hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  23:59:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Takker og bukker for kjempegod side med masse info om pulsmåler og bruken
Jeg skal ta meg good tid i morgen til og studere linken din med lupe i morgen

Men ser at på www.distansritt.nu selger hun de samme pulsmålerne til en litt billigere penge. Siden jeg skal bestille mer hos henne etterhvert tror jeg at jeg bare kjøper pulsmåleren derfra også. Om en ikke bestiller så det blir for tungt (husker ikke hvor grensen går), så sender hun som pakke og da koster det bare kr.55.- i porto

Jeg ser på bildet ditt (det første i denne tråden) at på trinsen din også virker det som om det er vrengt. Så da er det kanskje slik det skal være? Etanec sitt er også slik ser du, men trodde det var en feil på hans. Men da er det slik det skal være?
Haha, jeg og Michelle jobbet iherdigt med og fikse det slik at det ble riktig vei, men måtte gi opp. Ikke rart det siden det da var riktig, haha

Ja det hadde vært morsomt om Ellen ble med med Pluton. Kjekt og ha noen og reise sammen med, selv om vi ikke blir ridende sammen. Men men, jeg syntes det er lærerikt og intressant og ri "alene" også. Har aldri gjordt det før, har enten startet med henne eller med Michelle.
Gleder meg nå til og starte, gått litt i rykk og napp det der.. Men det blir såå spennende og se hvordan han ligger an fysisk og kondisjonsmessigt! Spennende!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  10:06:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hm, hvordan vrengt mener du? Der det er sydd sammen og sånt? Jeg har ikke tenkt over det så mye, men mulig du har rett. Skal reise hjem i dag, da må jeg gå å undersøke det Hehe.

Pulsmålere veier ikke så mye, så det kan sikkert være lurt å bestille fra sverige. Kjempegrei nettbutikk det der. Har vært borti andre utenlandske nettbutikker som tar langt mer i frakt enn det hun gjør.

Kan tenke meg det bliir greit for dere å starte denne gangen. Det pleier jo alltid å bli litt pes i begynnelsen av rittet, med overivrige hester osv. Men så fort de får roet seg litt, så pleier tempoet å bli bra.

Men nu, nå er det bare få timer til jeg reiser hjem en tur. Ha ei fortreffelig helg

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  10:37:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg mener slik vrengt at det som er sydd vender ut. Men det gjør ikke noe, jeg lever i troen på at det skal være slik jeg

Ja jeg skal kjøpe pulsmåler fra henne, for tenkte og bestille en ridebukse også etterhvert + en ekstra drikkeflaske. Den var kjempegod og feste på salen med, ligger 100 % stille også!! (kjøpte en nå og har testet den ut allerede, thi hi)

Huff, ja pleier ikke like de fellesstartene jeg... Har et fall fra Gyland i friskt minne, tor det var ei som vurderte og kjøpe Darwin som falt av ham? Husker ikke helt i farten, men kom like bak henne og fikk litt støkken da jeg så hva som skjedde...
Men men, det er bare og prøve ta det rolit fra starten av (for min egen del), så går det nok bra ,hehe. Eller klamre meg til manen hans og vræle på hjeeelp, hi hi).

Nå skal jeg snart til legen og høre hva han sier om hjernerystelsen min... Håper bare på at han gir meg lov og fortsette treningen med Etanec og at jeg får lov og starte..
Krysser fingrene haaardt og håper det hjelper...

Nå må du kose deg MASSE med Ferrari i helgen da!!!
Kjenner jeg gledeer meg ordentlig på dine vegne!!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 15/06/2006 10:39:19 Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  14:42:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan var det med hjernerystelsen din, Bente?
Håper virkelig det ikke var så ille, så trening og start går dukken :(

Det ble stille her da Miriam dro hjem

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  22:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihopp

Studerte hodelagene mine, Bente, de har samme "vrengte"funksjon, så de skal nok bare være sånn. Praktiske og greie er de jo uansett.

Kv.dal skal også arrangere åtte mil, jippi! Selv om jeg så litt frem til å ri seks mil, blir det greit å ri åtte mil likevel. Er jo ikke såå langt det heller (jo, det er jo egentlig det). Håper det går bra med hjernerystelsen så du får starte nå.

det hadde nok blitt ganske mange startende i seks mila om de ikke hadde lagt til ei åtte mil.

Marie & Lipdonn, blir det noe start på dere snart? Lipdonn har/hadde problemer med beina?(husker jeg riktig nå?)

