hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - merklig annonse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 merklig annonse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

amadeus+

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  14:39:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ponnien var utrolig nydelig jeg :)
(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  15:00:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg å synes at ponnien var aldeles nydelig...!! jeg ser ikke problemet med annonsen, jeg har stærk dykseleksi, å har problemer selv, tilomed når jeg skriver her og annonsen på forige hesten min.. å som sakt ikke alle er gode med å beskrive i ord...
men å rakke ned på det som dette er jo å gå litt for langt, det finnes jo mange hester som kan å steile, å den rette rytteren for ponnien vil sikkert venne den av det eller la ponnien være ponnien!
det kan jo hende at den er vanskelig å få til å steile, men hovedsaken er jo at hun sier i fra...

når det gjeller uten hjelm, vet jeg at der er "fyfy" men jeg å gjør det stadig vekk... pluss at det så ut som om det var mye snø, å ikke så langt ned å falle av, hun ville vell ha noen raske bilder for å vise frem ponnien...

Folk er forskjellige! :)

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  20:52:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
tydligvis er mange forskjellige ja! men når hun virklig skal sette ut en annonse burde hun tenke over hva hun skriver eller la en annen skrive annonsen(tilfelle div sykdommer) dyr er jo ikke noe man bare "slenger" ut på internett for å selge, jeg ville brukt litt tid på å formulere bedre enn som så ivertfall.. Gå til toppen av siden

BellaMin

Skrevet - 17/06/2006 :  13:05:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes ikke synd i den dama om hun faller av og hodet deles i to

En hest er ikke bare en hest! Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  22:30:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg ser ikke problemet jeg heller, har sett denne før og det eneste jeg tenkte var at siden hun var så stor at det var en god grunn til at den skulle selges..

jeg pleier ikke legge så mye i slike annonse tekster, fordi det er mye svada ute og går..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  03:18:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man må vokte sine ord vel når man legger ut en hest for salg.

Synes det var "ærlig" å si at ponnien kunne steile "på kommndo". Men DA må man fortelle hva slags kommando dette er, for ellers kan det bli farlig. Den nye eieren bør da få vite hva men IKKE skal gjøre - og dermed forhåpentlig avvenne ponnien med denne uvanen.

Kan fortelle en skremmende historie:
Jeg var stallhjelp/leier på Beitostølen Helsesportsenter i 1971. En av klientene var en pensjonert politimann fra det ridende politi, og han hadde med seg to pensjonerte politihester. Han selv var blitt omtrent lam i beina pga. ryggskade, men de to hestene holdt ham i vigør, og han kunne RI, så det holdt! Forøvrig en meget god instruktør.

Den ene av hestene var utdannet i "høyere skole", og kunne derfor ta levade (dvs. steile), og politimannen viste oss i stallen meget nøye hva man IKKE måtte gjøre med denne hesten, for han visste at det kunne være farlig for uerfarne ryttere.

Blant oss stallhjelpere var det en ung "kjekkas" på ca. 17 år, som stadig håpet på "napp" blant oss jentene, på ca. 15 - 16.
Og en vakker dag fikk han - endelig - mast seg til å få ri denne ene av de to flotte politihestene. Han leide stolt hesten ut av stallen, slang seg kjekt opp i salen og DRO til med tøylene - med det resultat at hesten gikk rett til værs - UNDER stalltaket!!

Hadde han ikke hatt hjelm på, ville skallen hans blitt kløvd i to!
Han hadde utrolig flaks, som ikke brakk nakken eller fikk hodet knust!
Han fikk riktignok et par dager på sykehus med en skikkelig hjernerystelse, for heldigvis hadde Helsesportsenteret innført regelen om hjelmbruk lenge før det ble formelt innført. Av en eller annen grunn hadde "kjekkasen" på seg hjelm da han "dro stuntet". Det reddet trolig livet hans....

Før "stuntet" med den steilende hesten klarte forøvrig denne "kjekkasen" å ri en av hestene "dauhalt" ved å galoppere med en nylig avskodd dølahest med flå høver på grusvei. Hesten kunne ikke brukes på ukevis, stakkar.

