hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten foran en person?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 hesten foran en person?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lino

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  11:18:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg kommer heller aldri til å få beskjed om å velge mellom kjæresten og hesten av kjæresten.
Men det kan oppstå andre situasjoner der man må velge, dersom feks kjæresten min ville flyttet til utlandet for ett år. Jeg hadde ikke tatt hesten og pusen med meg da.
Heldigvis kunne vi ordnet dette lett ved at svigersene tar dyrene for ett år, men det er jo ikke alle som har den muligheten.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/05/2006 :  11:38:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Gubben" min kommer først.
Det er han jeg har valgt å dele livet mitt med helt til den dagen en av oss trekker siste åndedrag.
Et menneskeliv er lengre enn et hesteliv også, så jeg ihvertfall har det automatisk i bakhodet.
Det vil alltid finnes hester man knytter seg til,men det "kryr" ikke av partnere/livsledsagere..

Hestene "forsømmes" ikke av den grunn for jeg tilrettelegger det slik at min hobby og mitt "ekteskap" (har vært samboere i 13 år) kombineres uten at noen blir tilsidesatt.
Det handler om å "møtes på midten" og ikke bare "tenke hest" eller "gubbe".
Kan fint kombineres så lenge begge parter vet hvor man har hverandre og kan kommunisere..

Redigert av - xxxx den 22/05/2006 11:44:31 Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  11:46:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Kommer også an på hvor seriøst forholdet til typen er.
Stor forskjell på gift i mange år, og vært kjærester i et par måneder.

sånn som livssituasjonen min er nå, hadde jeg valgt hesten.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/05/2006 :  12:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig.. men for å sette det på spissen ville jeg ikke som feks. "gammal kjærring" leve uten en partner bare for at jeg evt. hadde satt hester foran alt..
En hest kan gi mye kjærlighet og gleder, men ikke på lik linje som en partner/kjæreste.

Synes faktisk ikke man kan sammenligne eller sette opp mot hverandre en hest (et dyr) og en partner (et menneske) egentlig, derfor prioriterer jeg også som jeg gjør.

Redigert av - xxxx den 22/05/2006 12:26:04 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  15:46:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei enig med In Nancyville!
Jeg og mannen har vært sammen i 10 år, gift i 8. Vi har 2 døttre som heldigvis deler min interesse for hest og gubben er interessert i allt det praktiske arbeidet rundt hesten...
Jeg elsker hestene mine men familien min enda mer og selvfølgelig veldger jeg ikke hestene foran de.
Jeg har et ansvar overfor både mannen og jentene mine og det fungerer helt fint slik vi har det nå. Dessuten respekterer vi hverandre, har planlagt et helt liv sammen og ingen av oss ville tvinge den andre til å gi opp sin hobby.
Om man bare er kjærester (sorry....) ser jeg ikke det store problemet.
Jeg hadde uansett ikke følt at en gutt som ikke ville ha noe med hestene å gjøre var en person for meg....
Om jeg ikke hadde funnet noen som hadde tatt meg "med hud og hår" hadde jeg latt han seilt sin egen sjø og heller funnet noen andre....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:18:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Godt sagt! Akkurat det jeg tenkte!
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:21:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har ikke fått spørsmål om å velge..men en kamerat spurt meg bare hvem som betydde mest, hesten eller typen..
men måtte jeg velge ,så tror jeg at jeg hadde valgt hesten..

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/05/2006 :  16:28:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
En liten tankevekker ??????

Klikk her: http://sportshesten.no/index.php?id=24,157,0,0,1,0

Redigert av - xxxx den 22/05/2006 16:38:52 Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:43:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Må innrømme jeg kjente meg igjen i noe ja
Stina og Skuddis
Redigert av - Stjerneskudd. den 22/05/2006 16:44:34 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:49:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Du har flere bilder av hesten din på kontoret enn av familien"

Jeg måtte le høyt for meg selv nå... dette er meg 100%
Ingen bilder av andre enn Lopke her!!

"Du ler litt når du børster halen til hesten din og den promper deg mitt i ansiktet"
meg igjen..

Redigert av - Lopke den 22/05/2006 16:51:34 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:59:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det at en type sier at vi må kvitte oss med hesten, blir som at vi skal si til at han han må kvitte seg med bilen. ( Hvis det er en type med stor bilinteresse, selvfølgelig..)

Jeg er utrolig glad i hesten min, men hadde jeg måttet velge, ville jeg tatt typen. For som flere har sagt her, hester finnes det mange av, som man kan knytte bånd til, Man kan jo såklart komme borti veldig mange spesielle hester, men hester er som regel litt lettere å få tak i, enn hva en god kjæreste er :)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  16:59:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
"Hver gang du er i stallen tar det tre timer og du aner ikke hvor tiden blir av."

Kjenner meg igjen her gitt...

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  17:15:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hunden din begynner å løpe og du skriker til han: DU GALOPPERER PÅ FEIL DIAGONAL!!

Haha!! Jeg skal jammen meg lære voffsen å løpe på rett diagonal!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  23:55:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å herregud!!! Jeg ler meg i hjel... tårene triller hos både meg og gubben!!!!!
At det går ann... så vidt jeg ser tastaturet... dette var det vittigste og mest treffende jeg har lest på lenge, TUSEN TAKK! Vondt i magen jeg nå... hi hi hi

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  00:03:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Hadde jeg hatt type og han hadde satt det ultimatumet han eller hesten, så hadde jeg valgt hesten. Eller hestene da, har jo fler.
Den ene hesten min kommer jeg ALDRI til å selge, samme hva!

Sant det at man finner mange bra hester og alt det der, men den ene hesten er så spesiell for meg og jeg vet at jeg ikke hadde kommet over det salget. Har prøvd å selge henne, men hadde det rett og slett helt j***** i 10mnd.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.