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  23:02:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ååå dere er jammen omtenksomme som tenker på mitt "blide" møte med Etanec`s harde (!!!) bakhode <--- meg etter møtet, ha ha

Jo jeg var hos legen etter og ha spurt litt om hjernerystelse her inne, og ble jo ganske så skremt av det jeg leste da

Men det viste seg, etter en lang undersøkelse, at det ikke var hjerneryselse jeg hadde fått. Men et kink i nakken etter at jeg strammet nakkemusklene idet bakhodet hans traff meg.. Hadde jeg ikke strammet musklene hadde jeg visst nok fått en alvorlig nakkesleng, så alt i alt var jeg kjempeheldig..
Det som har skjedd er at det har utviklet seg til en betennelse i noen små muskler litt innenfor selve kraniet i bakhodet mitt, og nedover i nakken og skuldrene. Det er dette som har gjordt at jeg har så fæl hodepine og stiv i nakken.
Så jeg fikk pencilin og ordre fra legen om at min mann må massere meg hver dag!
Hvis ikke dette hjelper må jeg tilbake og få sprøyte direkte inn i musklene litt opp under kraniet (liiivredd sprøyter jeg...)

Men jeg fikk hvertfall lov til og fortsette og trene Etanec til rittet, noe som er det viktigste!! Så I`ll be competing

Så dritkult at de skal ha 8 mil også??!! Da lir det litt mindre ryttere på 6 mila da ja Har påm.skjemaet liggende her ved siden av meg. Skal sende det i morgen, men finner ikke ut av hva type stevne det er?
Har prøvd og maile til Laila, men tror ikke mailen hennes fungerer.. Får ikke sendt til den mailen hvertfall Men men, det er sikkert ikke så nødvendig og skrive på heller? De vet jo hva type stevne de skal arrangere?

Så kjekt at du også kom inn her Marie Skal du starte om 1 1/2 uke? Og hvordan går det med Lipdonn? Får du trent noe for tiden?

Var det ikke herligt og komme hjem til Ferrari i helgen da, Miriam? Fikk du tatt noen lange gode turer med gullet ditt?

Går og venter på ny ridebukse nå jeg.. Har fått erfare at de vanlige ikke er så heelt gode visse plasser på lengre turer jah

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  00:21:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, du har allerede bestilt ridebukse også? Er ikke alltid like behagelig med disse sømmene som går her og der Godt det ikke var hjernerystelse eller nakkesleng du fikk. Massasje som medisin hørtes jo bare nydelig ut

det er vel distriktsstevne de skal ha, er det det som skal skrives på påmeldingsskjemaet? Jaja, det går nok bra så lenge du får med hva slags klasse du skal være med i osv. Håper de har fine løyper.

Jeg hadde det fint i helga, herlig å se Ferrari igjen. Skal bare være ei uke i stavanger nå (må vaske ut av leiligheten o.l.) før jeg reiser til gyland igjen. Gleder meg jo allerede til å ta ut med hesten, han er helt fabelaktig

Var jo på kurs med solveig i helga, meget lærerikt. Er jo så sjeldent jeg får ri for instruktør, så når anledningen er der, er det helt topp. Hun var kjempeflink. Til sammen var vi ti stk på kurset med hest, lørdag og søndag. Godt å ha noe å jobbe med fremover!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  00:48:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Øøøh jaaa, jeg fant ut etter noen dager nå med rar gange at jeg liksågodt kunne kjøpe en slik ridebukse.. Uansett hvordan det går fremover, om jeg greier starte 6 mil flere ganger eller mindre eller ikke i det heletatt (ha ha, klart jeg skal stille!!), så vil jeg ha igjen for og kjøpe en slik som ikke gnager.
Så da var det bare og legge inn bestilling, nå som jeg likevel hadde penger til det

ja det var på påmeldingsskjemaet jeg skuklle fylle det ut, men tenkte også at siden jeg har skrevet hva klasse jeg skal starte så e rdet greit nok.

Åjaaa, du var på kurs i helgen du?! Hva slags type kurs var det?Dressur eller noe? Fortell fortell

Ja han ser fabelaktig ut, Ferrari og er overbvist om at han er fabelaktig også

Jeg har sittet med nesen langt ned i dataen i helgen og studert bildene av hodelagene på distansritt.nu, og funnet ut at hodelagene skal visst være slik ja
Jeg er så fornøyd med hodelaget!! Og om jeg noen gang bestemmer meg for og kjøpe sidepull til Etanec (har vurdert det en stund nå) så blir det sidepullen fra Distansritt!!! Det var et herligt stoff det biothane!!

