hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er du sjalu?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Er du sjalu?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  21:08:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Er mer misunneleg enn sjalu, trur eg. Veit eg bruker å vere misunneleg på dei som har nokon å halde rundt seg, dei som har tynt fint hår, osv. Hehe, kansje det er sjalu eg er alikavel?
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  18:14:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det skal en del til å få med missunnelig og hvis jeg en sjelden gang er det, prøver jeg å skjule det/komme på bedre tanker. Men må innrømme at jeg kan kjenne et lite stikk av sjalusi hvis noen jeg ikke mislike og ikke stoler på "prøver seg" på typen, men tar sånt stort sett med godt humør ;)
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  18:55:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Sjalusi skyldes utrygghet. Utryggheten skyldes usikkerhet. Usikkerheten skyldes enten manglende selvtillit og tro på egenverdi eller at partnerens adferd sender sterke signaler som bryter med det man er vant til og gir grunn til at man mistenker partneren for f.eks. uærlighet i forholdet..

Jeg ble lettere usikker før enn jeg blir nå.
En kan vel si jeg er blitt eldre og har lært meg å akseptere meg selv som den jeg er.
Med den tryggheten følger det selvtillit og tro på egen verdi.

En utro partner vil automatisk bli droppet av meg. Utroskap er svik og uærlighet og viser meg at partneren har et annet verdisyn enn meg. Og jeg kan ikke være sammen med noen som ikke har samme verdier som meg. Da passer vi kort sagt ikke sammen.

Line.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  19:00:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg blir nok lett sjalu, men var verre før. nå er det lettere å skjerpe seg,mens jeg før ble sur og grinete uten at jeg ville si noe til typen hva det gjaldt....barnslig og teit=) er ikke så ofte misunnelig, blir mest hvis f.eks venninne kjøper dressurpony til 60000 og jeg ikke får...sukk...hehe=) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  21:16:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sjalusi skyldes utrygghet. Utryggheten skyldes usikkerhet. Usikkerheten skyldes enten manglende selvtillit og tro på egenverdi eller at partnerens adferd sender sterke signaler som bryter med det man er vant til og gir grunn til at man mistenker partneren for f.eks. uærlighet i forholdet..

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Der sa du jaggu meg akkurat hva jeg har prøvd å finne ut hva jeg føler de 2-3 siste dagene!! Takk så utrolig mye for hjelpa, hehe..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  21:45:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Tja jeg er vel en person som blir sjalu og misunnelig. Særlig på de rytterene som er flinke og har et utrolig fint forhold til hesten sin, jada det er teit men jeg blir no altså misunnelig da.
Blir ofte sur og sånn når det er folk som får kjøpe hester mens jeg ikke får lov osv. Jepp jeg er en sutrekopp kanke no for dæ!

Utroskap er noe jeg ikke liker for og si det på den måten..Da er det bedre og slå opp isteden for og ydmyke patneren på den måten.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/05/2006 :  23:28:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt på samme planet som Cowgirlchris her. Jeg er ikke sjalu av natur, men det kan alle bli, bare man får de rette signalene. Når man er i et parforhold er det begge sitt ansvar å ta vare på hverandre.

Blir Roberten min sjekket opp ute av en dame, er ikke det han sin feil. Men det er Robert sitt ansvar å takle situasjonen riktig så ikke jeg blir såret. Det samme gjelder meg selv. At andre damer sikler på mannen min tar jeg som et kompliment. Jeg har en pen mann og jeg har noe andre kunne ønske seg - men som de desverre ikke kan få.

Misunnelig? Tja, ikke ofte... Kunne kanskje tenkt meg litt større pupper...
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  17:04:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Der sa du jaggu meg akkurat hva jeg har prøvd å finne ut hva jeg føler de 2-3 siste dagene!! Takk så utrolig mye for hjelpa, hehe..

Opprinnelig postet av Wenche=)

Henger meg på. Tusen takk...

Jeg kan nok være litt sjalu til tider. Om jeg føler at noen prøver å "overta" vennene mine, eller om gutten jeg liker plutselig begynner å råflørte med noen andre. Men som oftest er jeg egentlig ganske grei å ha med å gjøre=) Blir sinna på meg selv om jeg blir sjalu, for jeg er egentlig ikke av den typen som blir det. Tror det sitter i fra da jeg mista bestevenninna mi.

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:09:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjalu? Hmm, av og til kanskje, men ikke ofte. Selv mener jeg at du faktisk kan treffe din store kjærlighet og være sammen med han resten av livet. Faktisk. Det er bare det at det er jobb med forhold, du må jobbe for å få lønn. Begge parter må jobbe. Skilsmisser kunne vært unngått hvis begge hadde jobbet godt nok, vært villig til å inngå et kompromiss OG være helt sikker på at du elsker han/henne før du gifter deg.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

iris22

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  01:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir/er ganske sjalu da "gubben" har funnet på noe sprell før! Prøver å unngå å kommentere det hvis han gjør/sier noe som virker "galt",men er svært vanskelig da han har brutt min tillit til han ned!
Litt her og litt der... Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  02:04:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Er vel mer missunnelig enn sjalu,men det er ikke så ofte jeg blir det...
Eller eneste tingen jeg blir sjalu av er alle som er med og prater med "drømmeprinsen" min;)
Blir da som regel bare veldig sinna på meg selv,men til tider kan det gå utover alle andre oxo...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.