hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å vaske hestens penis
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Å vaske hestens penis
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  12:50:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Men disse klumpene, flakene og grumset som noen vallaker hvertfall har/får, er det nok og vaske (forsvinner de da?) eller må en plukke dem bort før en vasker?
Hver gang jeg har prøvd og plukke dem bort (noen jeg syntes er utrolig ekkelt da..) så trekker de bare penisen inn igjen.. Så jeg får liksom aldri fjernet disse klumpene ordentlig.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 08/02/2006 :  14:20:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går det ikke an å skylle den når man likevel skyller hesten?? Eller?? Interessant spørsmål. Jeg får en vallak til påske og det er greit å vite hva som er vanlig. Selvom det ser ut til å være delte meninger på dette som alt annet
Er det noen som virkelig VET at man skal gjøre det?? Og hvor ofte?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  18:22:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette burde en dyrlege heller svare på.. så er det ingen som gjør skade. Jeg tenker da på evt fjerne noe som fra naturens side ordner seg selv. En må også huske at vi kan forstyrre en evt velfungerende talg/fett produksjon på hesten ved vask. Og derfor overstimulere til mer "ost" eller hva vi skal kalle det. Litt det samme som når du vasker håret 2 ganger om dagen, blir det fortere fett. Eller grave i ørene sine hver dag kan føre til mer voks produksjon pga irritasjon. Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  22:39:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
- Hvor ofte vasker du hestens penis?
Sånn innimellom. Et par-tre ganger i året.

- Hva bruker du for å vaske penis?
Lunkent vann, evt intimvask-såpe.

- Hvordan vasker man den?
Tar på engnagshansker og begynner å grave, rett og slett :p blir mye smuss oppi der etter en stund! Hesten min er flink til å si ifra om det er ubehagelig, så så lenge han ikke flytter på seg tar jeg så langt opp jeg finner noe.

- Noe spesielt man må ta hensyn til, passe på eller vite før man kjører i gang?
Grunnen til at det er viktig å rense hestens (særlig vallaker) stell, er at de går/står på et underlag som ikke er "naturlig" for den. Flis f.eks har lett for å bli sittende der som følge av rulling etc.
Ville hester er heller ikke kastrerte ;) dermed er det oftere lufting av stellet, og ting vil ikke "få tid" til å bli sittende fast.
VELDIG dårlig forklart, men håper folk skjønner hva jeg vil frem til.

*helene* Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  08:41:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Jeg spyler kun med lunkent vann med svak stråle når jeg dusjer han. Bruker ikke såpe.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  21:52:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Se hva jeg fant på hest.no: "Smuss" på penis
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  23:24:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Endelig fikk jeg ordentlig svar, tusen takk for linken Ullsokken :o)
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 17/03/2006 :  10:43:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
det viktigste ved vask av penis er faktisk ikke selve penis, men hulrommene. Dvs hulrommet hvor hesten trekker den tilbake, samt forhudet (på tuppen av penis)

Smusset som samler seg opp kan lage små harde klumper, som faktisk kan bli ganske store, og det er dette som er veldig viktig og forebygge . Det er faktisk ikke sjelden man har hatt en hest som brått har foandret oppførsel på en elelr annen måte, virket syk, øm , halt etc, i helt andre deler av kroppen, hele hesten blir sjekket, ingenting er galt , også oppdages store *bønner* i forhuden eller lignende, fjernes, og hsten blir som ny. HAr hørt om folk som har fjernet klumper på str med EGG inni forhuden, på hester som aldri har blitt rengjort.

at man sjelden har sett dette bli gjort er ikke så rart, for i Norge er det ikke så vanlig å gjøre sånne ting av en eller annen grunn. Men i utland er det vanlig affære. Det MÅ gjøres. Så om hesten ikke slipper penis ut, får man gjort en god vask alikevel, og vanligvis lærer de se og sette pris på det .

Ang hopper bør de også vaskes og rengjøres, både ved pattene og under halen. Under pattene kan man firsiktig løsne det som sitter der, og vaske med lunkent vann. SÅpe er sjelden nødvendig, evt bruk type lactacyd eller noe sånt .

ang ville hester. Ville hester blir ikke ridd eller trent som vi gjør. Vi setter krav til prestasjon av dyrene våre, og må derfor yte litt for å sørge for at hesten har det optimalt. Ville dyr får ikke sydd dype sår heller,. men vi lar ikke være å sy dype sår på tamhestene våre for det .

Man kan ikke sammelnligne våre tamhester med ville dyr. Ville dyr er ville og lever i naturen, og har som eneste mål i livet og overleve lengst mulig og føre stammen videre. Våre dyr har helt annen funksjon her i verden. Skal vi behandle hesten vår som et villdyr må vi slippe den løs.

bønner ol i forhud og hulrom kan lage så store problemer at det er en billig måte og forebygge på go vaske den.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:57:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
den skal vaskes 2 ganger i året.litt oftere om det er mye skitt der,men ikke for mye heller,da dette fører til at du ødelegger den naturilge bakteriefloraen.
man bruker en blanding av asan(underlivsåpe)og vann og en ikke alt for stor svamp.du gjør det på denne måten at du putter hele svampen med masse vann inni hullet der penisen kommer ut.å da vasker du ut de mørke klumpene som sitter inni der.viktig å bruke masse rent vann for å få ut all såpa etterpå.dette kan virke litt ekkelt,men er vel bedre enn at hesten får betennelse og må gå på antibiotika og det som verre er...hesten løfter ofte opp benet når du gjør dette fordi den vil hjelpe til.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  21:00:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,hopper må vaskes oxo
Gå til toppen av siden

mullert

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  01:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
og så stinker det no helt sinnsykt eller hva maria:p
men som sagt er det viktif å få ALL såpe ut.

ny profil!!! den nye er mighty_spin Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  02:50:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,jepp,jepp.gjorde det i går..han har visst begynt å bli mere selvrensende.du husker når vi vr hos mari,å den svære klumpen kom ut,som var på str med en frosk,stakkars hesten......deilig å spise etterpå da,når u tar brødskiva til munn.å lukta bare gyver inn i nesen.men om det kommer ut store kuler,så å man sjekke hesten.ofte må de på antibiotika-kur,for da danner det seg lett infeksjoner..*passe seg for bakbena.*
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 30/03/2006 :  18:21:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Interessant dette.Jeg har hoppe og vasker henne i ny og ne.Men der er en vallak i stallen som har en penis som ser direkte syk ut.Det henger flaker fra den,klumper,ja you name it.Jeg stod og koset med denne karen så han slapp stellet sitt ut,og jeg skulle ønske jeg ikke hadde spist frokost nettopp for å si det slik..De andre vallakene har ikke slike flak og utvekster men tror ikke de blir vasket noe særlig noen av dem. Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:01:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
flakene er ikke så farlig,men det er det mørke grumset som må bort.mange peller av skorpene,så hesten begynner å blø,å få infeksjoner og sånn.kjempelurt........
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:04:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
skal begynne å venne min åringshoppe å bli vasket der nede.noen tips?skal lære henne å ta opp bena sine ordentlig først da.for hu er lit fæl til å sparke.:/
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.