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  07:39:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg betalte lisens for to år siden, er det samme lisensnummeret jeg bruker alltid nå fremover?
Har maileet NAHF (som jeg er medlem i) men de har ikke svart meg enda med tanke på innebtalingen av lisensen..
Har du peiling på dette? Jeg går ut i fra at dette er mitt faste lisensnummer men best og spørre uansett så der ikke blir noe feil her..

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  09:22:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
den ridebuksa er en god investering, jeg har allerede skaffet meg to
og den brukes til alt; distanse, tur/kos, hoppp og sprett på ridebanen (sprang/dressur/bakkearb). Men ikke i høyet, da blir den full av høy.. ikke så lett å få høyet av buksa igjen. Stoffet er jo litt tynt, så små høystrå setter seg fast gjennom stoffet, hvis du skjønner.

Tror du må kontakte rideklubben din når du skal ha lisens, så skal de bestille fra nryf til deg. Les her: http://www.rytter.no/t2.asp?p=29669 Vil tro det er samme lisensnr som du har hatt tidligere. Husk at ting&tang fra nryf kan ta litt tid av og til. Er nok lurt å ta en telefon for å få fortgang på sakene (har telefonskrekk selv, men prøver å bite tennene sammen av og til )

Kurset var et dressurkurs, og jeg er sikker på at samtlige som var med på kurset lærte noe. Jeg gjorde hvertfall, og jegg så fremgang hos de andre hestene også. Jeg rir jo ikke så ofte med bitt på Ferrari, pga det bittet jeg har er ikke noe godt (jaa.. skal bestille nytt, men det er så dyrt, og jeg er litt blakk ), men tror du ikke han søkte ned på bittet likevel! Herlig! Har fått mye å jobbe med fremover, og gleder meg til fremgangen Solveig er kjempeflink, og ser det positive med alle hestene. De fleste har jo ikke ridd noe særlig dressur før, men alle fikk til noe.

Jeg kjøpte jo bitlessbridle fra distansritt.nu, men i helga gjorde jeg det om til sidepull. var egentlig litt greiere det, så ble det litt midre reimer og styr. Ferrari kan jo ris på grime han, så det var ikke noe problem

(henger litt på halv åtte her, men jeg måtte bare ta et bilde
)

Helt enig, biothane er suverent

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  09:58:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ååå så flott han er da Det som var greit med sidepullen var den polstringen også under nesereimen (ser du også har det på ditt b.b.), virket godt for hesten syntes jeg
Hørtes kjempeintressant ut med dressurkurset du var på!
Jeg har så lyst og ta et kurs i lange tøyler dressur, så jeg skal se om jeg får kommet meg avsted en gang der skal være et slikt kurs her i området. Tror de har hatt noe slikt kurs hos Rine en gang, eller i området der.

Jeg er ikke medlem i noen rideklubb, bare NAHF... Men de kan vel fikse det der, tror du ikke? Hmmm, jeg får vel ta en tlf til rytterforbundet og høre.. Har ikke tlf.skrekk heldigvis, for min mor tvang meg til og ta diverse tlf.`er opp gjennom årene, men du skulle sett storebror min i tlf... Ha ha, et morsomt syn!!

He he, ja jeg forstod hva du mente med høyet og ridebuksen
Jeg bestilte bare en mørk blå ridebukse nå, så jeg forhåpentligvis ikke "stikker meg så ut" i løypen og ellers med den. Er litt sjenert skjønner du..
Jeg visste ikke at der fantes slike ridebukser som var spesielle for distanse og slikt, ellers hadde jeg kjøpt tidligere da jeg startet. (Har til tider hatt merkelig gange ganske så ofte jah..) Har ikke alltid vært helt smertefritt og trene ham opp til rittene *kremt *

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  10:47:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ringte NRYF nå, og har mailet til Viba, så jeg rekner med at jeg får ordnet med lisensen nå *krysse fingrene*
Var Viba som jeg fikk lisensen fra sist gang.

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  12:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det blir nok ingen start før Hadelandsrittet i september om det går bra med treningen, dessverre Jeg har så lyst, og i vinter/vår så det virkelig lyst ut, men rundt januar fikk han et hovent kne fordi han hadde "kræsja" det i veggen, så da stoppa treningen opp i ca to uker. Så kom vi igang igjen, men etter bare en måned skjedde akkurat det samme igjen.
Så ble jeg syk i to uker, og treningen har derfor vært veldig av-og-på etter nyttår, pluss eksamensmas nå i mai/juni. Men nå er det sommer, og jeg har masse tid :D

Jeg tok av han skoene rundt 17. mai i år, og han trimmes etter naturtrimmetoden nå. Det viste seg at han hadde masse sopp i strålen og sømhullene, noe som er grunnen til at han har ømmet på grus med sko. Dette har også ført til at han ikke har fått så masse trening, for bootsene ble forsinket, så jeg får de rundt månedsskiftet juni/juli. Det har blitt mest gåturer og ridning i skog og mark, der han er en skikkelig "busemann".