Vet ikke hvor "nyttig" eller spennende dere unge lesere synes det er med historier fra 70-tallet, men jeg gjør vel ingen skade ved å fortelle dere om mine smule erfaringer gjennom mange år.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  08:15:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg setter utrolig pris på historier "fra gamle" dager" spennende og nyttig informasjon. Det går liksom ikke ut på dato :) Gå til toppen av siden

MadlaogRauen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  16:05:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadlaogRauen  Svar med kopi av melding
Jeg så på Finn.no, der en person ville bytte varmblodshoppe med transportvogn ..
Det er litt merkelig mener jeg Usæriøst og..

Ælska dåkker
Himmelbjør Tora
Texas Rauen
Madlavinnen
Vinella

Gå til toppen av siden

Lillian82

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  16:37:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
La nå folk være i fred og la de få skrive akkurat hva/hvordan de vil i annonsene sine. Det er tydlig at det er en ung person som har skrevet denne annonsen, så jeg syns det er litt dumt at h*n blir hengt ut på denne måten. Folk er forskjellige å må få gjøre ting på sitt vis

Men dette med å ri uten hjelm er jo en annen sak...

Og denne ponnien hadde heller ikke noe sjekkbitt på seg, det er et vanlig kjørebitt. Og det går fint å ri med, bare sånn til orientering
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/06/2006 :  19:49:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Irgh!!!

Hva feiler det dere??? Maken til usaklige innlegg har jeg sjeldent lest! Til ALLE dere som ikke har bedre ting å drive med enn å tråle Finn.no for annonser på hestesidene, for så å legge dem ut her på Hestemarked til spott og spe.

Skjerp dere!

Fei for deres egen dør, dere har sikkert noe dumt på lur som dere ikke vil dele med oss andre. Små idiotiske bagateller i en annonse som dere kverner rundt på om og om igjen! Det er ikke noe galt med jenta, heller ingen ting i veien med hesten.

Herregud, er det mulig
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/06/2006 :  19:51:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg synes ikke synd i den dama om hun faller av og hodet deles i to

Opprinnelig postet av BellaMin

Og til deg!? For en råtten, usaklig og IDIOTISK kommentar! Sønnen min på 11 år har mer vett i skallen til å komme med noe så dumt!

Redigert av - nn den 20/06/2006 19:57:47 Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  23:18:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
må nesten le litt her nå.. fytti for noen reaksjoner det ble her inne nå=P var jo ikke ment å disse den som skrev annonsen, men bare det at h*n kunne tenkt litt mer på hvordan h*n formulerte den..

Gjelder kansje ikke meg så mye, men hvem som helst kan jo se annonsen om de ville, bare til å gå inn på finn å vips der har de den! ;)

Menmen.. vi alle er forskjellige
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/06/2006 :  09:09:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir bare forbanna over så dumme innlegg - og tråder for den saks skyld. Og det kakles ustoppelig. Jeg ser for meg et hønsehus med 50 kaklende høns, og det er ingen ende i kaklingen... Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  16:30:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva er det med fjortiser og steiling på kommando?? steiling er vell like farlig om det er uventet eller ikke...!!! *liker ikke sånnt hestehold*

Opprinnelig postet av *Vellekar*

Så jeg kan ikke noe med hestehold siden hesten min kan finne på å ta en cabriolet (tror det skrives slik) da hun vil hjem? hun har blitt mye bedre, ja, men når hun e veldig opphisset kan gamle unoter komme fram igjen. Ikke helt det sammen som steiling, men jeg synes at de to "øvelsene" henger mye sammen.

Til annonsen, så vil jeg bare si at alle kan være uheldige med en annonnse, dem om det. jaha tenker jeg for meg selv, og lar det bli med det. Det kan nok ta bort litt av interessen min for hesten, men jeg setter ikke jenta i forlegenhet! Og det med ridninga barbak, hun om det. Hun må da få gjøre det hvis hun har lyst, det er henne det går utover!

Da jeg så overskriften ble jeg nesten redd for at det var min, jeg har selv lagt ut en på FINN, og tenkte "å nei, nå får jeg kritikk for ett eller annet". Nei, finn dere noe annet og diskuteren enn en annonse dere ikke liker!

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  21:50:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke alle er kjempeflinke til å formulere seg skriftlig.. det ser man jo her på mixen og..

Opprinnelig postet av Lopke

Eh, du mente vel ikke meg..

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.