hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulovelig salg.. Foreldet.. Tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Ulovelig salg.. Foreldet.. Tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

BlackPuma
» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  20:24:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
For fem år siden hadde moren min hesten sin ståenede på en stall.. Hun hadde dårlig økonomi og fikk advarsel om at hun måtte betale det hun hadde av stalleie. Hun ringte rundt for å få lånt penger av noen. Litt etter fikk hun høre at hesten var blitt solgt.. Uten at noen hadde sagt noe til henen... Til en pris av 10000, det vil si 2000 over det moren min skyldte stallen. Dette er selvtekt og ulovelig.. Men i og med det er 5 år siden så er saken foreldet. Moren har fortsatt papirene til hesten. Det jeg lurte på er om noen har tips til hva jeg kan gjøre/evnt moren min. Jeg er nemlig gammel nok til å ta vare på en hest. Så jeg tenkte å prøve å gjøre en slags byttehandel.. Altså f.eks. den nye eieren av hesten får papirene + en sum med penger og jeg/moren min får et føll av henne. Eller jeg betaler en sum for hesten og eieren får et føll av henne..

Har dere noe tips til hva jeg kan gjøre?
Plis svar, trenger svar..

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  21:00:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror du bør kontakte en advokat. Men hvorfor ventet dere hele 5 år før dere tok afære?
Hege Gå til toppen av siden

BlackPuma
» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  21:22:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
For det første var jeg for ung til å helt forstå hva som hadde skjedd da hesten ble solgt.. Moren min var ikke sikker på hva hun skulle gjøre med hesten om hun fikk den tilbake. Også sto hun oppi en annen rettsak så det var ikke så lett.. Hva med å ta kontakt med eierne nå og sjekke hvor vi ligger an i forhold til noen avtale? Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  21:32:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Saken er foreldet og du kan ikke ta opp saken om eier-rettighet på vegne av din mor uten særlige omstendigheter...

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

BlackPuma
» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  22:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ikke tenkt å ta opp saken.. Og jeg visste den var foreldet.. Det står i første innlegget mitt. Og hvis noen skulle tatt det opp hadde det vært en av voksenpersonene rundt meg. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:41:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hva er da egentlig spørsmålet? Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:47:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Din mor måtte via advokat tatt det opp med stalleier som solgte hesten uten juridisk tillatelse. Innen rimelig tid fra hun fikk informasjon om at hennes eiendel var solgt for å dekke gjeld til privatperson. Hun har ikke gjort dette, og hestens eierskap må regnes som tapt.

Hvis du ikke har økonomi til å dekke alle kostnader ved en slik sak anbefaler jeg deg å droppe saken og heller skaffe deg egen hest på juridisk lovlig vis til en mye billigere penge.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

BlackPuma
» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  23:11:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar uansett. Jeg kommer uansett til å prøve og lage en avtale.. Sannsynlighvis kommer jeg til å prøve å lage en avtale med eierne. Det er verdt et forsøk. Men takk for alle svar uansett :) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  02:18:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om leier ikke betaler husleie er det faktisk lov å ta pant i hesten. Tror ikke det er lov å selge uten videre, men det kommer jo an på hvor langt tid det gikk før mora di villle/kunne betale.
Om husleia ennå ikke er betalt kan jeg ikke se at de juridisk har gjort noe galt.. kanskje litt i gråsonen..??
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  10:21:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet du med sikkerhet at det ikke sto i kontrakten hennes at hesten kunne selges dersom betaling uteble?
det sto i ene leiekontrakten min. dersom betaling uteble kunne utleier selge mine eiendeler(som var i stallen) for å få dekket beløpet.
egentlig helt greit, da man bør og skal betale for seg, men en liten beskjed hadde ikke gjort noe.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

BlackPuma
» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  11:44:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det sto ikke i kontrakten. Og moren min spurte om å få en uke på å skaffe pengene, men i løpet av den uka solgte de hesten. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  13:15:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ligger nok mere i denne saken enn hva du egentlig vet. Ikke at moren din lyver, men en sak har alltid to sider.

Ingenting er værre for et oppstallingsted enn når pengene ikke kommer inn. Er mange som har skyldet penger på vår stall (den meste skyldet over 40000,-!) og da må det settes i gang tiltak. Hjelpe til med å selge hesten sammen med eier, overta hesten, inkassokrav med trussel om tvangsselging av hest. Ofte hjelper ingenting.... Og om hesten tvangsselges dekker det ofte ikke hele beløpet, men da er iallefall problemet ute av verden, og beløpet kan ikke vokse.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.