hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spioner på hestemarked?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Spioner på hestemarked?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  16:38:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Nå, jeg har funnet ut vi har spioner her, og da lurer jeg på hvorfor det sitter folk med god kompetanse ( høver? :p ) og sniker rundt her uten å si et ord? Hvorfor ikke skrive noen ord når man først titter innom og har tid lese alt noen her inne skriver?
Kan noen stille min nysgjerrighet? ( Aki? :p )

Redigert av - Bea den 21/05/2006 18:18:54

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  16:58:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jepp. Til og med Herr Waaler har jo skrevet her :-) Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  17:27:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe, det visste jeg ikke

Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  17:44:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Mener du Aki D. P. som er hovslager??
Ellen Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  18:18:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Nja nå er det ikke lov diskutere personer her :p

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  18:38:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er forresten tråden Per Waaler svarte på: Hva har vi igjen av gode hingster?? ingen!
Renate
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  19:06:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Med fare for å virke helt ekstremt naiv, hva har å lese tråder på et offentlig forum på internett uten å svare på dem å gjøre med spionasje *klør seg i hodet*
Jeg leser fortsatt veldig mye her jeg, men jeg svarer ikke så mye lenger:-) er jeg også litt spionaktig da?

Guro
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  19:38:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
helt klart ;)

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  20:04:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har du flat rumpe da Guro? For det må spioner ha for å kunne stå helt inntil vegger!
*har sett litt for mye på reklame i det siste.. (Leasy-reklamen, eller hvordan det nå skrives)*

Huff nei.. Ragnhild OT.. Jeg for fortsette å spionere litt istedet.. Ikke det at jeg har flat rumpe altså.. Ååh.. Dette blei vanskelig!
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  21:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du flat rumpe da Guro? For det må spioner ha for å kunne stå helt inntil vegger!
*har sett litt for mye på reklame i det siste.. (Leasy-reklamen, eller hvordan det nå skrives)*
Opprinnelig postet av Ragnhild E

OT: Haha, den er litt morsomt... men den om datamaskiner og sild er bedre! Ja, litt dårlig humor idag

Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  22:51:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke alltid at "spionene" spionerer daglig ved å snoke opp og ned i debattene som finnes her. Om man f.eks. interesserer seg - la si - i sin egen avlshingst, kan det kanskje være aktuelt å søke på den i Google for å se hva slags treff den gir. Hvis man da får treff på den, og kanskje i den debatt man føler er feil vinklet, er det kanskje naturlig å svare? Ellers er heste-Norge lite. "Har du hørt om den debatten på Hestemarked eller?". At folk som ellers ikke sjekker, sjekker en gang i blant er vel ikke så rart? Iallfall ikke hvis de får et hett tips?

Ellers er ikke forumet på noen måte lukket for alle og enhver. Dette er åpent for alle, og jeg ser at folk legger ut oplysninger om både seg selv og andre, som tyder på at man ikke nødvendigvis kjenner kosekvensen av det. Man skal ikke se bort fra at det finnes flere tiende brukere her. Og det finnes også endel anonyme brukere hvor man kan finne folk man faktisk egentlig kjenner eller kjenner til. Selv foretrekker jeg at folk fremstår med en identitet, men det finnes sikkert de som av ulike grunner velger å være aktiv med en anonym identitet. Eller ennå mer anonym.. Ved å ikke delta aktivt selv. Det må vel være lov, når forumet er åpent?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 21/05/2006 22:52:10 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  23:51:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Vel, alle som har møtt meg kan nok underskrive på at den er type låvedørbred, og antonymet til flat.

Men jeg er litt 007 likavel jeg så det så *rekke tunge*

Enig med spoff her forresten, at det nok er mange som søker på ting på google og kanskje dumper innom en tråd eller sju her som omhandler temaet de har søkt på:)

Guro -spiondama-
Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  11:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Bea. Aki her, jeg låner bare vipen til samboeren min for å utforske på det som er på debattene her. fin hobby det her, sitte på ræva hele kvelden og bare skrive tull neida det er mye bra her men ganske mye shit som han ole marius brukte på et av disse svarene som han svarte på.
Noen eksempler som dette innlegget me dårlige høver, der disse bildene var, hesten er trangt skodd bla bla bla. vet mange hva en trangt skodd hov er? mange som skor tilpasser ikke sko idet hele tatt, på med sko, lave sømtak for å ikke søm trykke hesten også rasper man hoven så at hoven skal passe til denne skoen. 60% av tia går til å tilpasse sko.. kjøper jeg arbeids sko så vil jeg ikke ha de i str 39 når jeg bruker 41. men kansje 40 vis det er pen sko, de bruker jeg ikke så lenge vettu.
Tenk dere en hest da som har en 3 ride sko hov og får servert en 1 av samme slag, sømmes på med lave sømtak og hoven tilpasses etter skoen. dette er trangt skodd vil jeg kalle det.. og denne hesten skal gå med dette i 8uker, men desverre går de i både 10 og 11 uker fryktelig spør du meg.
Jaja, nok om det. fin side men mye unødvendige innlegg, folk blir bare fovirra. det ville jeg blitt vis jeg ikke hadde kunnet noe fra kne og ned til hoven...

