hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tynn hest, liker ikke föret:/
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 tynn hest, liker ikke föret:/
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

susanne

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  22:50:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
takk for svar, fant ut at det er lucerne han har begynt på nå, så vi får se hvordan det går!
tusen takk for all hjelp folkens=)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  01:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lucerne er bra men følg med på hesten, spesielt unge hester kan reagere på protein innholdet i Lucerne,(om det er green power du bruker) samt at de faktisk er tilsatt fargestoff. Noen kan reagere på dette også.... Dersom du bruker den orange sekken så er den tilsatt Oatinol olje som jeg jo vil tro er bedre for din hest enn melasse som er tilsatt i den røde sekken.... Ellers så gjør rundballehøy susen på tynne hester....bare et strev å få tak i noen som lager rundballehøy
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 24/05/2006 :  09:33:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
oleo:
Reagerer litt på at du sier pass på proteinet til unge hester. Unghester er jo i den gruppa som skal ha absolutt mest protein i foret (ca 11-12% mot ca 8% for en voksen hest), og lucerne er et ypperlig proteintilskudd. Det inneholder mye lysin, som er det viktigste proteinet for hester i vekst. Proteinet i lucerne er faktisk bedre for unge hester enn proteinet i mange kraftforblandinger.

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  09:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
oleo:
Reagerer litt på at du sier pass på proteinet til unge hester. Unghester er jo i den gruppa som skal ha absolutt mest protein i foret (ca 11-12% mot ca 8% for en voksen hest), og lucerne er et ypperlig proteintilskudd. Det inneholder mye lysin, som er det viktigste proteinet for hester i vekst. Proteinet i lucerne er faktisk bedre for unge hester enn proteinet i mange kraftforblandinger.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Jo, enig i det du sier...skriver at en bør passe litt på med Lucerne. Mener da balansen knyttet opp til annet for, som er ganske hårfin. Oleo har gått på samme diett nå en stund også flyttet jeg han til en annen stall pga hingstebeitet. Der fikk han høy av 1 slått av helt super kvalitet og med høyt protein innhold. Resten av forplanen måtte derfor justeres. Ingen bedring og til slutt prøvde jeg å minske mengden av dette høyet og supplerte med høy av litt dårligere kvalitet og tilstanden ble bedre nesten over natten.... Jeg økte sakte igjen med høyet og har nå halvert kraftforet. Han får unghestfor fra Spillers...

Lucerne Green Power er tilsatt olje i tillegg til at den i seg selv er ganske kraftig. Diare, nedsatt appetitt og utslett er noen av tegnene en kan se i forbindelse med litt stor dose med proteiner. Men de trenger det, så absolutt......bare i en balansert mengde.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 24/05/2006 09:58:08 Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  10:45:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
nå ser det egentlig ut som hesten ikke liker lucerne heller, så nå begynner vi å bli litt oppgitt:/
vi skal prøve litt til og se om han begynner å spise det, men det ser dårlig ut..
liste over ting han ikke liker:
Melasse
Havre
Betför
lucerne(?)

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/05/2006 :  14:19:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk meg en aha opplevelse i går. Vickie er jo blitt litt tynn i det siste, og hun har gått på høy fra rundball. Dette høye inneholder så mye vann, at man skal fore dobbel menge til vanlig høy fra firkantball.

Det visste jeg ikke, er det noe alle vet bortsett fra meg? Ikke rart hesten min begynner å skrante, hun har jo fått for lite mat...
Gå til toppen av siden

hanne21

Skrevet - 24/05/2006 :  22:37:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
fortsett med d foret dere ha jort men tilsett melasse å vann d funker ståpp når han har fått opp vekta ijenn! deretter kun ji en slik godbit en gang i blant når han fortjener d! Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  11:17:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
han liker ikke melasse

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 25/05/2006 :  14:31:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
fortsett med d foret dere ha jort men tilsett melasse å vann d funker ståpp når han har fått opp vekta ijenn! deretter kun ji en slik godbit en gang i blant når han fortjener d!

Opprinnelig postet av hanne21

Melasse og vann har jo ingen effekt. For at hesten skal legge på seg må man tilføre mer energi, vann inneholder ingen energi, og hvis man skal gi nok melasse for å tilføre tilstrekkelig energi vil hesten antagelig få en reaksjon på sukkeret lenge før den legger på seg av det.

Gå til toppen av siden

hanne21

Skrevet - 26/05/2006 :  18:31:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tengte bare at kansje at d jore at han ville spise maten sin da. vet at d ikke er d beste å ji men vist han var kansje mat lei så skulle melasse ji en liten piff. Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  15:15:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Friske, velfungerende hester i trivsel spiser godt. Finn ut av hva som er galt med han. Jeg ville tatt en sjekk for magesår, det er fryktelig utbredt blandt oppstallede hester og kan "komme og gå" symptommessig. Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  07:32:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Silers skal visst være bra.. Men er dyrt dah
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  07:32:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
mente SPILLERS
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  12:38:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
mente SPILLERS

Opprinnelig postet av felt tre ganger så gøy

Spillers er utrolig godt for. Og fordi det er så bra så ender en med å fore med mindre faktisk, så prisen, da ca 200 for en sekk av vanlig for(spesialfor litt dyrere)så bruker en lang tid på å fore opp en sekk.

Hoppa mi har gått på noe som heter Response slow realease mix cubes fra Spillers... Etter tre uker så jeg at overlinja hadde endret seg.. Nå er hun så fin, jevn og rundt i hele overlinja og lagt på seg alle andre steder enn selve vomma... Helt supert. Anbefales virkelig.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  15:59:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
tusen takk for alle forslag=)
det ser ut som det er på bedringens vei nå, han begynte å spise lucerne föret sitt så vi får se hvordan det går framover=)

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.