hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stallregler...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 stallregler...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:04:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ja,altså hvordan lyder stallreglene på deres stall\der dere har hest?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Lopke

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har ikke noen annet enn det som er normalt folkevett: ingen fyrverkeri inndørs, steng dørene til forrummet, lukk boksen når du går, gi beskjed om syk hest, ikke stjel osv osv.. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:22:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme som lopke, men det er strengt forbudt med alkohol / fyr / røyk / tobakk
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  21:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har: Ingen hester skal beites løse på tunet. Ingen hester skal ferdes i fellesområdet løse, da eksempel føll ved mors fot, kun på gårdens områder. Alle hester skal leies inn og ut med leietau og grime. Ingen røyking innendørs og de som røyker må bruke askebeger eller plukke sneiper selv. All hundebæsj skal plukkes opp(vi har mange hunder i stallen).
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  21:23:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ingen "stallregler" for det er kun meg på stallen. selvfølgelig så spiringer jeg jo ikke rundt i stallen å roper, røyker og drikker. Hestene får matro, og ingen radio/cd spiller. Jeg pleier å bruke mp3spilleren når jeg jobber i stallen.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  21:43:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Har ikke noen sånne regler som er skrevet ned, bare meg og vennina mi i stallen og vi har da litt vett:p

Men skulle gjerne ta meg tid til og skrive ned noen, neste år er det lillesøstra som skal ha ferill mens jeg skal hå ha en annen hest, og da er det ikke godt og vite hva hun finner på..

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:10:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg er i litt forskjellige staller, men ikke alle har nedskrevne regler. Men mange stallregler ser jeg på som en selvfølge, uansett hvilken stall jeg befinner meg i. Røyking forbudt innendørs, hester skal ha på grime og leietau når de skal leies, hester på gangen skal ha tilsyn, dører og lokk til fôr skal lukkes, skru av lys og lukk/lås dører hvis du går sist osv.

Søskenbarnet mitt hadde hest hjemme på gården, da var det bare hun og kanskje en vennine eller broren som var der, men foreldrene hadde likevel laget og hengt opp en liste med stallregler som strengt skulle følges. I staller der det er barn bør det alltid være regler mener jeg; de som ikke har fått så mye sunn fornuft ennå, fungerer bedre hvis de har noen regler å forholde seg til ;)

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:51:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Samme regler som resten av bølingen her, samt at alle skal holde det ryddig i sakene sine, og fewie over gulvet når de er ferdige i stallen, da er det så mye hyggeligfere for nestemann å komme i stallen, når det er i orden :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  00:03:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
De "vanlige", + at vi skal rense høver før hesten forlater boksen (hvis den f eks skal stelles på gangen, skal høvene renses før den settes der), ikke løp, vær rolig, bruk innestemme, ikke gå inn i boks/spilt uten tillatelse, ikke hopp høyt uten at noen er der, si fra hvor du rir, ta opp møkk etter hesten din fra gangen, vaskeplassen, bana og hallen, osv osv osv!!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  12:15:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Siden hesten står på en skole så henger det en liste stallregler der. Reglene er dog bare vanlig folkevett som at alle koster, møkker og rydder etter seg, lukker døren til fòrrommet, ikke løper og herjer i stallen, spark møkka ut i grøfta når du er på tur (slik at ikke bygdefolket får et negativt syn på hest) og at alle som stal låne skolehestene på fritiden må være godkjent av hestelærer.

At det er forbudt med rusmidler i stallen sier seg selv. Røyke får man gjøre utendørs.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  21:14:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har stall regler som:

1. Oppføre seg rolig i stallen ikke løpe osv (det sier jo seg sjøl)

2. Kost og rydd stall gangen etter deg!

3. Sistemann i stallen har ansvar for at alt er som det skal være, slukker lyset!

oxo husker jeg ikke flere
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  23:47:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Alle har vel egentlig ganske så mye av de samme reglene. I stallen der jeg er er det også disse reglene, det er spesielt EKSTREMT viktig med bom foran dørene på tre av hestene, ettersom at de klarer fint å åpne dørene sine når d ikke er bom. Og at når de nå står på beite så må vi alltid ordne med kraftfor til hestene selv, eller få noen andre til å gjøre det. Røyking gjør vi ute, drikking er forbudt, det skal være ryddig OSV.. Sånn som en stall skal være:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  01:52:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos meg er det vanligvis bare meg, men jeg har laget regler som henger synlig for andre som kommer på besøk, passer stallen når jeg er borte osv. Kjekt å ha. :)

Stallregler:
>Stallen er hestene sin plass og fristed, og de fortjener ro her inne.
>Hestene skal alltid ha vann tilgjengelig.
>Boksene møkkes daglig. Alle klumper og alt vått skal fjernes. Ny flis legges på ved behov. (Tykkere lag om vinteren enn sommeren.)
>Luftegården og havnehagen møkkes to ganger i uka.
>Stallen skal til enhver tid være ryddig og kostet. Alt har sin egen plass og henges/ legges der det skal etter bruk.
>Døren fra stallen og ut skal alltid være lukket når hestene er ute. Dette er viktig så de ikke skader seg om det skulle oppstår konflikter hestene imellom i boksene.
>Når hestene stelles i kjettingen på plattingen skal aldri den løse hesten få tråkke fritt rundt den som er bundet. Står de i luftegården begge to så sett opp et tau mellom takrenna og gjerdet så den som pusses får stå i fred. Står de i havnehagen så la den ene stå igjen.
>Grinden til Plodus sin boks skal alltid være lukket når du slipper hestene inn.
>Scarlett slippes inn først, døren hennes lukkes, så slippes Plodus inn.
>Utegrindene skal alltid være lukket.
>Ved kveldsfóring skal høy, vann og kraftfór være klart før hestene slippes inn.
>Plattingen ute kostes, og gammelt høy rakes sammen hver kveld.
Sist men ikke minst: Bruk sunn fornuft og kos deg i stallen og sammen med hestene. :)

(Er veldig påpasselig med dører og porter fordi vi bor kloss inntil riksvei 40..)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Incredible_Touch

Skrevet - 16/06/2006 :  20:33:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns den eneste regel som er viktig i en stall er at du IKKE skal skrike eller bråke i nerheten Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  23:33:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Her er det ikke så mange regler

* hold orden
* BRUK HJELM (ingen får ri en cm herifra uten)
* si alltid i fra når du kommer til hesten så du ikke får et bein i panna (spilt)

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 19/06/2006 :  12:36:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Stallen som jeg stod på:
Kost alltid opp etter møkking.
Boksene skal møkkes hver dag.
Ikke løp/skrik ol. i stallen.
Alkohol/dop fører til utkastelse.
Røyking skjer på anvist plass.
Ikke lov å ri uten hjelm.
Ikke lov å ri barbak på tur (!?)

Også husker jeg ikke mere..

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.