hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten foran en person?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 hesten foran en person?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  23:00:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..
forholdet mellom meg og typen går veldig opp og ned, og det legger jeg ikke skjul på engang..
men ja, ting er litt vanskelig akkurat nå..
og på på nicket mitt på msn så står det hjerte kross hjerte, av den enkle grunn at han betyr ufattelig mye for meg..
og fikk spørsmål i dag om jeg brydde meg mer om hesten enn typen..
siden det stod hjerte foran hestens navn..

og jeg svarte bare, jeg vet ikke..jeg vet ikke hvem som betyr mest, selvom jeg egentlig vil tro det er hesten min..
er jeg veldig unormal eller?

føler meg helt teit, når jeg ikke engang vet hvem som betyr mest..

er det så rart at hesten betyr så mye for meg? eller burde et menneske bety mest?

føler meg litt todelt her nå men ..tenkte å legge til smiley, men finner ingen som passer, så da for det være sånn..

tebj0

Skrevet - 21/05/2006 :  23:10:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok samboeren min som betyr mest. Er glad i hesten, men hadde ikke stusset et sekund om jeg måtte velge mellom henne og typen.... Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  23:48:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Hesten er like mye en person som typen din (bar at det er en hest), og de kan være like gode (også bedre) venner. Om du ikke vet så er du vel like glad i dem begge da
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/05/2006 :  23:56:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spørs litt.

Person ja. Tar nok hesten først. Lurer det inn vet du

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:13:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det første jeg sier til gutta jeg blir sammen med er at hestene mine betyr utrolig mye for meg og dette må de bare godta.sigyn er faktisk grunnen til at jeg lever i dag,å er der alltid for meg..
jeg kan når som helst kaste meg rundt halsen på ham,å strigråte.å han står der mens han lar meg felle tårene i manen hans.han sier meg hverken i mot eller med.men alikevel han er der for meg uanset.han er ikke utro,men min beste venn.han baksnakker meg ikke,å så lenge jeg gir han det han trenger gir han meg det jeg trenger.å med dette er vi en del av livets store sirkel.den dagen jeg eller han dør,vil vi alltid gråte inni oss,inntil den dagen vi møtes igjen.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  00:17:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vanskelig spørsmål. Det går ikke an å bare kutte ut hesten. Et salg kan ta lang tid. Å kutte ut en type er jo enklere. -Hadet bra! og typen forsvinner. Han klarer seg.
Samtidig kan en type svikte deg, være utro, falsk osv, men hesten er slik VI gjør den til.
MEN!!! Typen er forhåpentligvis ment til å være ved din side gjennom hele livet. Hesten forsvinner etter et vist antall år. Typen kan være med å hjelpe økonomisk, hesten gjør alt bare værre økonomisk. Typen kan trøste deg i mørke nattetimer, og kommer til deg når du trenger det, hesten må du gå til, og kanskje er hesten mest opptatt av kveldsmaten?

Så dette er et vanskelig spørsmål. Men hvorfor velge egentlig? Ingen sier at du må være hos hesten hele ettermiddagen og kvelden. Du rir, steller, møkker, koser litt, dette skulle da være gjort på 2-3 timer. Og uansett må du og typen kunne diskutere og komme til en enighet. Har ikke han en hobby han liker? Kamerater han kan besøke? Hesten er DIN hobby og kamerat! Forlanger typen at du må gjøre et valg, så respekterer ikke han deg og hva du står for.
Med min forige type, så valgte jeg selv bort hestene etter en stund. Men det var IKKE fordi han bad meg om det, men fordi jeg var forelsket, og samtidig litt lei av hest. Men jeg kom tilbake til hestene Han jeg er sammen med nå (vært sammen i tre år nå i juni) synes det er helt ok at jeg driver med hest. Faktisk var det han som pushet på at jeg skulle kjøpe! Ikke fordi han liker hester så godt, men han var lei av maset mitt, -skal, skal ikke, og klaging på eiere av forhester osv.

Ble et langt innlegg dette, men til poenget; hvorfor måtte gjøre et valg???

redigert pga "leif"

Redigert av - TORHILD den 22/05/2006 00:20:37 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:20:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg tror det er viktig at en potensiell partner blir klar over hva det å ha hest innebærer før han/hun innlater seg med et hestemenneske..

Hestene kommer først for meg.

