hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - finne hingst til min kaldblodshoppe.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 finne hingst til min kaldblodshoppe.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

linki

Skrevet - 23/05/2006 :  15:43:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Halv broren til Viktor, Frisli To jo har du da.
Står hos Høgstad
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 23/05/2006 :  20:57:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Åsajerven står på stallen der jeg jobber. Ikke mulighet for bedekking med han i år, helt fullt!! Hvis du bestiller nå, får du kanskje plass til neste år. Men han er en god hest, i tillegg er sæden hans veldig bra, de fleste hoppene blir drektig. Så sædkvaliteten er i hvertfall bra:P men vet ikke hvor han skal stå til neste år da.... Han står på Lørge Hestalsgard, hos Lars O. Romtveit. Stallen ligger på Skoppum, i Horten kommune, Vestfold. Hvis du lurer på gemytt og sånt så er han desverre ganske heit. En skikklig hingst for å si det sånn:P Han koster 12 000 + mva... klem marte
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no

Redigert av - marte+quicky den 23/05/2006 21:00:59 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:47:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har en hoppe jeg vil ha bedekket også. Har noen tips til hingst(er) til meg også?

Her er en link til stamtavlen hennes.
Om man ser på 4 ledd (som er det siste som "teller"?) både på fars- og morssiden så ser man at det faktisk er parret halvsøsken. Lite intelligent påfunn kanskje, men sånn ble det da gjort..

Hun har hatt et føll før etter Kos Knekten. For mitt, dog uerfarne blikk, krasjer dette litt da begge parter slekter på Steggbest?

Edit: Leif.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 23/05/2006 22:56:08 Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 23/05/2006 :  23:02:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her ville jeg brukt Elding blod. for å få frisket opp.
Veldig veldig gml stamme.......
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 23/05/2006 :  23:04:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Lykkemin er jo elding-fri da..

12 år, stadig aktiv i banen, dvs holdbar!

Han er heller ikke særlig stor av størrelse, og ikke spes dyr. Har avlet helt OK på kun relativt små årganger.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 23/05/2006 :  23:26:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om man ser på 4 ledd (som er det siste som "teller"?) både på fars- og morssiden så ser man at det faktisk er parret halvsøsken. Lite intelligent påfunn kanskje, men sånn ble det da gjort..

Hun har hatt et føll før etter Kos Knekten. For mitt, dog uerfarne blikk, krasjer dette litt da begge parter slekter på Steggbest?

Det resultatet ga jo Brage, og han var jo god;)
Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  16:48:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du lurer på gemytt og sånt så er han desverre ganske heit. En skikklig hingst for å si det sånn:P

Da passer han nok ikke min hoppe.. Det var jammen synd, for en fin hingst er det. Jeg Får bare fortsette å lete jeg..:)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:08:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Det resultatet ga jo Brage, og han var jo god;)

Opprinnelig postet av linki

Nå er det ikke bare der det er parret halvsøsker; også på morssiden (Jerker+Nesfrid) har det blitt gjort. Om man graver seg bakover i slekta finner man flere eksempler.

Kopi av melding:
Her ville jeg brukt Elding blod. for å få frisket opp.
Veldig veldig gml stamme.......

Da har man ivertfall nok og ta av.

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 24/05/2006 :  22:50:03  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:

Nå er det ikke bare der det er parret halvsøsker; også på morssiden (Jerker+Nesfrid) har det blitt gjort. Om man graver seg bakover i slekta finner man flere eksempler.

Det var spesielt må jeg si! he he he.... 4 ledd på begge sider.. jøss.
Uansett blir det 5 ledd på det kommende føll.

Kanskje det bare vil gjøre bra, at det vil bli en konon av den blandingen;) Slik som amerikanerne... Kanskje du skal bruke Elding? he he, masse å velge i det blodet ihvertfall ja...
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  16:14:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kopi av melding:

Det var spesielt må jeg si! he he he.... 4 ledd på begge sider.. jøss.
Uansett blir det 5 ledd på det kommende føll.

Kanskje det bare vil gjøre bra, at det vil bli en konon av den blandingen;) Slik som amerikanerne... Kanskje du skal bruke Elding? he he, masse å velge i det blodet ihvertfall ja...

Der er neste dilemma: Jeg tenker da på å kjøpe føllet for å gjøre ridehest utan det. Men hva om jeg da setter stopper for neste Bork Rigel? Aiaiai..

Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 26/05/2006 :  21:13:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
tilbake til mitt spørsmål. Hvordan er Prins Juventus? noen som har brukt han eller kjenner til han? Eldingfri, men kanskje ikke noe å satse på? Gå til toppen av siden

Toril H

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:55:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare legge til at Åsajerven skal stå i avlstjeneste på Huseby Gård i Blaker til neste år. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  17:24:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tilbake til mitt spørsmål. Hvordan er Prins Juventus? noen som har brukt han eller kjenner til han? Eldingfri, men kanskje ikke noe å satse på?

Opprinnelig postet av j.i.m

Prins Juventus ble ikke brukt i avl før i fjor, mao er "resultatene" nettopp født, så det er litt vanskelig å si noe om dem.

Han sprang inn over 1 million og det er jo ikke så verst. Hva lynne og eksteriør angår aner jeg ikke, men dette finner du kanskje ut gjennom hingstekatalogen dersom han er oppført der.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.