hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bygge Stall?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Bygge Stall?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:30:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nå har det virkelig blitt SERIØSE diskusjoner her hjemme om å bygge på stallen vi har, for å så leie den ut til andre her i området.

Per i dag har vi to bokser, målet hadde vært 4 bokser til. Eventuelt 2-3 til med tiden, dersom det skulle blitt interesse for det. Har merket at de siste årene, har hestemiljøet faktisk vokst her! Dette er jo en bygd, men det er alikevel MYE hest blitt!
Dersom boksene hadde blitt fyllt opp, har vi også noe ubrukt som en kunne lagt om til ridebane. Da hadde det heller ikke vært noe i mot for at jeg kunne tatt turen hjem fra bergen innimellom og gitt dressurtimer..

En annen ting er at nærmes utleie stall ligger bortimot en halvtimes kjøring unna, da må du enten til Etne eller haugesund. Såvidt jeg vet, så finnes det ikke noen staller som leier ut stallplasser mellom der.

Her ville f.eks utslipp og morgenfòring være inkludert i leien, hvis ønskelig. Samt paddocker og utemarksbeite for de som måtte ønske det.
Et kjempepluss er alle rideveiene, og veldig lite trafikk. En kan ri timeslange turer, enten i fjellet eller på f.eks 3 km lange, strake grusveier uten trafikk. Itillegg holdes det kurs innen for NH og lignende hos naboen, så det ville blitt mye variert.

Desverre er en avhengig av bil, men beliggenheten er på en måte midt i mellom 3 bygder, så turen blir ikke mer enn en 10 minutter omtrent. Kommer jo selvsagt an på hvor en bor også.

Jeg kan jo legge ut bilder av gården og litt fra rideveier o.l, hvis det gjør det lettere å svare.

Hva tror dere om dette? Sikkert noen av dere "lokale" her, som har noe formening om dette. Jeg er også veldig opptatt av å få til mer hestemiljø i disse områdene, og tror at dette hadde vært et kjempeutgangspunkt!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:34:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vel, jeg er ikke kjent der du bor, men jeg synes det er flott at dere tenker på det!

Har merket det samme i Lom. Det er langt mellom stallene som leier ut, og de som gjør det har stallene fulle. Hesteinteressen er i sterk økning, og jeg ble derfor overlykkelig når det for noen år siden ble bygget en stall med 16 bokser her. Hver eneste en av disse er fulle i dag, så etterspørselen er stor.

Så sant det er interesse for det, så synes jeg ikke den ideen var dum jeg Anne, tvert i mot :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:42:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det syns ikke jeg heller :) Det er altfor dumt at man må bo i by/nær by for å kunne ha hest på stall med andre hester. Det vil jo løse et problem for de som ikke har råd eller plass til to hester, men som ikke vil la hesten stå alene også..(Skulle det ikke komme en lov mot å ikke ha hest alene også?).

Men jeg lurte på om det gikk an å ha en slags "meningsmåling", om hvor stor interessen hadde vært. Nå tror jeg nok at det må være interesse, med tanke på alle mulighetene en har her.

Der hvor jeg leier i Bergen, er alle helt i hundre over ridemulighetene, tror vi har noen av de beste i Bergen, pluss gode utegangsmuligheter. Men igjen; det er ingenting i forhold til hva vi har her hjemme! Jeg husket jeg ble skikkelig skuffet da jeg for første gang fikk ri alene og sjekke ut stier o.l her i Bergen, hadde jo hørt at det var kjempebra. Bra er det jo, i forhold til andre staller i Bergen, men det kan jo ikke sammenlignes med dette vi har her hjemme. Tenk; strak galopp på en 3 km lang grusvei i naturskjønne omgivelser.. Nei, skulle gjerne hatt hesten hjemme igjen jeg, hadde jeg bodd her :)

I tillegg er det jo min far som vil dette, han eier jo gården og pensjoneres til høsten. Så da blir han mye hjemme og har tid til slikt. Jeg er bare pådriveren, fordi jeg er jo interessert i både utleiestaller her, ridebaner, rideklubber og stevner med tiden! :) Alt for å få litt mer av disse firbeinte!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:44:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du kan jo sende brev/e-post o.l. til hestefolk i området, og spørre. Her vet jeg at det ble foretatt en anonym undersøkelse i forkant av stallbyggingen, og der var det svært mange som sa seg interesserte.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:52:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Vikedal er det og en del utleiebokser/staller bl.a. der jeg har Lopke, men pr idag er det fyllt opp :) Vi har 5 bokser. Flere steder i Vikedal som har..
Synes det er knall det du gjør Anne, JA for bedre hestemiljø i Vindafjord!!!!
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  21:29:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Syns det høres ut som et fint sted å bygge en utleie stall på jeg :) Hestemiljøet vokser overalt, og i området her vet jeg at det også er mangel på stallplasser.. Har hatt flere som har ringt oss for å spørre om vi har ledig stallplass, eller får i nærmeste framtid. Nå skal vi antageligvis bygge 1 eller 2 utebokser, som kan leies ut.

Men ellers syns jeg dere bør satse på stallbyggingen jeg. Høres ut som et rolig område. Dersom dere bygger ridebane, ville nok interessen økt fra eiere med konkurranse hester også. :)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.