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  00:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er glad i samboeren min, men hadde offret henne any day om jeg måtte velge, både for hesten og katten. Hesten og pus trenger meg, og jeg tror jeg trenger dem mer enn jeg trenger kjæresten.
Men så har jeg et sånt forhold til dyrene mine at folk tror jeg snakker om barna mine når jeg snakker om dem. Og jeg føler det vel kanskje litt sånn også, selv om det nok er teit. Pusen er babyen min, og hesten er mer som en tenåringsdatter innimellom.

Uansett - dersom samboeren min ba meg velge, hadde jeg utvilsomt valgt hesten og pusen. Heldigvis vet jeg at aldri kommer i den situasjonen da sambo elsker dyrene like høyt som meg.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:34:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
For min del er det også et noe vanskeligt valg.. Om jeg noen gang skulle måtte velge, hadde nok nektet og tatt det valget selv. Om jeg hadde fått beskjed av min mann om og velge tror jeg jeg hadde sagtat om han ikke aksepterte min hobby, måtte han ha tatt et valg på om jeg var verdt og være gift med enda..

Jeg kan også takke min gode herlige araber for at jeg er i live i dag.. Ja tror nok også at gamlegutt skal ha en del av takken han også.
Om jeg er trist og deppa,og tar turen ut i stallen en sen kveld. Ja så stopper Etanec opp med og spise for og lytte til en deppa Bente... Han begynner ikke spise før jeg setter meg i høyet hans.
Såklart er min mann også kanongod til og lytte, han er helt fantastisk rett og slett :o) Det er derfor det hadde vært så vanskeligt og tatt et slikt valg...

Men som er blitt sagt tidligere her ; hestene er ikke utro, sladrer ikke,krangler ikke med deg og slike ting. Og de er fantastiske lyttere :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:55:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
krangler ikke med deg
Opprinnelig postet av Bente71

Høhø.. Jeg har da hatt både en og to argumentasjoner med diverse firbente venner om både vi skal gå inn døra eller om vi skal stå stille osv.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  01:02:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
krangler ikke med deg
Opprinnelig postet av Bente71

Høhø.. Jeg har da hatt både en og to argumentasjoner med diverse firbente venner om både vi skal gå inn døra eller om vi skal stå stille osv.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Hihi, har du?? Ja, mulig mine gutter ikke gidder krangle med meg, for de lar meg bestemme hele tiden

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  03:00:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
litt morsomt i grunn..hadde typen sagt at jeg måtte velge mellom hestene og han så hadde det vært hestene som fikk bli,fordi de krever ikke at jeg skal kvitte meg med typen.jeg snakker også om dyrene mine som om de var i familien min.noen trodde at siggen var typen min,thihi...
:ja,han er veldig god å ri..
ja dere kan jo tenke dere resten selv.å hvem som brøt ut i latter.thihi

uansett så har jeg jo ingen type så forstår ikke hva jeg gjør her i det hele tatt

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  06:39:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det var hesten som ødela det siste forholdet mitt. Eksen ville ikke at jeg skulle bruke så mye tid i stallen, men det måtte jeg jo, jeg kunne jo ikke slutte å stelle Miss akkurat. Så derfor sier jeg hesten først - men det kan godt hende jeg endrer mening når jeg blir eldre..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  08:22:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Torhild jeg... Hvorfor velge?? Om ikke typen respekterer min hobby har han allerede fått såpass eierfornemmelser at jeg blir kvalt. Det ville være respektløst og forlange å kvitte seg med noe man brenner for for hans del. Om sånn situasjon oppstår ville jeg heller tenke over hva blir det neste, venninner?? Skal man ofre seg selv 100% for et annet menneske?

Tror ikke jeg hadde gjort noe sånt før jeg evt hadde fått et allergisk barn. Og mener og at barn og hobby fint kan kombineres med mindre jeg satt i utolig økonomiske vanskeligheter. Et voksen menneske med noenlunde aktivitet i hodet hadde da vel ikke forlangt at kjæresten skulle utslette seg selv og sine hobbyer for han?

Nei takk.. Kan ikke velge, elsker typen, elsker hesten, om valget skulle oppstå ville det være andre problemer i forholdet som hadde gjort at valget hadde blitt meg og hesten uansett..
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  09:33:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Enig med Torhild og Lopke; Hvorfor velge? Typen min hadde aldri bedt meg velge, han vet hvor viktig hestn er for meg, og respekterer hobbyen min (dessuten har han jo egne hobbyer), men selvsagt synes han at jeg av og til er litt vel mye i stallen. Men jeg hadde nok ikke valgt bort hesten for noen, dessuten; hadde jeg vært uten hest, hadde jeg ikke vært til å leve med uansett.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  11:04:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene går alltid først.

Mennesker kan man da ikke stole på!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.