hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skifte navn på hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Skifte navn på hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

.::[(Hanne)]::.

Skrevet - 22/05/2006 :  15:12:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går det an å skifte navn på en kaldblodstraver som allerede er registrert i DNT?

Bare lurer....

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/05/2006 :  15:17:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg VET ikke, men har man papirene på hesten så burde vel ikke det være en umulighet? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  15:33:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så lenge man har papirer - ja. En av kaldblodsene her het Balder, men ble omregistrert til Leikeld. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:01:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Tror ikke du kan omregistere den hvis en har gått løp (Dette gjelder også mønstringsløp hvis jeg ikke tar heeelt feil nå)..
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/05/2006 :  16:10:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror ikke du kan omregistere den hvis en har gått løp (Dette gjelder også mønstringsløp hvis jeg ikke tar heeelt feil nå)..

Opprinnelig postet av Lene & Redlight

Hvorfor ikke det? Jeg vet at for mange år tilbake hadde min bestefar og onkel en traver som ble importert fra Danmark. Hun het Rozwege, men ble døpt om til Rozwega. Om dette ble registert i papirene vet jeg ikke.

Jeg har forøvrig forsøkt å lete henne opp i DNT, men ikke funnet henne. Jeg vet hun har et tillegsnavn, og for å få opp riktig hest må man skrive navnet helt korrekt. Dette ble litt OT, men det hadde vært morsomt å vite om det fantes avkom etter henne.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:21:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om du bruker *, så kan du søke uten å ha helt navn på DNT. Tok et søk på "roz*" og "*wega"(e), men fant ingen ting som passet :-/ Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:34:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Hvorfor ikke det? Jeg vet at for mange år tilbake hadde min bestefar og onkel en traver som ble importert fra Danmark. Hun het Rozwege, men ble døpt om til Rozwega. Om dette ble registert i papirene vet jeg ikke.

Opprinnelig postet av Birre

Kanskje det har noe med at den ikke var norskfødt..?
Men det at man ikke kan skifte navn, er kun noe jeg har hørt. Skrev ikke at det var sånn det var

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 22/05/2006 :  18:09:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med at det er denne?? :

Rozwaga Korsdal (dk)
34642 f. 1970 brun Tot. 47- 8- 7- - 15 20,1 Kr. 95.532

Eier: Danmark, Traverbanevej 10, Dk-2920 Charlottenl. Oppdr: Danmark, Traverbanevej 10, Dk-2920 Charlottenl.

Årgang 1986 info New Flight Korsdal() DK3147 brun hp død 40- - 2- 2- 19( 5) 19,4M - ( 5) 17,3Ka 43.100 e. Flightmann (dk)
Gå til toppen av siden

Birk Mollyn

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  18:19:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skiftet navn på en av hestene jeg har eid,men da var hun åring.
Mener oxo at man ikke kan skifte navn på hester som har vært til start,men du kan jo bare ta en tlf til DNT å høre.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  20:55:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Man kan ikke skifte navn på en hest som har gått løp, heller ikke prøveløp.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/05/2006 :  22:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Regner med at det er denne?? :

Rozwaga Korsdal (dk)
34642 f. 1970 brun Tot. 47- 8- 7- - 15 20,1 Kr. 95.532

Eier: Danmark, Traverbanevej 10, Dk-2920 Charlottenl. Oppdr: Danmark, Traverbanevej 10, Dk-2920 Charlottenl.

Årgang 1986 info New Flight Korsdal() DK3147 brun hp død 40- - 2- 2- 19( 5) 19,4M - ( 5) 17,3Ka 43.100 e. Flightmann (dk)

Opprinnelig postet av linki

Du fant henne du!!!!! Åååå, jeg husker henne fra jeg bare var en 4-5 år gammel! Hun er like gammel som meg, 35 år

Søkte du i DNT?
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 22/05/2006 :  22:29:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg søkte på den gamle: http://travsport.pdctangen.no/
Synes den er lettere å finne fram på........
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  08:32:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Tror dette stemmer, han som eide Holter før meg fikk ihvertfall ikke skifte navn på henne, fordi det ble for sent, og hun har kun gått mønstringsløp.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Charlie04

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  11:03:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt man bare kan skifte navn på en ustartet hest...
Gå til toppen av siden

.::[(Hanne)]::.

Skrevet - 23/05/2006 :  12:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei ;D
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  11:52:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
æsj, hesten min heter egentlig sæther svarten og så er han ikke svart en gang! (solbleket svart=mørk brun omtrent) Men vil ikke bytte navn, for det koster 800 kr!! så får bare leve med det, kaller han ikke det uansett:) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.