset Barefoot Cheyenne salen *selge, selge*

Jeg kjøpte lik så godt med stigbøylereimene som hører med. Enkelt og greit, de strekker seg ikke og jeg slapp å fikse noen måte å henge opp reimene på. Det er nemlig veldig ubehagelig å ha stigebøylereimene 'riktig vei' i Barefoot'en, siden setet er så flatt og læret så mykt. Det er mye bedre å ha spennene ned, ved stigbøylen.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 23/05/2006 :  23:29:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig jeg er interesert i kjøpe noen underlag dersom det blir barefoot sal på meg Må disse tilpasses på en spesiel måte eller er det helt normale underlag?

Kommer nok til å kjøpe sal med orginale stigbøyle-remmer, men så det var en som svarte at hun hadde brukt "strømper" utenpå remmene. Da gnikker jo ikke remmene mot salen og den holder seg finere. Kunne tenkt meg å kjøpe det i tillegg...

(Sikkert mange dumme spørsmål her nå, men jeg er grønn når det kommer til bomløs sal, så dere får heller bære over med meg)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  08:36:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er helt normale sjabraker, men de har hull til reima som går fra pad'en til salen.

Sånn strømpe kan sikkert beskytte salen ja, min ble en del slitt av stigbøylereimene husker jeg.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  13:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er sikkert jeg som ser dårlig men har dere ikke pad under salen for å avlast ryggraden på hesten, kristy og Asbjørg?? Eller ligger paden inni salunderlaget? Er bare meg som har en tykk og veldig synlig pad

Jeg har strømper på reimene for å beskytte salen og hindre at reimene klyper på leggen Er jo merke på salen der de ligger men slitt? Nei mener ikke det.

Kristy: Jeg har helt vanlige stigbøylereimer med spennene oppe og syns ikke det er ubehagelig, kjenner dem ikke Men det er vel smak og behag!!
Hvilke schabraker har du, kristy? slike med innlegg så jeg kan ta bort equlizer paden jeg kjøpte sammen med salen? eller helt vanlige?

tebj0: Jeg kjøpte strømpene mine på Hooks for noen år siden

Bare si det du sku´

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  13:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har helt vanlige sjabraker som ligger mellom pad'en og salen.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.