Nu har æ i det minste svart på noe Bea, VI sees vel på Flisa når stor hest skoings laget LARS skal trene til tævlingen i falsterbo.
snakkes!

Sjekk om hovslageren din er medlem i norges hovslager forening, vis ikke hvorfor?? www.hovslagerforeningen.com

Hei Ellen viste ikke at du hadde hester, går det bra? kjørte foresten forbi dere for mange år siden når jeg var på tur sørover igjen, langt inne i de finske skogene , du var på tur til tromsø trur jeg Kusina mi

MVH Hovslager Aki Paltto m / fagbrev
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  11:55:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Sjekk om hovslageren din er medlem i norges hovslager forening, vis ikke hvorfor?? www.hovslagerforeningen.com

<klipp>

MVH Hovslager Aki Paltto m / fagbrev

Opprinnelig postet av Zogia

En slik oversikt har jeg faktisk savnet. Men står alle hovslagere her? Det er jo ikke så mange på lista..

Jeg visste at min hovslager hadde fagbrev, og det stemmer også med lista. Men det er faktisk flere jeg har hørt om her, som ikke har det. Montro om de jeg kjenner som bruker dem er klar over det? En hovslager uten svennebrev trenger ikke nødvendigvis være en dårlig hovslager, men selv føler jeg at man har en viss garanti ved å velge en faglært person. Dessuten støtter man opp om det at folk skal ta yrket sitt seriøst, noe som jeg synes er viktig i et yrke som hovslager. Det faktisk er endel ansvar i det. Selv er jeg skeptisk til å klippe meg hos en selvlært frisør, og det er f.eks. et yrke som jeg ikke anser som like "ansvarsfullt".

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  15:09:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen eksempler som dette innlegget me dårlige høver, der disse bildene var, hesten er trangt skodd bla bla bla. vet mange hva en trangt skodd hov er?

Det var jeg som hadde det innlegget. Grunnen for at jeg skreiv det innlegget var kort og greit: Hesten min blei halt to dager etter skoing, treneren min sa at hesten var skodd trangt, jeg la ut bilder for å få bekreftet/avkreftet dette. Jeg fikk også en annen smed til å se på det. Nei, det er ikke mange som veit hva en trangt skodd hov er antagelig (jeg er en av dem), det er derfor det er fint med dette forumet så man faktisk kan spørre.

Kopi av melding:
Jaja, nok om det. fin side men mye unødvendige innlegg, folk blir bare fovirra. det ville jeg blitt vis jeg ikke hadde kunnet noe fra kne og ned til hoven...

Mye unødvendige innlegg, men det er fantastisk mange gode innlegg her også. Hest er og blir en ting som det finnes millioner av meninger om, og det er derfor fint at vi har et forum hvor vi kan utveksle meninger og erfaringer. Alle kan ikke vite alt som alt. Noen har kanskje knallgod peiling på fôring, men kan lite om høver. Derfor må man stole på hovslageren sin, eller veterinæren når h*n sjekker hesten, eller fôreksperten som setter opp fôrplan. Og derfor mener jeg at det er fint at vi har et forum hvor man kan spørre om ting og faktisk lære mer. Mulig det er mye "feillære", men det må man ta med i hesteverdenen, og etterhvert som man blir eldre lærer man seg også å luke ut ting som virker horribelt. Spørsmålet er også hva som er "feillære" og hva som er "en persons meninger". Å lære noen at hesten skal gå med sko kan være "feillære" for en barfotentusiast, som et eksempel. Man lærer så lenge man lever, og for min del har iallefall forumet vært til veldig stor hjelp i flere sammenhenger.

Veit ikke om jeg har fått fram poenget mitt her på en god måte, men jeg håper det.

Og bare for å understreke, det å ha faglærte og utannede folk innenfor de forskjellige grenene er veldig flott, og vi setter stor pris på at dere er her og tar dere tid til å skrive!

Redigert av - Ragnhild E den 22/05/2006 15:11:59 Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 22/05/2006 :  17:39:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Litt OT, men kjempekjekt å få den lista på godkjente hovslagere med fagbrev. Viste seg at "min" hovslager er den eneste i Sør-Trøndelag med fagbrev.. Litt skummelt, med tanke på hvor mange som faktisk skor!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.