Jeg har mange planer med tanke på beina hans, men det er vanskelig å gjennomføre da jeg ikke har lommene fulle av penger. Jeg burde røntget leddene (forkalkninger?), jeg synes biolight lysterapi virker interessant og jeg burde hatt en equiterapeut på han + sikkert andre ting også. Han elsker å komme ut på tur og jobbe, så jeg vil veldig gjerne få han frisk så han kan yte sitt beste.

Så bra at det ikke var noe kjempealvorlig etter sammenstøtet, Bente Får bare du håpe du slipper å ta den sprøyten da! Men må man, så må man!

Jeg misunner dere de biothane hodelagene altså. Jeg har kjempelyst på et sånt jeg og Men pengene bør vel prioriteres på hesten først. Er ikke vits i å ha masse utstyr om man ikke får brukt det.

Både Etanec og Ferrari er helt nydelige! Arabere er en helt fantastisk rase, man kan liksom ikke forestille seg det før man opplever det

Her blei det masse oppi hverandre. Håper det blir forståelig for dere. Hehe..

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  13:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så bra at det ikke var noe kjempealvorlig etter sammenstøtet, Bente Får bare du håpe du slipper å ta den sprøyten da! Men må man, så må man!

Opprinnelig postet av Marie & Lipdonn

Neeei, for Bente løper og gjemmer seg hun!!! Vis meg en sprøyte eller edderkopp og ingen ser meg 2 sek. etterpå
Nei før det skal jeg gå med den nakken og smertene..

Men tilbake til Lipdonn, stakkars deg og gutten din da... Skal det ingen ende ta for dere? Fikk han noe betennelse eller noe da han "kræsja" kneet i veggen?
Uff, høres ikke kjekt ut og slite med bena hans nei... Er han forsikret, slik at du kunne ha fått vridd ut noen penger fra forsikringen til behandling av bena hans kanskje?

Jeg håper inderligt at dere får startet i noen ritt snart, for det er kjempekjekt ja
Hvor gammel er Lipdonn (tenker på siden du lurer på om han kan ha forkalkninger)?

Ja de hodelagene er gull verdt, men du kan jo si du ønsker deg et slikt i burstag eller Jul? Jeg er enig i at helsen hans kommer først, så kommer slike hodelag og diverse etterpå men det er jo kjekt og få "stæsjet" ham opp litt i hverdagen
Distansritt.nu er der bruktmarked hvor de sleger slikt utstyr billigt, du kan jo ta en titt og se om der er et til en grei pris etterhvert?

Ja det er rart og tenke på hvilken innstilling mange folk har til arabere.. At de ikke engner seg til så mye og er dårlige ridehester.. Helt feil i mine øyne, jeg var solgt første gang jeg fikk hilse på en araber jeg

Du oppdatere oss på hvordan det går med deg og Lipdonn fremover, og så skal jeg krysse fingrene haardt for at det skal fungere fint med bena hans fremover

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  14:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, jeg ser for meg deg løpe som en helt fra både edderkopp og sprøyte Man kan bli lett på foten om man møter de rette tingene.
Du får kreve massasje to ganger om dagen, så kan du true med hvordan det blir om du må ta sprøyte. Hihi.

Det ble ingen betennelse, men det ble sånn mykt hovent. Man kan sammenligne det med våre blåmerker, bare at de får en hevelse sa veterinæren.
Forsikret er han, men jeg vet ikke hvordan man skal få tynet ut noe penger der? kanskje noen har noen tips?

Han er bare 8, men siden det var så store utslag på bøyeprøve, var det det som falt meg inn. Noe er i allefall galt. Skal finne resultatene av bøyeprøven fra august så kan dere få høre, de er ille.

Jeg skal nok få skaffet meg hodelag, ja bursdagen er forbi, da ble pengene brukt til boots, så jul er da neste håp.
Jeg har vært mye inne på distansritt.nu, og Mariann har også tilbudt seg å ta med for meg når hun har vært utenlands, men det har ikke blitt noe av hittil i allefall.

Nå er jo Lipdonn bare halvt araber, men med fullblods på andre siden er det nok av dynamitt. hehe..

Takk for støtten, bare ikke kryss fingrene for hardt. Da blir det vondt og holde i tøylene

Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.