hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å vaske hestens penis
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Å vaske hestens penis
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:25:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Det må jo gjøres dette også.. Siden jeg vet null og niks om det hadde det vært fint med litt informasjon som:

- Hvor ofte vasker du hestens penis?
- Hva bruker du for å vaske penis?
- Hvordan vasker man den?
- Noe spesielt man må ta hensyn til, passe på eller vite før man kjører i gang?

Raving madness suits me fine

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei du!
Jeg vasker den ca 1 gang hver andre uke...eller hvis det lukter.
Jeg bruker lunket vann på en klut med laktacyd. Vasker med mye vann.
jeg tar rett og slett hånden min inni kluten og fører den opp der penis ligger når den er slapp. Gnikker litt og da kommer det som regel masse puss på kluten. Så skyller jeg den og samme prosedyre til det er rent.

Man bør være forsiktig og se hvordan hesten oppfører seg. Ikke alle som er like glade for det. Men hesten min koser seg veldig

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  21:38:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Meget gode spørsmål, dette har jeg lurt på selv :)
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 03/02/2006 :  00:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er dette egentlig nødvendig?

Jeg bare lurer, har ikke peiling.

Men jeg vet faktisk ikke om noen som driver med dette her på vallakene sine, og de ser jo ikke ut til å ha noe problem med det.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  07:59:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er dette egentlig nødvendig?

Jeg bare lurer, har ikke peiling.

Men jeg vet faktisk ikke om noen som driver med dette her på vallakene sine, og de ser jo ikke ut til å ha noe problem med det.

Opprinnelig postet av rapplilja

På en del hester er det nødvendig. Dette avhenger av hvert nekelt individ, noen trenger hjelp med å få vasket seg, mens noen klarer dette helt fint selv.

Har du en hest som ikke er flink til å holde seg ren ved egen hjelp, bør man vaske den. Ellers kan man fort få problemer med infeksjoner, betennelser osv, og det er ikke noe særlig.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  08:23:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Hva gjør ville hester da? Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  09:19:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva gjør ville hester da?

Opprinnelig postet av Fröya

Såklart kan jo ikke ville hester gjøre noe med dette, og det er vel likt med dem som med de tamme; noen har ikke problemer med puss og betennelser mens andre får det lett.
De villhestene som får betennelser rundt forbi på kroppen må vel bare leve med det. Og noen dør vel muligens også pga infeksjoner.

Men siden vi er så heldige og har muligheten til og forebygge- og behandle betennelser, infeksjoner, sår osv. så er det jo greit og kunne hjelpe hesten

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  09:20:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
det er ikke så mange ville hester som er valakker er det vel? da får de jo brukt utstyret sitt..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/02/2006 :  09:58:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er "sløv" med det der..Tror kanskje jeg gjør det 1 gang i året,på hoppene også..
Men på de 23 årene jeg har drevet med hest har jo ikke noen fått infeksjoner e.lign. Har ikke hørt om andre tilfeller heller.
Er nok derfor jeg ikke er så "hysterisk" med det.

Redigert av - xxxx den 03/02/2006 10:00:35 Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  11:50:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Er det bare vallaker som trenger å få dette gjort? Jeg begynte med hest for ca 20 år siden og har faktisk aldri sett det blitt gjort. Selv har jeg stort sett drevet med hopper, så det har ikke vært så aktuellt, men nå har jeg en vallak også. Nå har jeg vell også litt tro på at naturen kan fikse veldig mye selv. Ofte kan man jo skade det naturlige forsvaret ved å drive å vaske hele tiden. Da forsvinner jo også de gode bakteriene som vi trenger og det vil bli lettere for de farlige å få innpass. Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  12:32:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hver gana dyrlegen er på besøk og doper hesten min pga tannrasp får jeg beskjed om å gjøre den rei siden den da blir slapp og henger ut.. Så lenge man bruker hue..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  12:33:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hver gang dyrlegen er på besøk og doper hesten min pga tannrasp får jeg beskjed om å gjøre den rein siden den da blir slapp og henger ut.. Så lenge man bruker hue..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 03/02/2006 :  14:02:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wenche, du skriver at noen vallaker steller og vasker seg selv, men det har jeg vel aldri sett tror jeg.
Skjønner det med en hund eller katt, men en hest? Er det vanlig eller..?

Skal jeg begynne å bekymre meg for hesten jeg leier bort boks til tro? Eieren er ikke interessert i å vaske ham selv. Hesten er 17 år, har aldri vært vasket, og det ser ikke ut til at han har problemer med det..
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  01:41:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stiller samme spm. til hoppene som Ullsokken gjør til vallakene...
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  07:36:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Wenche, du skriver at noen vallaker steller og vasker seg selv, men det har jeg vel aldri sett tror jeg.
Skjønner det med en hund eller katt, men en hest? Er det vanlig eller..?

Skal jeg begynne å bekymre meg for hesten jeg leier bort boks til tro? Eieren er ikke interessert i å vaske ham selv. Hesten er 17 år, har aldri vært vasket, og det ser ikke ut til at han har problemer med det..

Opprinnelig postet av rapplilja

Jeg har heller aldri i praksis sett en vallak stelle og vaske seg selv, men det er dette jeg har lært, så da holder jeg meg til det, inntil det motsatte er bevist;) For noen vallaker har jo veldig mye grums og klumper, mens andre nesten ikke har noenting. Dette kan jo også såklart komme av hvordan hesten blir brukt, og hva slags underlag den blir trent på, men jeg velger å tro at noen vallaker er flinkere til å stelle seg enn andre.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  08:25:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Isabel och Perla: Ta en titt her.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.