hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Intimhygiene på vallak/hingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Intimhygiene på vallak/hingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Draupne

Skrevet - 22/05/2006 :  20:26:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det nødvendig å vaske tissen på hestene våre?
En jente i stallen forklarte meg her om dagen at hesten hennes får slike tørre 'kaker' under forhuden, og disse måtte hun ta vekk. Men blir det slik på alle? Det skal være sagt at dette var en hingst da.
Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg har aldri blitt forklart at man må vaske den. De klarer seg jo ute i naturen, så hvorfor blir det nødvendig når de er tamme?
Hva mener dere?

Draupne

Skrevet - 22/05/2006 :  20:27:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oh, og et par ting til. Dersom man må vaske, hvor ofte gjør dere det, og hvordan? Og hvilken såpe bruker dere?
Er vel ikke alle hester som vil bli vasket der heller?
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  20:29:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
vært ett liknende tema om dette oppe før.. het no slik som " hvordan vaske hestens penis". Kanskje du får noen gode tips der:)
lykketil

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  22:29:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ta en titt her:
Å vaske hestens penis
Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  16:25:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg rører ikke utstyret på hestene mine.Vasker de aldri.
Tror de lettere får infeksjon av å bli vaska...Men har de først fått en infeksjon må det såklart gjøres...
Skulle jeg brukt såpe måtte det blitt grønnsåpe..Men synes ikke såpe bør brukes på ømfintlige plasser

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Tuppelina

Skrevet - 28/05/2006 :  00:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det nødvendig å vaske tissen på hestene våre?
En jente i stallen forklarte meg her om dagen at hesten hennes får slike tørre 'kaker' under forhuden, og disse måtte hun ta vekk. Men blir det slik på alle? Det skal være sagt at dette var en hingst da.
Grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg har aldri blitt forklart at man må vaske den. De klarer seg jo ute i naturen, så hvorfor blir det nødvendig når de er tamme?
Hva mener dere?

Opprinnelig postet av Draupne

Hei. Nei dette er bare tull, har hørt at avlshingster må vaskes ja men ikke vallaker og andre hingster. Har holdt på med travhester i 26 år men ingen av passhestene fikk infeksjon, så ikke hør på alt det folk sier
Du får heller spørre vetrinærene i stedet. hilsen Karin
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  02:24:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Ute i naturen finnes det ikke vallakker, bare hingster. Disse "vasker seg selv" når de bedekker...

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  10:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg vil nå heller tro at det er vallakene som trenger en vask jeg da. Har ihvertfall vært borti mange vallaker med urenheter akkurat der.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:34:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja trodde også at det var vallaker spesielt som trengte vask ja. Hingstene er jo flinkere til og lufte "utstyret" sitt, vallakene er jo ikke så flinke og da dannes det mer urenheter i forhuden og på penisen deres.

Såklart er der jo forskjell på vallaker også, har jo forskjelige selv. Den ene må jeg vaske hos men den andre har jeg ikke trengt og røre i det heletatt. Men generelt har jeg også hørt, sett og lært at det er vallakene som trenger vask.
Avlshingstene har vi aldri trengt og vaske der, og de har alltid vært friske og fine.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.