hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ka skal til for å lage en seriøs annonse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Ka skal til for å lage en seriøs annonse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  15:17:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ka skal egentlig til for å lage ei seriøs annonse? Selv syntes eg at å skrive dialekt i annonser blir litt useriøst, om det er snakk om å kjøpe hest. Om personen ikkje er voksen nok til å forstå at ikkje alle forstår "di" dialekt, så er personen litt i under kant av voksen nok til å skrive annonse når det gjelder en så stor besluttning som å kjøpe hest. Har selv sett en del slike, og lurer vel bare på om andre har noen synspunkter. Er sikkert 1000 sånne emner fra før da men, så kjeder eg meg EN DEL så da blir det kikking på annonser, og irriterer meg stadig over ting å tang, sikkert bare fordi eg la meg så sent i går... Okey, DETTE ble et useriøst emne, men prøv å forstå poenget her, hehe..

Tillit og respekt er ikke det samme:)

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  15:35:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
En skikkelig hest til salgs-annonse er skrevet på nynorsk eller bokmål, uten overdreven bruk av smileys og andre tegn. Den gir konkrete opplysninger om hesten i relevant rekkefølge.

En liten ting jeg irriterer meg over er de som skriver at hesten er 150% trafikksikker. Prosent betyr hundredel og 100% er da den absolutte toppen. I mine øyne kan ikke en hest være 100% trafikksikker en gang.

Jeg ser helst at selger oppgir alder, høyde, kjønn, gjerne rase og stamtavle dersom det er relevant, en kort vurdering av hestens lynne og om ikke den eksakte prisen, så ivertfall en pekepinn på denne. Ulike skavanker bør også oppgis.
Farge og avtegne er uviktig i forhold.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  16:20:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
noe som irriterer meg grenseløst er når folk ikke skriver alderen på hesten de skal selge!
det er greit nok at det er lett å glemme, men da bør man ta seg god tid til å se over annonsen, og få noen andre til å se på den før du legger den ut, er ikke alltid man ser sine egne feil!
man burde heller ikke skrive for mye og ikke for lite, lurt å prøve å finne fram til en mellomting!
ofte folk som ikke orker å lese gjennom en milelang annonse!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  16:28:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg blir svært irritert over annonser skrevet på dialekt og med bare tullete opplysninger. Er på hestejakt for tida, og har sett endel rart. En hest blir i mine øyne aldri 100% trafikksikker, men jeg irriterer meg ikke over at noen skriver at deres hest er 100% sikker.

Viktig å ta med sentrale opplysninger og heller skrive på slutten at de som er interesserte kan ta kontakt for mer info/bilder. Ellers er jeg enig med de andre her.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  16:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ja, enig!!! Er det lov til å legge annonser du har funnet inn her? Lite sansynlig vel...så eg kunne vist dere en "kjøps/for annonse

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  16:33:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Bilder i annonsen er fint. Skikkelige bilder, ikke slike bilder som ser ut som de er tatt i fylla.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  16:35:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Ja, enig!!! Er det lov til å legge annonser du har funnet inn her? Lite sansynlig vel...så eg kunne vist dere en "kjøps/for annonse

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

Kan man vel, så lenge det ikke blir "personangrep". Vi har da diskutert slikt før.

Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  16:39:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Du kan jo alltids legge inn en link til annonsa da...

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  16:54:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ok, prøver det da, forstår jo annonsa, men broblemer med dialekten: http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=1&ukat=3&ID=145461

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  17:08:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bilder i annonsen er fint. Skikkelige bilder, ikke slike bilder som ser ut som de er tatt i fylla.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Hei!
Ja, eller annonser som er blitt skrevet i fylla for den sags skyld...

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  17:10:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Likte ikke den annonsen der. Ikke bare måten den var skrevet på (dialekt og måten å uttrykke ting på), men også innholdet.

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  17:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Skriver ikkje noe om høyde, ka rase hun ønsker, eller noe, burde kanskje vite ka hun er ute etter, for eg fattet ikkje det!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  17:29:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Skriver ikkje noe om høyde, ka rase hun ønsker, eller noe, burde kanskje vite ka hun er ute etter, for eg fattet ikkje det!

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

Gyngehest kanskje?

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  17:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
ååå, ja, det er sikkert det...

Guro
» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  20:02:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg syns at å si at en hest er 100% trafikksikker er helt ok jeg da, da antar jeg at den er sikker i forhold til dagligdagse situasjoner jeg kan komme ut for. Jeg forventer ikke at jeg får en robot. Derimot er jeg helt enig i at det er ukorrekt (om enn ikke så himla irriterende) at folk skriver 150%, dette er jo bare blitt en talemåte for å si "bombesikker".

Jeg syns alle annonser bør inneholde vesentlige ting som hva du har teenkt å ta for hesten, hvor gammel den er, og hvor den ligger i forhold til utdanning. Dette er alt av interesse for kjøper, og resultatet vil bli at kjøper slipper å ringe på hundre uinteressante annonser, og selger slipper å ta i mot så mange unødvendige telefoner. Alt i alt en vinn,vinn situasjon.

Samtidig er det helt ok at folk er "korte" i annonsen, og skriver slikt som at du kan ringe eller sende mail for å få mer info, eventuelle bilder, eller tilsendt video.

Overdreven bruk av utropstegn, smileyer, og bokstaven z får meg til å miste interessen.

Guro
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:04:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er også viktig at man skriver hvor i landet man befinner seg. Om ikke gateadressen, så iallefall fylke.. Det ekke kult å finne drømmehesten utifra en annonse, også finne ut at den står i Alta om man selv bor i Kr.sand. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.